Samaa olen minä tekemässä.. Ei ole sattumalta beige sisusta sullakin..? Sen olen vaan todennut, että tonnarin selkänojissa on tuo ristiseläntuen-säätönappula.
Tri-Lo kirjoitti:Onko kippimekanismi istuinosassa vaiko selkänojassa..? Sekä että?
Kippimekanismi on selkänojassa. Ja selkänoja on hyvin kiinteästi niitattu istuinosaan, ei ole järkevästi vaihdettavissa kippiselkänoja kiinteän selkänojan tilalle.
Mitenköhän uudempien Saabien penkit sopisivat OG-satkuun? 3-ovisen NG900:n penkeissähän olisi kippauskin jo valmiina. Projekti on kyllä jäissä ainakin kesään asti, ensin olisi tarkoitus saada kori ja tekniikka kuntoon.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Löytyisiköhän jostain Saabien mittapiirustuksia, eli piirretty kuva autosta ylhäältä päin ja kuvassa auton penkkien yms. mitat? Ainakin TM on harrastanut tälläisiä artikkeleissaan. Ainakin kuvat OG900:sta ja 9000:sta kiinnostaisivat.
Vapputunnelmissa aloin myös leikitellä ajatuksella 9000:n kojelaudan siirtämisestä satkuun. Taitaa olla liian suuri urakka itselleni, mutta olisikohan urakka periaatteessa mahdollinen?
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Jokke A kirjoitti:Löytyisiköhän jostain Saabien mittapiirustuksia, eli piirretty kuva autosta ylhäältä päin ja kuvassa auton penkkien yms. mitat? Ainakin TM on harrastanut tälläisiä artikkeleissaan. Ainakin kuvat OG900:sta ja 9000:sta kiinnostaisivat.
Vapputunnelmissa aloin myös leikitellä ajatuksella 9000:n kojelaudan siirtämisestä satkuun. Taitaa olla liian suuri urakka itselleni, mutta olisikohan urakka periaatteessa mahdollinen?
Taitaa mennä liian monimutkaseksi toi tontun kojelaudan laittaminen satkuun.
On nimittäin kojelautojen reunat täysin erilaiset, tonnarissahan on lähes suora tuulilasi, kun taas satkussa..
Kannattaneeko alkaa vaihtamaan.
Viimeksi muokannut hene-, Su Touko 01, 2005 13:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokke A kirjoitti:
Kannattaneeko alkaa vaihtamaan.
Ei kannata, kunhan mietiskelin. Taitaisi projekti muutenkin muuttua turhan monimutkaiseksi pelkästä penkkien vaihdosta, joka jo sinällään on tällä hetkellä itselleni iso urakka.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Jokke A kirjoitti:Mitenköhän uudempien Saabien penkit sopisivat OG-satkuun? 3-ovisen NG900:n penkeissähän olisi kippauskin jo valmiina. Projekti on kyllä jäissä ainakin kesään asti, ensin olisi tarkoitus saada kori ja tekniikka kuntoon.
Uskoisin, että passaa. NG-satkua ja tonnaria on tehty kuitenkin vielä samaan aikaan ja ymmärtääkseni uusimmissa OG-satkuissakin on käytetty tonnarin penkkejä. Itselläni oli 5-ovinen NG-satku, eivätkä nuo niin hirveän erilaisilta tuntuneet ysiysin penkkeihin verrattuna. Mitä nyt pitkittäissäädön vipu oli erilainen. NG-satkun penkeissä ei kaikissa ole ristiselän tuen säätöä.
Projekti alkaa tulla ajankohtaiseksi. Pitää vielä kysyä, onko satkun ja tonnarin takapenkin leveydessä eroja? Tonnarin nahkasisustoja vaan on "vähän" enemmän tarjolla, kuin 2-/3-ovisen og-satkun.
Voisiko joku mittailla penkkiensä leveyttä, että voisin vertailla Aeron takapenkkiin. Ainakin ng-satkun ja tonnarin mitat kiinnostaisivat.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
Jokke A kirjoitti:Projekti alkaa tulla ajankohtaiseksi. Pitää vielä kysyä, onko satkun ja tonnarin takapenkin leveydessä eroja? Tonnarin nahkasisustoja vaan on "vähän" enemmän tarjolla, kuin 2-/3-ovisen og-satkun.
Voisiko joku mittailla penkkiensä leveyttä, että voisin vertailla Aeron takapenkkiin. Ainakin ng-satkun ja tonnarin mitat kiinnostaisivat.
Kyllä menee ainakin 9000 aeron kunkkupenkit satkuun...
Täydellistä!!! Olen himoinnut tuollaisia penkkejä ikuisuuden.
Sivuilta lainattua: "I do know that since the 9000 is a split rear seat design, some sewingis needed to combine the top halves together." Eli ilmeisesti auton omistaja on yhdistänyt penkit ompelemalla, eikös sama olisi onnistunut helpommin laittamalla penkkien taakse yhtenäisen levyn jaetun tilalle tai päälle?
Jos penkit ovat saman levyisiä, vaihto ei vaatisi ehkä kovinkaan suuria muutkoksia penkkeihin tai niiden kiinnityksiin.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo. '84 900T8 Museoautoprojekti
löytyi tälläinen vanha aihe joka on itselle tullut ajankohtaiseks, eli kuinkas toi tonnarin takapenkki sopii sinne 3d satkuun, onko kukaan kerinny soveltaan vielä? nii ja millanen homma se etupenkkien tyynyjen ja verhoilun vaihto on tonnarin penkistä satkun penkin runkoon? onko järkee ihan vaan nahkapenkkien takia alkaa tekeen hommaa
#3506
9-5 2.3 aero wagon -06 (projektina)
9-5 2.0t BioPower -06 (kauppakassi)
Audi TT 8N Quattro -99 (Saab korvike)
900 t16 -90 (projekti), Toyota BJ-40 3.0D -80 avo (kesäauto)
BMW X3 30e Charged edition -24 käyttis
tuomas kirjoitti:niin ja lain mukaan 2- tai 3-ovisissa autoissa pitää olla kippaavat istuimet edessä että takaata pääsee nopeasti hätätilanteessa pois. Ei riitä kyllä penkin eteen liututtaminen ja säätörullasta pyörittely.
-tuomas-
Ajattelin kyllä laittaa eteen kippaavat istuimet oli laki mikä tahansa. Kuitenkin puhtaasti käyttöauto kyseessä.[/quote.omassa on ollut ainakin 11vuotta rullasta pyöritettävät etupenkit .kysytty konttorilta joskus 8vuotta sitten ja sanottu lailliset on.
heitä sinnevaan.istu ja nauti.