B-koneisten laatikot

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

B-koneisten laatikot

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Eli millä kaikilla laatikoilla b-koneista 99:ä on saanut, ainakin 4v ja automaatin, mutta onko ollut 5-vaihteista?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ei mun tietääkseni oo viis vaihteisena saanu..en ainakaa oo nähny semmosta.
:roll:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Ymmärtääkseni 5-vaihteinen laatikko tuli vasta H-koneen yhteydessä, mutta mitenkäs ensimmäiset ysisataset, saiko niitä 5-vaihteisina B-koneella?

Oliko muuten 4-vaihteisista laatikoista eri versioita vai miten välityssuhteita on muutettu (turbo, ems, petro)? Käykö B-koneen laatikko 1,85 Triumphiin?
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

80 ja 81 oli B-koneellisissa satkuissa 5 lovinen vaihteisto EMS ja TURBO malleissa :!: :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Tässä osviittaa asiaan. Kysymyksessä oli mallivuoden 1980 99 Saabit (B-koneinen ja kaikki mallit) ja niiden vaihdelaatikot.
Saab Info Finland kirjoitti:Vuonna 1980 Suomeen myydyt vuosimallin 1980 autot olivat 4 - vaihteisia, jolloin vaihdelaatikon tyyppi on ollut G34601. Joillakin muilla markkinoilla on ollut myös 5 - vaihteisia vaihteistoja jolloin tyyppi on G45701. Joten vastataksemme kysymykseenne, kummatkin tyypit ovat olleet mainitsemassanne mallissa, mutta Suomessa on myyty vain G34601 vaihteistomallia.
Tuo 5-vaihteinen laatikko oli vasta vuonna -80 saatavilla 99 Turboon ja kuten vastauksesta näkee ei ollut saatavilla Suomessa. Ne markkina-alueet joilla tuo oli saatavilla on mulle pimeän peitossa, ainakin Ruotsi, Pohjois-Amerikka jne. kuului tuohon.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin