hitsausta,hitsausta,HITSAUSTA, 99:iin
hitsausta,hitsausta,HITSAUSTA, 99:iin
eliikäs tänään alkoi hitsaus urakka tuplikseen, irrotin takaa roiskeläpät ja kas! peltiä lähti mukana 20x10cm palanen kummaltakin puolelta, lisäksi kuskinpuolen takalokasuoja täysin laho.
ei muuta kun vanhat pois ja uutta peltiä tilalle. 5 tunnin hitsauksen, pellin vääntelyn ja takomisen tuloksenä lähes ruosteeton kuskinpuolen takalokasuoja, takakaaren taka ja etupuolelle kylkeenkin piti laittaa pieni pala ("pieni" 5x10cm..)
huomenna pitäis vielä massata, paklata ja hitsata toinen puoli.
sen jälkeen tehdä pohjatyöt ja ei muuta kun ylimaalaus kirkkaan punaiseksi..!
ei muuta kun vanhat pois ja uutta peltiä tilalle. 5 tunnin hitsauksen, pellin vääntelyn ja takomisen tuloksenä lähes ruosteeton kuskinpuolen takalokasuoja, takakaaren taka ja etupuolelle kylkeenkin piti laittaa pieni pala ("pieni" 5x10cm..)
huomenna pitäis vielä massata, paklata ja hitsata toinen puoli.
sen jälkeen tehdä pohjatyöt ja ei muuta kun ylimaalaus kirkkaan punaiseksi..!
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Hienoa, ruosteen kitkeminen on huippukivaa, ja siinä näkee työnsä tuloksen mahtavalla tavalla, kun ensin on ruma ja pehmeä peltikohta, sitten ammottava reikä, sitten hitsattu ja taottu pelti, sitten hiomista ja kemikaalien kanssa pelaamista niin lopputulos on silmiähivelevä, täytyneekin etsiä ruostetta lisää jostain 

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
kaikella kunnioituksella, tuo sun `77 rakentaminen ja korin kunnostaminen on kyllä tosi hyvä idea!lefa42 kirjoitti:Pitänee tilata tuohon purkutuplikseen helmapalat, nyt kun innostun tuon kauniinvärisen korin kunnostukseen heräsi.. pääsee hitsailemaan sen minkä ruoho on mädättänyt..
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Kiitän, ja tuntuu aikas stressaavalta jo pelkkä ajatus, mutta taas uskon että mikään ei voi niin paljoa vaivaa palkita kuin täydellinen läpikäynti, joka onkin ainoa järkivaihtoehto korin kadottamisen ohella, nyt kun on pelkkää peltiä kauttaaltaan
Ei pitäisi kiintyä niin kovasti näihin hienoihin kulkupeleihin, mutta kun on pakko

Ei pitäisi kiintyä niin kovasti näihin hienoihin kulkupeleihin, mutta kun on pakko

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
sama ongelmalefa42 kirjoitti:Kiitän, ja tuntuu aikas stressaavalta jo pelkkä ajatus, mutta taas uskon että mikään ei voi niin paljoa vaivaa palkita kuin täydellinen läpikäynti, joka onkin ainoa järkivaihtoehto korin kadottamisen ohella, nyt kun on pelkkää peltiä kauttaaltaan![]()
Ei pitäisi kiintyä niin kovasti näihin hienoihin kulkupeleihin, mutta kun on pakko



99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Kyllä, vaikka tuolla '77:lla en ole ajanut 5km enempää, enkä liiemmin muuta tehnyt kuin fiilistellyt hytissä nuppimankan kanssa
, niin silti se on mulle yhtälailla tärkeä kuin nuo kaksi muutakin ysiysiä, pakko tuosta on vielä jonain päivänä liikennekelpoinen tehdä.

David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
jep, mullaki ois tavoitteena saada tuo kesäksi kilpiin, ei paha homma, hitsauksen loppuun, alustan tsekkaus ja jotain pientä..lefa42 kirjoitti:Kyllä, vaikka tuolla '77:lla en ole ajanut 5km enempää, enkä liiemmin muuta tehnyt kuin fiilistellyt hytissä nuppimankan kanssa, niin silti se on mulle yhtälailla tärkeä kuin nuo kaksi muutakin ysiysiä, pakko tuosta on vielä jonain päivänä liikennekelpoinen tehdä.
tietenkään koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, voihan se olla että kesän myötä tuonne keulille ilmestyy turbokone


99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80