Jarrupääsylinteri/tehostin
Jarrupääsylinteri/tehostin
Kuupassani menee jarrupoljin hitaasti pohjaan saakka, vaikka vuotoja ei ole (neste ei vähene). Nyt rempan yhteydessä otin tehostimen alipaineletkun imusarjasta irti ja jarrua painettaessa sieltä kuului pörisevää vuotoääntä.
Onkohan vika pääsylinterissä vai tehostimessa? Täytynee ensin yrittää vaihtaa tiivisteet sylinteriin, kun niitä näyttää saavan..
Kaikki muut osat (paitsi takarummut) jarruihin olenkin jo vaihtanut..
Onkohan vika pääsylinterissä vai tehostimessa? Täytynee ensin yrittää vaihtaa tiivisteet sylinteriin, kun niitä näyttää saavan..
Kaikki muut osat (paitsi takarummut) jarruihin olenkin jo vaihtanut..
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
pääsylinteri
Mikäli nestettä ei häviä,täytyy vian olla pääsylinterissä.Mikäli piiri ja pääsylinteri ovat kunnossa ei jarrupoljin voi painua pohjaan vaikka tehostin olisi rikki.
Näin
Näinpä meinasinkin.
Onkos kukaan tutustunut jarrupääsylinterin sielunelämään, ei taida olla mikään ylitsepääsemätön ongelma tuon korjaus..?
Kokeilin tuossa antaa polkimen mennä pohjaan saakka, ja kas, vain toinen piiri ottaa kun pedaali on pohjassa..
Onkos kukaan tutustunut jarrupääsylinterin sielunelämään, ei taida olla mikään ylitsepääsemätön ongelma tuon korjaus..?
Kokeilin tuossa antaa polkimen mennä pohjaan saakka, ja kas, vain toinen piiri ottaa kun pedaali on pohjassa..
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Tänään sitten perehdyttii tuohon pääsylinteriin.. saatiin purettua vain ensimmäiseen mäntään asti jota ei enää saatu vedettyä ulos.. taitaa siis vika olla siellä. Vai kuinka lujaa tuota pitäisi vetää??? Samalla todettiin, että Motonetista ostamani jarrupalat ovat liian paksut ja ne eivät mahdu paikalleen!!! Saman muotoiset ne ovat kuin nyt sisällä olevat bilteman palat, mutta kulutus pinta-alaa on enemmän.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Jarrupalat voi tuntua vähän turhan isoilta sillä kuluessaan vanhat palat antavat sylinterille lisää liikkumatilaa, jolloin sylinteri on turhan ulkona eikä uudet palat enää mahdu väliin.
Ratkaisu: Ilmanippa auki ja sitten lyödään sylinteri perille asti. Suositeltavat työkalut: Leka ja rengasavain.
Ratkaisu: Ilmanippa auki ja sitten lyödään sylinteri perille asti. Suositeltavat työkalut: Leka ja rengasavain.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
-
- "Viggen"
- Viestit: 654
- Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
- Paikkakunta: Orivesi
Joo avasin sylinterin ja rapsuttelin isommat pois.. ei mitään toivoa saada mahtumaan noita ostamiani jarrupaloja! Onko noissa paloissa eroa ? Itselläni on kuitenkin 1970 vuosimallin kuuppa. Se myös jäi ihmetyttämään kun ne palat on siellä ilman mitään sen suurempaa kiinnitystä.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Citroen Xsara Picasso HDI 2001