Kierroslukuja B-koneella

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Kierroslukuja B-koneella

Viesti Kirjoittaja jariha »

B-koneen laatikosta sellaisia kysymyksiä, että paljonko noi kierrokset pitäisi olla, että onko minulla alkuperäinen laatikko tässä? Nyt kun minulla on tuo kierroslukumittari, niin se vahvistaa epäilyni reippaasta kierrosten käytöstä:

80 km/h -> 3000 kierrosta/min
100 km/h -> 3550 kierrosta/min

Laatikkohan on 4-vaihteinen. Ja itse ainakin pidän tämän auton kulkuominaisuuksista :D
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
rr
"Hirsch"
Viestit: 933
Liittynyt: Ma Syys 01, 2003 15:39
Paikkakunta: Oulainen

Viesti Kirjoittaja rr »

Kyllä se tuota luokkaa taitaa olla. Vanhoissahan on aika tiuhat välitykset, mutta kulkevatkin aivan eri lailla, kuin viimeiset kaasari-99:t seiskan ensiöllä ja h-koneella :D
900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Itellä ei ole kieppikelloa kuin tuossa 82:ssa, joka vinkuu satasessa hiukan alta 3000rpm (4v).

Vihreä taas kuulostaa 120 vauhdissa huutavan niin maan perkuleesti, on kyllä hätäinen peli kiihtymään, kytkin kun ei täristäisi niin uskaltais vielä paikaltaankin lähteä :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:kytkin kun ei täristäisi niin uskaltais vielä paikaltaankin lähteä :)
Oletko yrittänyt säätää kytkintä? Se on tässä mallissa käsin säädettävää mallia...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

En ole ehtinyt tutustua, niin tärinöissäni olen kaikkien projektien kanssa :?

Mutta kerro oitis lisää, jos löydän jonkun tyhjän tunnin päivästäni, niin voisin tutustua kytkimeen, mistä, miten, kuvia?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

lefa42 kirjoitti:Mutta kerro oitis lisää, jos löydän jonkun tyhjän tunnin päivästäni, niin voisin tutustua kytkimeen, mistä, miten, kuvia?
Olen poistanut näköjään kuvat palvelimelta. Säätö on koneen etuosassa kytkinkopan alla kuskin puolella. Mielestäni näkyy, kun pellin aukaisee. Laitan kuvia myöhemmin.
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitän ja kumarran jo tässä vaiheessa, tuon koneen sivuäänen vielä siedän, mutta tuo täristys liikkeellelähtiessä kerää kaikkien katseet :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Oma 99 menee 3000 kierroksilla 100km/h lasissa. Vaihteistona on G34601 ja on alkuperäinen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin