Taas kysymyksiä kansista
jos siis ovat ne samat kannet mistä jonkin aikaa sitten soittelin, sanoivat myös -92 vm olevan. onneksi käskin sovittaa satkun lohkon päälle, molemmat jäivät vajaiksi...mcfeast kirjoitti:Onko molempien tiedoissa siis virhe vuosimallin kohdalla kun lyhyet taisi tulla 94? Itse muuten tinkasin Superseppien kannen 300:n mutta löysinkin onneksi rempatun 2.3 kannen suunnilleen puoleen hintaan siitämikkoimp kirjoitti:ovat molemmat uusia lyhyitä kansia....
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Jäi vielä hieman kismittämään tuo kommentti, mielestäni kaikki kannattaa ainakin yrittää tehdä itse, esim. mitä tuon katkenneen tulpankin kanssa olisin sitten tehnyt, hinauttanut korjaamolle jossa 1-3 viikon jonot ja alhainen työmoraali, olisivat sieltä sitten soittaneet ja kysyneet että laitetaanko kuntoon johonka olisin vastannut että tietenkin, olisivat vaihtaneet vaihtokannen (saabilla hinta 2K euroa), ja samalla vaihtaneet moottorin kumityynyt, jne, loppulasku about 2500-3000euroa, tuskin olisivat piitanneet tuon taivaaallista väljistä männistä/sylintereistä, vaan kone olisi ollut yhtä susi kuin alunperinkin.f-19 kirjoitti:En muuten lähtisi itse tekemään kanaville mitään ellen olisi täysin 100% varma mitä teen ja mistä otan, kuinka paljon ja mihinkä muotoon kanavat höylätään. Ja en ehkä siltikään, mielummin vakiona imusarja kanteen sovitettuna.
Aina ei kannata tehdä itse ja/tai säästää, senhän näki mitä kävi tulpan kierteen kanssa.
Itse en ole vielä kertaakaan ole onnistunut löytämään korjaajaa, vaan ainoastaan noita osienvaihtajia, minua henk.koht. sylettää kertakäyttökulttuuri jossa heipataan ei-toimiva osa mäelle ilman korjausyrityksiä.
Viimeksi muokannut ng900aero, Ti Touko 03, 2005 22:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Venturiseetien tekemisestä kävin koneistamolla kyselemässä. Hintaa â 7e, eli 16v-kannelle tulis hintaa vähän reilun satasen. Loput sitte voikin tehdä itte. Eli tein-itse-säästin -lauseen mukaanto4 kirjoitti:Asiansa osaava kansityöstäjä veloittaa kannen porttauksesta / seetien muotoilusta 400€+ ja tulokset luonnollisesti katsotaan virtauspenkissä. Eli ei ihan halpaa lystiä, mutta elämä on kallista.

1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Heh, älä tosiaan liikaa ittees tosta kommentista ota, ja olihan se vastauskin ihan asiallinenng900aero kirjoitti:Jäi vielä hieman kismittämään tuo kommentti, mielestäni kaikki kannattaa ainakin yrittää tehdä itse, esim. mitä tuon katkenneen tulpankin kanssa olisin sitten tehnyt, hinauttanut korjaamolle jossa 1-3 viikon jonot ja alhainen työmoraali, olisivat sieltä sitten soittaneet ja kysyneet että laitetaanko kuntoon johonka olisin vastannut että tietenkin, olisivat vaihtaneet vaihtokannen (saabilla hinta 2K euroa), ja samalla vaihtaneet moottorin kumityynyt, jne, loppulasku about 2500-3000euroa, tuskin olisivat piitanneet tuon taivaaallista väljistä männistä/sylintereistä, vaan kone olisi ollut yhtä susi kuin alunperinkin.f-19 kirjoitti:En muuten lähtisi itse tekemään kanaville mitään ellen olisi täysin 100% varma mitä teen ja mistä otan, kuinka paljon ja mihinkä muotoon kanavat höylätään. Ja en ehkä siltikään, mielummin vakiona imusarja kanteen sovitettuna.
Aina ei kannata tehdä itse ja/tai säästää, senhän näki mitä kävi tulpan kierteen kanssa.
Itse en ole vielä kertaakaan ole onnistunut löytämään korjaajaa, vaan ainoastaan noita osienvaihtajia, minua henk.koht. sylettää kertakäyttökulttuuri jossa heipataan ei-toimiva osa mäelle ilman korjausyrityksiä.

Kannesta sen verran vielä että tosiaan minun käsitykseni mukaan tuo kannen kanavien muotoilu ei ole ihan yksinkertaista hommaa ja vaatii tosiaan virtauspenkin ja todella hyvän tuntemuksen virtaustekniikasta että mitään järkevää saadaan aikaan. Huomattavaa vaikutusta saa varmasti helposti, en ota kantaa lopputuloksen hyödystä

Toki monet asiat kannattaa yrittää tehdä itse, mutta ei sentään kaikkea. Itse tehden ei saa olla liian innokas ja suinpäin sännätä tekemään jotain miettimättä ja ensin opettelematta asiaa teoriassa kunnolla ja sen suorittamista teoriatasolla. Joidenkin hommien teettämistä puolustaa myös erikoisvälineiden, Ammattitaidon ja kokemuksen puute (toki kokemustakin voi hankkia monella tapaa). Ja tuossa tulppahommassa mua otti sydämestä en et meinannut millään ottaa kantta irti ja sitten jäikin jo purua seetien ja sylintereiden väliin. Eli väärässä paikassa EI kannata oikoa ja yrittää säästää työssä. (Katsotaan miten meikäläisen käy, alakerta koottu vanhoilla männillä ja renkailla

Mutta toki korjaamolle ei kannata moisen homman takia viedä jos vähänkään tee-se-itse henkeä löytyy. Purku, tutkiminen ja kasaus itse tehden, mutta erikoisvälineitä ja -osaamista vaativat työt ammattilaisella. Itselläkään ei juuri enää intoa viedä mitään korjaamolle tehtäväksi, ja luottamuskin korjaamoja kohtaa alkaa olla aika vähissä.
Ja näin on, kertakäyttökulttuuri sux.
EDIT: Peinulle seeteistä: http://www.prostreet.fi/tekniikka-ohjee ... minen.html *peinu käytti kaikki hymiöt*
Viimeksi muokannut f-19, Ti Touko 03, 2005 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Venturi=supistus kanavassa ihan venttiilin tykönä, joka kääntää kaasun virtaussuuntaa venttiilin ohi tai venttiililtä päin kanavansuuntaiseksi.peinu kirjoitti:Venturiseetien?![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Nyt tuli ihan uusi sana. Mitä se tarkoittaa?![]()
Seeti= muoto, johon venttiililautasen/venttiili-istukan pinta koneistetaan.
Venturiseeti= molemmat yhdessä, eli venturi on yleensä niin lähellä itse seetiä että niiden yhteinen muoto ratkaisee, mutka/kaarre periaatteessa.
Korjata saa, jos on korjaamista....
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Kiitokset erittäinkin täsmentävästä vastauksestasi, olen pahoillani että turhaan hieman kimpaannuin tuosta alkuperäisestä vastauksestasi..f-19 kirjoitti:
Heh, älä tosiaan liikaa ittees tosta kommentista ota, ja olihan se vastauskin ihan asiallinenEli ei herneitä, ja hyvä että tartuit tuohon, tuleepahan asia selväksi.
Kannesta sen verran vielä että tosiaan minun käsitykseni mukaan tuo kannen kanavien muotoilu ei ole ihan yksinkertaista hommaa ja vaatii tosiaan virtauspenkin ja todella hyvän tuntemuksen virtaustekniikasta että mitään järkevää saadaan aikaan. Huomattavaa vaikutusta saa varmasti helposti, en ota kantaa lopputuloksen hyödystä
Toki monet asiat kannattaa yrittää tehdä itse, mutta ei sentään kaikkea. Itse tehden ei saa olla liian innokas ja suinpäin sännätä tekemään jotain miettimättä ja ensin opettelematta asiaa teoriassa kunnolla ja sen suorittamista teoriatasolla. Joidenkin hommien teettämistä puolustaa myös erikoisvälineiden, Ammattitaidon ja kokemuksen puute (toki kokemustakin voi hankkia monella tapaa). Ja tuossa tulppahommassa mua otti sydämestä en et meinannut millään ottaa kantta irti ja sitten jäikin jo purua seetien ja sylintereiden väliin. Eli väärässä paikassa EI kannata oikoa ja yrittää säästää työssä. (Katsotaan miten meikäläisen käy, alakerta koottu vanhoilla männillä ja renkailla)
Mutta toki korjaamolle ei kannata moisen homman takia viedä jos vähänkään tee-se-itse henkeä löytyy. Purku, tutkiminen ja kasaus itse tehden, mutta erikoisvälineitä ja -osaamista vaativat työt ammattilaisella. Itselläkään ei juuri enää intoa viedä mitään korjaamolle tehtäväksi, ja luottamuskin korjaamoja kohtaa alkaa olla aika vähissä.
Ja näin on, kertakäyttökulttuuri sux.
EDIT: Peinulle seeteistä: http://www.prostreet.fi/tekniikka-ohjee ... minen.html *peinu käytti kaikki hymiöt*
Mutten voi siltikään ymmärtää miksen voisi muokata onnistunesti 2.0-kannen kanavista samanlaisia kuin 2.3-kannessa on??
Eli äkkiä hilpaisee nuo kanavat about samanlaisiksi kuin on 2.3-kannessa ja kiillotus päälle niin siinä se??
Kun olisi tiedossa 2.0 kansia 2 kpl yhteishintaan 40 euroa, ekan voisi pitää harjoituskappaleena

Ja minä EN halua virittää tonnariani, hyvä olisi jos pysyisi ehjänä edes vakiotehoilla, toisaalta mikään pieni (10%) tehonlasku ei haittaisi porttauksen tuloksena kunhan mylly vain kestäisi.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Itsekin meinasin tehdä vastaavan ratkaisun kuin ng900aero. Eli kaverilta ylim B202-kansi ja porttaus. Tosin tarkoitus oli teettää työ Aksun mainitsemalla pajalla. Suunnitelmat kuitenkin muuttuivat, kun käsiin osui edullinen B204/234-kansi. Oli "varmempi" ja kokonaisedullisempi tapa.ng900aero kirjoitti:Kiitokset erittäinkin täsmentävästä vastauksestasi, olen pahoillani että turhaan hieman kimpaannuin tuosta alkuperäisestä vastauksestasi..
Mutten voi siltikään ymmärtää miksen voisi muokata onnistunesti 2.0-kannen kanavista samanlaisia kuin 2.3-kannessa on??
Eli äkkiä hilpaisee nuo kanavat about samanlaisiksi kuin on 2.3-kannessa ja kiillotus päälle niin siinä se??
Kun olisi tiedossa 2.0 kansia 2 kpl yhteishintaan 40 euroa, ekan voisi pitää harjoituskappaleena![]()
Ja minä EN halua virittää tonnariani, hyvä olisi jos pysyisi ehjänä edes vakiotehoilla, toisaalta mikään pieni (10%) tehonlasku ei haittaisi porttauksen tuloksena kunhan mylly vain kestäisi.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84