Apc rikki...?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
kh900t8
Matalapaineturbo
Viestit: 174
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 11:06
Paikkakunta: Espoo

Apc rikki...?

Viesti Kirjoittaja kh900t8 »

Satkuni (t8 -88 ic) ei halua kuin hyvin harvoin nostaa paineet punarajalle ja täytyy tunnustaa että kaikkeni olen tehnyt vian etsintään ja korjaamiseksi.

Kun magneettiventtiilin johto on irti niin paineet nousevat keltaisen alueen noin puoleenväliin. Kun johto on kiinni niin paineita on enemmän kuin peruspaineet mutta ei kuitenkaan ahda niin paljon kuin pitäisi! Tänään tukin paine anturille menevän alipaineletkun ja johan alko paineet nousemaan!!

Näin tyhmänä maalaisena päättelin noista oireista että peruspaineet on oikeissa säädöissä. Sytytys puolella ei ilmeisesti ole mitään suurta vikaa koska ahdot nousivat reilusti punaiselle, itseasiassa niin pitkälle kuin nakuanturi antoi periksi, joten mitään suurempia sytytyskatkoksia ei ilmeisesti ole. Alipaine vuodotkin on tarkistettu ja tulpan johdot on bougigordit...

Voisiko siis olla mahdollista että Apc boksi on jotenkin sekaisin ja ei anna nostaa paineita niin ylös kuin pitäisi vaan se tulkitsee paineanturin "signaalin" väärin...? Apc boksia ei näyttäisi olevan sorkittu tai en ainakaan huomaan ns. kotijuotoksia! Boksi on mallia 7524119...
#1833
9-5 Aero vm.2000
96 -75 (pr)
LR
"Hölösuu"
Viestit: 1784
Liittynyt: Ti Touko 25, 2004 17:27
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Magneettiventtiilissä häikkää... Jos johto irti ahtaa peruspaineet ja johto kiinni hiukan reilu peruspaineet, niin venttiili voi jumittaa. Johto kiinni kuitenkin antaa nostaa ahtopainetta hiukan peruspaineita korkeammaksi, joten kannattaa aloittaa venttiilin puhdistamisella.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
Vastaa Viestiin