Kyllä tässä itsekin kaipais projektia pihaan. Onhan tuossa vihreässä jonkin verran töitä, mutta ovat kuitenkin niin hyvässä iskussa nyt. Kaipais jonkun kannustavan 96, 99 tai 90 projektin, jota vois työstää kesän aikana. Ihan kuin ei muuta tekemistä olisi
Harmi, ettei tässä lähistöllä ole nyt oikein ollut tarjontaa...
lefa42 kirjoitti:Asiasta viidenteen, käyn tänään katsomassa tuota 99 turboa joka täällä on kaupan, otan kameran mukaan ja yritän tutkia mahdollisimman tarkasti
Hahaa, en edes illalla pystynyt kirjoittamaan asiasta, kun olin niin fiiliksissä, tuo etuiskarien vaihto paransi ajettavuutta huomattavasti, takapään kun saan tänään valmiiksi niin uskaltaa jo päästellä.
Enää ei pompi ja keinu hullumaisesti vaan hyppii ja kääntyy kuin parempikin urheiluauto.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
sain sitten eilen parkkihallin suojissa omani maalattua "loppuun" tai sen verran kun oli aikomus. tai oikeastaan enemmän.
koska se mitä opin eilisestä on: älä rajaa isoja kokonaisuuksia, vaan maalaa sitten mielumin koko alue uudestaan. joten vaikka auton takapäässä ei ollut uudelleenmaalattavaa, vedin kummatkin kyljet keulasta häntään asti. eka jätin hännän maalaamatta, sitten totesin miten hölmön näköiseksi jäi, otin neljäsatasta hiekkapaperia käteen, näytin sitä jo-sopivan mattapintaiselle pinnalle, pölyt pois ja pullo käteen.
yhtä juttua en vaan osaa, olen niin malttamaton että alan välittömästi maalauksen jälkeen riisumaan teippauksia. luojan kiitos en onnistunut sotkemaan eilen mitään.
harmillisesti kamera jäi kotiin, yritän viikonlopun aikana saada aiemmin mainitulle sivulle pari kuvaa, tai eiköhän joku saata kuvata sen jo huomenna wst-tapahtumassa. kumpikin kylki siis pokkauksesta alaspäin, poikkeuksena ovet ikkunarajaan asti. tuli niin kivan näköinen, että ajan ja maalin salliessa olisin innostunut käymään koko auton läpi. helpompaa kuin myllytys ja voi toistaa vaikka joka kesä, maalipinta ei ohene vaan paksunee , ja halvempaa kuin "oikea" maalautus. kaksi paukkupulloa riitti kylkiin, kulut 35 eur.
tosin pohjiin mennyttä aikaa+vaivaa en laskenut kun en itse tehnyt (kääk, noloa tunnustaa että astuin valmiiksi katettuun pöytään ). mutta jos ajattelisi uusivan auton värin vaikka joka kesä, eihän siihen tartte kun kevyt hiekkapaperilla läpikäynti, ja saman värin ollessa kyseessä, riittää ohutkin pinta päälle.
onkohan nää mun jutut nyt ihan terveitä? eihän kukaan tee noin?! no, jonkun täytyy olla ensimmäinen..
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf kirjoitti:onkohan nää mun jutut nyt ihan terveitä? eihän kukaan tee noin?! no, jonkun täytyy olla ensimmäinen..
Valitettavasti joudun riistämään sinulta tuon kunnian. Minä tein vastaavan operaation reilu vuosi sitten ollen ainakin silloin tulokseen enemmän kuin tyytyväinen. Eipä noi omat rahkeet olisi enempään riittäneetkään.
Mutta on se kuitenkin hienoa että jos itse ei pohjia ole tehnyt, tai osannut tehdä että joku on ne tehnyt, ei siinä mitään hävettävää ole, itsekin hitsautin valkoista 99:ä tuossa talvella, koska itse en halunnut hitsata tuota takatukitangon kiinnikettä, kun olisin kuitenkin sen väärin saanut tehtyä.. kaveri teki sopuhintaan, lämpimässä hallissa ja keskellä yötä, sain auton sopivasti aamuneljältä töihinlähtöä varten.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf kirjoitti:onkohan nää mun jutut nyt ihan terveitä? eihän kukaan tee noin?! no, jonkun täytyy olla ensimmäinen..
Valitettavasti joudun riistämään sinulta tuon kunnian. Minä tein vastaavan operaation reilu vuosi sitten ollen ainakin silloin tulokseen enemmän kuin tyytyväinen. Eipä noi omat rahkeet olisi enempään riittäneetkään.
kiitos jari! enhän minä muuten, mutta kun jarikin teki
mutta jos aletaan oikein filosofoimaan: yleensä maalauksesta halutaan tehdä hyvä siksi, koska se on kallis ja työläs operaatio.
jos kustannukset ja työmäärä minimoidaan, miksei silloin keskinkertainen lopputulos voisi tyydyttää yhtälailla?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
No mutta perkules, eipä vaihtuneet takaiskarit, uudet kun ovat tuota vanhempaa mallia, eivät sopineet, mutta onni onnettomuudessa, sopivat tuohon 75:een jonka takaiskarit ovat vuotaneet kuiviksi.
Miksikäs muuten tuo 82:n takapää on veltto, vaikka vanhatkin iskarit (näyttivät melko uusilta) ovat ihan ehjän oloiset. esim, pomppii, iskee pyörä sisäkaareen kunnon töyssyssä (185/65/15 / 195/65/15)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI