hitsausta,hitsausta,HITSAUSTA, 99:iin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

hitsausta,hitsausta,HITSAUSTA, 99:iin

Viesti Kirjoittaja gls »

eliikäs tänään alkoi hitsaus urakka tuplikseen, irrotin takaa roiskeläpät ja kas! peltiä lähti mukana 20x10cm palanen kummaltakin puolelta, lisäksi kuskinpuolen takalokasuoja täysin laho.

ei muuta kun vanhat pois ja uutta peltiä tilalle. 5 tunnin hitsauksen, pellin vääntelyn ja takomisen tuloksenä lähes ruosteeton kuskinpuolen takalokasuoja, takakaaren taka ja etupuolelle kylkeenkin piti laittaa pieni pala ("pieni" 5x10cm..)

huomenna pitäis vielä massata, paklata ja hitsata toinen puoli.
sen jälkeen tehdä pohjatyöt ja ei muuta kun ylimaalaus kirkkaan punaiseksi..!
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hyvä siitä tulee.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Hienoa, ruosteen kitkeminen on huippukivaa, ja siinä näkee työnsä tuloksen mahtavalla tavalla, kun ensin on ruma ja pehmeä peltikohta, sitten ammottava reikä, sitten hitsattu ja taottu pelti, sitten hiomista ja kemikaalien kanssa pelaamista niin lopputulos on silmiähivelevä, täytyneekin etsiä ruostetta lisää jostain :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ei tuo takaosaan lopu..vetonivelten tunnelit.. :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Pitänee tilata tuohon purkutuplikseen helmapalat, nyt kun innostun tuon kauniinvärisen korin kunnostukseen heräsi.. pääsee hitsailemaan sen minkä ruoho on mädättänyt..
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

gls kirjoitti:ei tuo takaosaan lopu..vetonivelten tunnelit.. :D

Tuo on aina ikävä paikka. Riippuen tietysti miten mädäksi on päässyt.
Mutta Motonetistä saa korjauspalaa ja sitten ei muuta kuin paikoilleen vaan. :D
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Pitänee tilata tuohon purkutuplikseen helmapalat, nyt kun innostun tuon kauniinvärisen korin kunnostukseen heräsi.. pääsee hitsailemaan sen minkä ruoho on mädättänyt..
kaikella kunnioituksella, tuo sun `77 rakentaminen ja korin kunnostaminen on kyllä tosi hyvä idea!
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitän, ja tuntuu aikas stressaavalta jo pelkkä ajatus, mutta taas uskon että mikään ei voi niin paljoa vaivaa palkita kuin täydellinen läpikäynti, joka onkin ainoa järkivaihtoehto korin kadottamisen ohella, nyt kun on pelkkää peltiä kauttaaltaan :?

Ei pitäisi kiintyä niin kovasti näihin hienoihin kulkupeleihin, mutta kun on pakko :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Kiitän, ja tuntuu aikas stressaavalta jo pelkkä ajatus, mutta taas uskon että mikään ei voi niin paljoa vaivaa palkita kuin täydellinen läpikäynti, joka onkin ainoa järkivaihtoehto korin kadottamisen ohella, nyt kun on pelkkää peltiä kauttaaltaan :?

Ei pitäisi kiintyä niin kovasti näihin hienoihin kulkupeleihin, mutta kun on pakko :)
sama ongelma :D tämän mun ysiysin tekniikan omistanut auto oli meillä 18 vuotta (niin kauan kuin muistan) ja kun sen laho kori laitettiin paaluun oli pakko pelastaa siitä tenkniikka, sisusta ja kaikki muu pelastettavissa oleva ja asentaa ne tuohon mun nykyiseen tuplikseen.. :) että kylläpä autoihinkin voi rakastua.. :D
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllä, vaikka tuolla '77:lla en ole ajanut 5km enempää, enkä liiemmin muuta tehnyt kuin fiilistellyt hytissä nuppimankan kanssa :oops: , niin silti se on mulle yhtälailla tärkeä kuin nuo kaksi muutakin ysiysiä, pakko tuosta on vielä jonain päivänä liikennekelpoinen tehdä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

lefa42 kirjoitti:Kyllä, vaikka tuolla '77:lla en ole ajanut 5km enempää, enkä liiemmin muuta tehnyt kuin fiilistellyt hytissä nuppimankan kanssa :oops: , niin silti se on mulle yhtälailla tärkeä kuin nuo kaksi muutakin ysiysiä, pakko tuosta on vielä jonain päivänä liikennekelpoinen tehdä.
jep, mullaki ois tavoitteena saada tuo kesäksi kilpiin, ei paha homma, hitsauksen loppuun, alustan tsekkaus ja jotain pientä..

tietenkään koskaan ei tiedä mitä tapahtuu, voihan se olla että kesän myötä tuonne keulille ilmestyy turbokone :wink: joka teettää taas lisää töitä..mutta turbokone on vielä haave, kyllä tuo nykynenkin riittää pikkasen piristettynä.. 8)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Vastaa Viestiin