Apua satkuongelmaan

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Rymy
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Apua satkuongelmaan

Viesti Kirjoittaja Rymy »

Terve. En ole mikään autoguru, joten päätin kysellä täältä apua pieneen pulmaan. Minun vanha (8v) ruiskusatkuni käyttäytyy mielestäni hiukan oudosti. Kun kaasua hetkellisesti löysää ja sitten taas antaa lisää saabi nytkähtää aika pahasti. Vehje käyttäytyy näin melkein aina, eikä näyttäisi olevan suurtakaan väliä jos kyseinen toimenpide suoritetaan antamalla vain vähän kaasua taikka pistämällä poljin pohjaan...

Kysynkin: Mistä apu nykimiseen? Koska autovanhus on tällaisen teinin rääkättävänä on tämä kyseinen ominaisuus varsin epämiellyttävä :lol:

Muokkaus: Lisätäänpä vielä että kyseinen auto on vuosimallia 86. Tulpanjohdot on uusittu pari kuukautta sitten, tulppien kunnosta ei tietoa, mutta huoltomiehen mielestä nekin olivat kunnossa, edellinen omistaja oli kuulemma hiljattain vaihtanut.
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

onko vanhuksen perushuolot ok,eli tulpat,jakajan kansi,pyörin,tulpat,sytty kohillaan,alipainesäädin,ilmansuodatin,pa-suodatin,ei alipainevuotoja,seos kohillaan! jos edellä mainitut on kunnossa voi olla suuret mahollisuudet toimia normaalisti niinkun ruisku saabin pitääkin! :wink:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Taitaa olla ihan vanhan satkun perusominaisuus. :P
Voimansiirrossa on vanhemmiten niin paljon väljää, että varsinkin pienissä nopeuksissa vedon takaisinkytkeytyminen nytkäyttää koko autoa tuolla tavalla. Sama "ominaisuus" ilmenee menon kuminauhamaisuutena pikkuvaihteilla kävelyvauhdissa.

Tuo ominaisuus löytyy valitettavasti kaikista vanhoista satkuista joilla on ajettu paljon. Eipä se vaarallinen ole, mutta ärsyttävä. Ehkä tehdasuusi laatikko auttaisi joksikin aikaa (n. 200tkm). ;)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Rymy
"Kaasari"
Viestit: 32
Liittynyt: Ti Helmi 08, 2005 16:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Rymy »

No jos se on ominaisuus niin... :lol:

Kiitti vastauksista. Huolto ei tosiaan olisi pahitteeksi, mutta ottaen huomioon sen että tällä on ajettu kohta 500000km tuo jcarlsonin ajatus ei vaikuta mitenkään epätodennäköiseltä.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Yksi kuminauhamaisuuden lähde on huonoksi mennyt moottorin etukannatinkumi...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin