Uudelleen sairastunut

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
V.J.S
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

lumikki kirjoitti:Voi kuttaperkka! Kansipahvi alkaa vuotaa, syttyboksi kärvähtää, ohjaus vedättää, moottori tukehtuu, alusta alkaa natisemaan, ajotietokone pimenee, mitähän kaikkea vielä...

Onko nämä ihan pommeja? Alkaa kohta tulemaan bemua ikävä.
Eipä nämä sen pommimpia ole kuin muutkaan saman hintaluokan autot. Täällä palstalla puhutaan näistä asioista TÄYSIN AVOIMESTI, toisin kun ehkä jossain muualla. Kaiken lisäksi kun tätä tietoa jaetaan, osataan samalla myös jakaa vinkkiä siitä, kuinka näiltä mahdollisilta harmeilta vältytään (ei, aina ne ei merkkihuollossa tiedä "parhaiten"). Turha näistä "pelotteluista" on säikähtää, luvassa on varmasti paljon huolettomia kilometrjeä (kunhan vaan muistat sen DI-kassun pitää kontissa varuiksi :lol: ).
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lumikki
"Tuplakaasari"

Viesti Kirjoittaja lumikki »

Nooo, ostin edellisenkin (baijerilaisen) auton käytettynä, halvemmalla kun tämän saapikkaan. Ajelin sillä 240000km ilman mitään isopia murheita. Tavallista kulutusosaa vaan vaihdettiin. Tielle ei jättänyt kertaakaan eikä yksikään huolto maksanut merkkiliikkeessäkään yli 350ekee. Nyt on edessä 700€ paukku heti kättelyssä, ja valmiiksi kylmä rinki just siellä että millonhan tässä pääsee työntämään... :x

Lähtipähän ainakin luulot pois heti eikä hetken päästä. Enpä taida emännälle kertoa ettei se vimmastu enempää. Ei ollut saapikkaasta alkaa päälle kovin innostunut muutenkaan. :roll:

Vaihdoin autoa juuri siksi kun edellisessä rupes kilsoja olemaan enemmän kun direktiivit sallii ja arvelin sen kohta laukeavan. Ehkä se olisi kuitenkin kestänyt vielä enemmän lisää kun saappi uutena?

Ei auta muu kun ladata takaloosteriin varaosaa ihan niinkuin syöksysämpylässäkin aikoinaan ja tunkea korjaamokäsikirja omistajan käsikirjan tilalle hanskalokeroon.
V.J.S
"Hölösuu"

lumikki kirjoitti:Nooo, ostin edellisenkin (baijerilaisen) auton käytettynä, halvemmalla kun tämän saapikkaan. Ajelin sillä 240000km ilman mitään isopia murheita.
Ja joku toinen samanlaisella baijerilaisella ajanut on suoltanut julmettuja määriä autonsa huoltoon ja korjauksiin...Tuppaavat olemaan yksilöitä nämä tekniset härpättimet :) Täältäkin löytyy varmasti porukkaa, jotka ovat ajelleet "pommeillaan" vaikka kuinka perskuleesti ihan perushuolloilla. Vilkaiseppa vaikka tuolta vähän lisäuskoa :wink: --> http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... sc&start=0
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
lumikki
"Tuplakaasari"

Jepjep, näkyy vehkeet pysyneen kohtuudella kasassa. Noi on kaikki tietty oikeita saapeja, ei ooppeleita. Tämä '02 9-3 taitaa olla jo aika paljon huonompi kuin edeltäjät. En meinaan ole koskaan kuulut mistään toisesta autosta jossa moottorin läähätys/tukehtuminen, kansipahvin palaminen/kansipulttien löystyminen ja ohjauksen vetäminen oikealle jne. olisi "ominaisuuksia". En tosin saanut koskaan omistaa esim. warrea, trabia tai rutinoffia, eli en ole ihan varma. :wink:

Täytyy nyt hankkia se stage-1 nopeesti että saa naatiskella edes vähän aikaa ennen kun ekat paikat ratkee...
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Mulla ei toistaiseksi ole ollut mitään vikaa, mutta auto on aika tuore. Silti jo ajettu 142tkm. Olisko sitten yksilöitä vai pitäjästä kiinni :?
9-3.1972
lumikki
"Tuplakaasari"

Heeei, miksi musta yhtäkkiä tuli kaasari. Koeajollahan tässä vielä ollaan ja sitäpaitsi sen piti olla ruiskupuhallin! :D
lumikki
"Tuplakaasari"

Kysynpäs tätä uudestaan kun kukaan ei tainnut vielä kommentoida:

Laitoin kyselyn maptunin weppisuvujen kautta stage-1:n asennuksesta. Sanoivat että se pitää teettää heillä tai saab-huollossa. Onko todella näin kun olin ymmärtävinäni joistakin viesteistä että muut on vaan tilanneet ko. ohjainyksikön postilla ja asentaneet itse?

Tarvitaanko siis käynti Joutsenossa tai saapihuollossa. En ole mikään säätäjä-ässä mutta kyllä ruuvari sen verran pysyy kädessä että perusjuttuja saa tehtyä. Mitä homma vaatii - erikoistyökaluja tms?
V.J.S
"Hölösuu"

lumikki kirjoitti:Kysynpäs tätä uudestaan kun kukaan ei tainnut vielä kommentoida:

Laitoin kyselyn maptunin weppisuvujen kautta stage-1:n asennuksesta. Sanoivat että se pitää teettää heillä tai saab-huollossa. Onko todella näin kun olin ymmärtävinäni joistakin viesteistä että muut on vaan tilanneet ko. ohjainyksikön postilla ja asentaneet itse?

Tarvitaanko siis käynti Joutsenossa tai saapihuollossa. En ole mikään säätäjä-ässä mutta kyllä ruuvari sen verran pysyy kädessä että perusjuttuja saa tehtyä. Mitä homma vaatii - erikoistyökaluja tms?
Liittyy auton käynnistykseen viriboksilla...Eli saattaa olla että ajoneston joutuu koodaamaan uusiksi, eli tarvitaan Tech2:lla yhteys...Joillain on lähtenyt auto käymään ilman Techiä, joillain ei. Katso vaikka tämä topikki

Muuten toi boksin asennus on pala kakkua, johtosarjat on valmiina myös magneettiventtilille, ja letkujakaan ei ole kuin 3kpl, ne nyt menee vaikka veikkaamalla oikeisiin tökkeleihin :lol:
Rommitommi
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

lumikki kirjoitti:Voi kuttaperkka! Kansipahvi alkaa vuotaa, syttyboksi kärvähtää, ohjaus vedättää, moottori tukehtuu, alusta alkaa natisemaan, ajotietokone pimenee, mitähän kaikkea vielä...

Onko nämä ihan pommeja? Alkaa kohta tulemaan bemua ikävä.
Noh nyt jälkeenpäin kun itse mietin, niin Saabissa oli suhteellisen paljon vikoja. Autona oli 9-3 2.0t vm. -02 Itselläni ohjaus vedätti, sidi pimeni, kansi vaihdettiin pariin kertaan, alusta alko natisemaan -04 talvena. Di-boxi ei kuitenkaan mennyt :twisted:
Ei se tuntunut niin pahalta, kun kaikki meni takuun piikkiin. Alkoi vaan takuu loppumaan ja päässä alko kummittelemaan kaikki korjaukset mitä oli tehty ja mitä ne tulis maksamaan kun seuraavaks pitäs ne itse maksaa 8O Itsellä kun on peukalo näissä autojutuissa aika pitkälti keskellä kämmentä :?

Toisaalta jos vikoja ei lasketa, niin auton muihin ominaisuuksiin olin 95% tyytyväinen. Karmee melutaso oli ainut miinus, muuta valitettavaa ei sitten pahemmin löytynytkään 8)

Tosin ei kyllä pahemmin vaihto Volvoon kaduta. 17tkm takana ja ainut takuukorjaus oli takaoven rätinä kun bassot laitto täysille, sekin korjaantu ottamalla teipinpala pois sieltä oviverhoiluista 8)
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
Happo
"Turbo"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Happo »

Mulla ei taas ole hajonnut ku DI-kassu, muuten toiminut tosi hyvin! Auto vm.2001 ja kilsoja 75tkm. Ollut viimeiset 5tkm stage3 ja sitä ennen 27tkm stage1. No problemos 8) (ainakaan vielä :roll: ) Itse olen kyllä aiheuttanut vikoja, esim. sisustan räminöitä mut niitä ei lasketa :lol:
Saab 9³
S32
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja S32 »

Happo kirjoitti:Mulla ei taas ole hajonnut ku DI-kassu, muuten toiminut tosi hyvin! Auto vm.2001 ja kilsoja 75tkm. Ollut viimeiset 5tkm stage3 ja sitä ennen 27tkm stage1. No problemos 8) (ainakaan vielä :roll: ) Itse olen kyllä aiheuttanut vikoja, esim. sisustan räminöitä mut niitä ei lasketa :lol:
Onko kyseessä T5 vai T7 laite ?
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

S32 kirjoitti:
Happo kirjoitti:Mulla ei taas ole hajonnut ku DI-kassu, muuten toiminut tosi hyvin! Auto vm.2001 ja kilsoja 75tkm. Ollut viimeiset 5tkm stage3 ja sitä ennen 27tkm stage1. No problemos 8) (ainakaan vielä :roll: ) Itse olen kyllä aiheuttanut vikoja, esim. sisustan räminöitä mut niitä ei lasketa :lol:
Onko kyseessä T5 vai T7 laite ?
Siinähän se lukee selkeellä suomenkielellä :) vm 2001 eli T7

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ng900aero
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Sanottakoon näin suomenkielellä että paljon murheita edesä, mm. di-kasetti, kytkin, vesipumppu, jarrulevyt (+ palat+kässärin osat, mm. vaijerit), jouset, iskarit, ynnä uusi kone, mikäli ei ole aukoton huoltohistoria merkkikorjaamoilta.
Upea auto silti, sori vaan että esitin pahimman mahdollisen skenaarion :oops:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

lumikki kirjoitti:Jepjep, näkyy vehkeet pysyneen kohtuudella kasassa. Noi on kaikki tietty oikeita saapeja, ei ooppeleita. Tämä '02 9-3 taitaa olla jo aika paljon huonompi kuin edeltäjät. En meinaan ole koskaan kuulut mistään toisesta autosta jossa moottorin läähätys/tukehtuminen, kansipahvin palaminen/kansipulttien löystyminen ja ohjauksen vetäminen oikealle jne. olisi "ominaisuuksia". En tosin saanut koskaan omistaa esim. warrea, trabia tai rutinoffia, eli en ole ihan varma. :wink:

Täytyy nyt hankkia se stage-1 nopeesti että saa naatiskella edes vähän aikaa ennen kun ekat paikat ratkee...
Häh...etkö muka ole kuullut P**g****n huohotin putken jäätymisestä..?
Se keikka maksaa aina 750,- euroa.
( tästä pö**n miehet ovat hiljaa )
Lisäksi O**L pudotti huoltovälin 10000km ( aiempi oli 30000km )
Tässä huollossa vaihdetaan mm..vesipumppu,hihna ja vaikka mitä, ja artisti maksaa.
Tästä asiasta on tullut monta valitusta kuluttaja asiamiehelle.

Niin ja muistatteko B*W:n Compact sarjan..!!!!!!
Ei se nokkahihna tainnut olla hyvä ajatus.. :D

Ja vanhemmat V* GO***T...???
Kannattaa suojata jalat ettei lämppärin nesteet tule kintuille.
( ovat jälkeenpäin vaihtaneet kaikki kennot uuteen, ja tästäkin hys..hys )

Ja täältä lisää......ei ole muillakaan helppoa.
http://www.ake.fi/pdf/RECALL%20M1.pdf
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
lumikki
"Tuplakaasari"

Palataanpas siihen stage ykköseen. Maptunin weppikaupassa on lomake johon pitää täyttää kaikenlaista tietoa. Mitä nämä tarkoittaa?

Chassi nr (1): -> Onko tämä auton valmistenumero?
Part nr (2): -> Ei edes arvausta tähän kohtaan...
Date (3): -> Haluuko ne tietää mikä päivä tänään on?
Hardware nr (4):-> Onko tämä sen ohjainyksikön joku sarjanumero tms?
Milage: -> Mitähän tarkoittaa ja miksi/ketä kiinnostaa?
Reg.nr: -> Ai mun saappaan (rekkari)numero?

Oletteko tilanneet weppikaupasta vai pitääkö sinne soittaa, ts. mikä on paras tapa saada asia eteenpäin?

Sitten vielä niistä kannenpulteista: Pitääkö kiristellä ennen maptunin asennusta? Mulla just kohta 110tkm huolto edessä...
Vastaa Viestiin