Me ollaan etsitty tuota salaperäistä 2.0 l V4:sta ja ei ole sitä koskaan löytynyt. Etsittiin vinkistä bensa-transitin ja Cephyrin V4-moottoria. Yksikään löytämämme moottori ei ole ollut sellainen, että sitä olisi voinut Saabin vaihdelaatikkoon kiinnittää. Onko lisää tietoa olemassa, sillä kiinnostaisi edelleen.lintta go go kirjoitti:Mulla oli 95 suapissa fordin 2l V4, sillä sai kyllä muutaman vapaakytkimen ja yhden perän hajalle![]()
Kone on viellä tallessa mutta menossa caprin keulille, siinä on vielä semmonen imukansi että saa laittaa 2x weberin dcoet.
(oli muuten aikoinaan kallis laittaa, maksoin silloin miekka/kilpi siitä jotain 1700mk)
Ja edelleen hämmästelen myös tuota vaihdelaatikon heikkoutta. Mulla on tallissa sekä Kellosalon Jarkon (jokkispuolen tuntevat saattavat tietää paremmin isä Tuomon Toholammilta) että Virtasen Kaitsun 2-porttiset V4 moottorit, josta lähtee n 140-150 hv yhdellä Dellortto 48:lla (tasapainoakseli ja laturi puuttuu, vesipumppu ja flekti toimii sähköllä). Paljon on lähtöjä takana ja aina auto ruopii lähdössä molemmilla tassuilla asfaltilla pitkiä matkoja 185/65 renkailla ja välitetyllä laatikolla (pirun pitkä ykkönen ja kakkonen - kolmosella kierrokset ei nimeksikään tipahda). Ei ole vaihdelaatikot hajonneet.