Imm-mittarin vaikutus kulkupuoleen?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Imm-mittarin vaikutus kulkupuoleen?

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Moro.
Askatelin tänään puhtaan ilmansuodattimen tonttuun, yläkautta eli en irroittanut rengasta jne. Noh, vaihto onnistui, kun vähän näpersi, n. 15min.
Kamat kasaan ja kone käyntiin=> MITÄ VIDUA!!, kone käydä röpöttää niinkuin kolmella pytyllä eikä ota kierroksia yhtään.
Pelko persiissä kone sammuksiin ja IMM-mittari (siis MAF-anturi, lienee sama asia?) irti ja putsaustoimiin. CRC:n sähköputsausainetta "riittävästi" koko härveliin, samoin liittimiin. (oli muuten aika öljyinen tuo putki immiltä eteenpäin.. putsarissakin vähä paskaa)

Kuivatus, paikalleenasennus ja p*ska jäykkänä starttaamaan... käy nätisti.

Illan päälle piti tietysti lähteä "koeajolle" testaamaan että varmasti toimii, nyt tuntuu että ottaa jenkua herkemmin ja kiihtyy ihan kivasti :) ei siis tartte sitä APC:tä alkaa ainakaan vielä askartelemaan..

Eli onko imm:n putsauksella tosiaankin ihan perslihaksissa asti tuntuva vaikutus, vai onko "vika" korvien välissä.

ja nyt saunaan ja oluelle, hywää wappua kaikille jo tässä vaiheessa :lol:
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Joo esim eräällä "kaverilla", nousi rikkinäisellä MAFilla vääntömomentti. Selittäköön itse, kun kuitenkin hiffaa tän jossain vaiheessa. Tässä tapauksessa se ei ollut hyvä asia. Enkä usko, että risa on hyvä missään tapauksessa. Jos on mennyt hajalle. Kannattaisi kokeilla jonkun kaverin ehjää samanmoista. Tuo MAF kun vaikuttaa koko koneen toimintaan, esim seokset voi olla ihan mitä vain.
9-3.1972
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

Do Dii.
Tuli sitten luettua näin yövuorossa noita vanhoja viestejä aiheesta IMM oikeen urakalla, ja kaikenlaiset kauhukuvat kummitelee mielessä..
mutta mutta; mitään "vikaa" ei siis varsinaisesti ole edelleenkään muuta kuin että:

-kulkee paremmin kuin ennen??
( ja mankkuvenan letkutkin on paikallaan, tuli mieleen että josko ois hukkaportille menevä letku irronnut kun askartelin sitä putsaria..)

-kaupunkinopeuksissa kulutusmittari näyttää tasakaasulla enemmän kuin ennen => 60kmh=>7-9l, ennen 6-7. 100kmh/ylöspäin kaikki ennallaan, ehkä jopa piirun verran pienentynyt kulutus. Em arvot siis hetkellisen kulutuksen lukuja "tutuilla" pätkillä, joten vertailupohjaa on ees vähän..

-kylmänä käyntiin=> vieno sininen pöllähdys, ajossa ei. Voiko siis venakopasta se letku valutella ölyä kylmänä "alas" ja tämä sitten pöhäyttää, eli kun kulkee paremmin, tulee annettua löylyjä=> enemmän öljyäkin "kiertää" vanhassa koneessa, joten valuu aina alas ylimääräiset?

- ennenkaikkea, voiko tuota mitata yleismittarilla tms. että onko se yhtään kunnossa??


t: vainoharhainen(ko)?
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Jukkis kirjoitti:Do Dii.
Tuli sitten luettua näin yövuorossa noita vanhoja viestejä aiheesta IMM oikeen urakalla, ja kaikenlaiset kauhukuvat kummitelee mielessä..
mutta mutta; mitään "vikaa" ei siis varsinaisesti ole edelleenkään muuta kuin että:

-kulkee paremmin kuin ennen??
( ja mankkuvenan letkutkin on paikallaan, tuli mieleen että josko ois hukkaportille menevä letku irronnut kun askartelin sitä putsaria..)

-kaupunkinopeuksissa kulutusmittari näyttää tasakaasulla enemmän kuin ennen => 60kmh=>7-9l, ennen 6-7. 100kmh/ylöspäin kaikki ennallaan, ehkä jopa piirun verran pienentynyt kulutus. Em arvot siis hetkellisen kulutuksen lukuja "tutuilla" pätkillä, joten vertailupohjaa on ees vähän..

-kylmänä käyntiin=> vieno sininen pöllähdys, ajossa ei. Voiko siis venakopasta se letku valutella ölyä kylmänä "alas" ja tämä sitten pöhäyttää, eli kun kulkee paremmin, tulee annettua löylyjä=> enemmän öljyäkin "kiertää" vanhassa koneessa, joten valuu aina alas ylimääräiset?

- ennenkaikkea, voiko tuota mitata yleismittarilla tms. että onko se yhtään kunnossa??


t: vainoharhainen(ko)?
immun mittäämiseen on paras toi oskiloskooppi.

P.S kysy nimimerkki Vigge:ltä se muistaa noi hommat ja on tutkiskellut asiaa :wink:
9-3.1972
Mikko 1976
Matalapaineturbo
Viestit: 164
Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 22:52
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mikko 1976 »

Kuvaillemasi oireet sopivat omiini kuin korva päähän.

Vaihdoin kaikki mahdolliset sähköosat paitsi imm. Arvaappa mitä kävi eilen? :D :D :D

Saappi sai "uuden" imm:n ja taas mennään. .. 8)

Oireisiin kuului mm. todella laiska veto alakierroksilla, jota kuitenkin löytyi kostealla ilmalla kohtuullisesti mutta lämpöisellä kelillä alakierroksilla ei ollut tehoja. Ylhäältä kyllä työnsi kuin pieni piru (3500 rpm ->)

Kulutus myös ylhäällä kuvailemallasi tavalla.

Kulutukseen vaikutti merkittävästi se, että maantiellä 120km/h kone tarvitsi ahtoja että jaksoi pitää menon yllä. Eli hetkellinen kulutus edun mukaan 11-15 l.
#2005,
9000 CD -97
9000 CSE -93
9000 Turbo S -91 CAN-739
9000 Turbo S -91 CAN-740
99 GL -83
Jukkis
"Saabisti"
Viestit: 319
Liittynyt: Pe Touko 28, 2004 23:46
Paikkakunta: Oulun seutu

Viesti Kirjoittaja Jukkis »

>Kuvaillemasi oireet sopivat omiini kuin korva päähän. >

-eli kohtalotovereita löytyy.. :)


>P.S kysy nimimerkki Vigge:ltä se muistaa noi hommat ja on tutkiskellut asiaa>

-laitanpas YV:tä menemään, tänks.


-J-
#2418
9-5 -05 2.2Tid, Stage 1 "Power" Traktori.
-Fly low, stay off the radar-
Vastaa Viestiin