900 :sen eri kiertokanget

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
jupu
Matalapaineturbo
Viestit: 157
Liittynyt: La Loka 04, 2003 15:37
Paikkakunta: Rauma

900 :sen eri kiertokanget

Viesti Kirjoittaja jupu »

Tuossa on kahta erilaista satkun kiertokankea...toisessa normaali kuusio mutteri ja aika harvakierre, toisessa taas 12 kulmanen mutteri ja hienokierre...painossa eroa noin 100 g (jälkimmäinen painavampi) ja muutenkin eri näköisiä.
Eli osaako joku valaista asiaa...kumpi kestävämpi ?
Ensimmäinen on peräisin 16 v Turbosta vm ??? ja jälkimmäinen muistaakseni -88 iivarista.
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Myös 8v turboissa on nuo 12kulmaiset mutterikanget.
Lienee muuttunut 16v koneisiin kevyimmiksi.

Onko tietoa 9000sen veivien sopivuudesta satkuun...
Rallipeleissä hyvinkin käytettyjä sellaisenaan. Kestävät ja kohtuu kevyet...
Menee kuulemma myös kuplan ristitapin kanssa yksiin.... :roll:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
Vastaa Viestiin