SP steg3 katsastuksessa:tulos hylätty

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Niin, jotta nyt ei kenellekkään jää epäselväksi, katsastukseen kelpaa alle 3kk vanha printti pakokaasutestistä jossakin pajassa tehtynä. Meikäläisenkin vanhuksen kanssa säästin parikymppiä suorilta, kun vein auton säätöön ennen katsastusta. Olin poistanut vuotavan EGR:n ja epäilin päästöjen olevan pielessä, kun auto kulki "liian pirteästi" 900i:ksi. Säätö+printti maksoi saman, kun pakokaasutesti maksaa katsastuksessa(jonka siis säästin suorilta) ja siihen vielä säästöksi voi laskea uusintakatsastusmaksulta välttymisen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ansis
"Hölösuu"
Viestit: 1264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 13:35
Paikkakunta: Viialabama

Viesti Kirjoittaja Ansis »

Laitoin Fieroon keväällä vanhan ladacupissakin käytetyn Kemiran racekatin joka oli puolet orkkista kevyempi ja katsastaja ihmetteli päästöjen olemattomuutta. Mittasi kaikista neljästä alkuperäisestä putken päästä ja viimeisestä mitattaessa oli kissa sen verran jäähtynyt että uskoi putkista tulevan pakokaasua 8O
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Eli sikäli kun tuota aiempaa lukee, niin kannattaa harkita muita valmistajaehdokkaita putkiston hankinnassa kuin SP. Olisiko suotituksia?

Haussa olisi koko setti 3" tai 2,5" - sporttikatilla tai liitospaloilla vakioon... en oo viel päättänyt. Stage 1 lastua olen ajatellut, mutta toisaalta stage3:ssa tulis putkisto mukana...

Koo
Turbo Sensonic kirjoitti:
Vigge kirjoitti:
2,3T sport kirjoitti:
Putki ja katalysaattorin kuori lähetettiin SP:lle ja saas nähdä huomaavatko he mitään vikaa tuotteessa joka on siis noin 7kk
käytetty :evil:
Mites homma edistyy?
Joo, muakin kiinnostaisi tietää... Varsinkin kun ollaan "Vigge":n kanssa varmaan SP:n "lempiasiakkaat" :wink:
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

a9000 kirjoitti:Eli sikäli kun tuota aiempaa lukee, niin kannattaa harkita muita valmistajaehdokkaita putkiston hankinnassa kuin SP. Olisiko suotituksia?

Haussa olisi koko setti 3" tai 2,5" - sporttikatilla tai liitospaloilla vakioon... en oo viel päättänyt. Stage 1 lastua olen ajatellut, mutta toisaalta stage3:ssa tulis putkisto mukana...
Tilaa SP:ltä koko putkisto mut katti muualta jos epäilet ettei kestä nuo SP:n katit... SP:n eli JT:n putkistot kyllä ajaa saman asian kun muutkin. Mulla ollut ny kaks vuotta SP:ltä tilattu putkisto ja ei mitään korroosio tai muita ongelmia ole ollut.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Milli kirjoitti:Käytän penkissä ennen katsastusta. Sieltä ne arvot haetaan. 8)
Päästöt säädetään persdynolla, kun vetää ja pölläyttää polkaistessa, niin hyvä on! Katsastuksessa taasen ollaan päästömittausta tehdessä ekaksi ruuvimeisseli kourassa ja pelti valmiiksi raollaan ennenkuin mittarin pilli on putkeen asti kerennyt.. ja kelvannut on liki 10 vuoden ajan joka kerta(myös silloin kun oli eräs katsastusinssi työntämässä konttorin pihassa bemua käyntiin).. :lol:

Edit: Sori irvailu vakavassa asiassa, mut näin meillä köyhillä jotka ajaa vanhoilla.. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2248
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Myrkky kirjoitti:Päästöt säädetään persdynolla, kun vetää ja pölläyttää polkaistessa, niin hyvä on! Katsastuksessa taasen ollaan päästömittausta tehdessä ekaksi ruuvimeisseli kourassa ja pelti valmiiksi raollaan ennenkuin mittarin pilli on putkeen asti kerennyt.. ja kelvannut on liki 10 vuoden ajan joka kerta(myös silloin kun oli eräs katsastusinssi työntämässä konttorin pihassa bemua käyntiin).. :lol:

Edit: Sori irvailu vakavassa asiassa, mut näin meillä köyhillä jotka ajaa vanhoilla.. :)
Olispa se tuon trionicin kanssa noin helppoa... :)
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Käytin tänään nykyistä Saabasta päästötestissä, ja erinomaisilta vaikuttivat arvot. Mitään merkittävää vikaa ja eikä pienempää löytynyt kuin nyt kuskin puolen jarrun heikkous, mutta puhdistuksen jälkeen näytti alkavan virkistyä. :wink:

Itse katsastuksessa katsastusukko oli aika tarkalla päällä. Kyseli blow-ohovit ja sanoin olevan vakiona tuollaista. :D Renkaat nuuski viimeisen päälle, mutta turhaa yritystä, kun tunnusti olevan erinomaiset renkaat ja iskaritkin olivat ilmeisesti ihan ookoot.

Jos joskus laittaisi tuohon sen Stage 1:n Maptunilta, niin sehän tarvitsisi sen mankkavenan ainakin ja siihen letkut. Ilmeisesti nämä ahot pystyy rajaamaan peruspaineille ottamalla pois apc-sulakkeen, jos nyt muistan oikein??
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Juu penkistä ne parhaat arvot noihin saa. Ei tartte naama punasena peeloilla konttorilla kun inssi yrittää saaha arvoja kohilleen. :?
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Olisihan se tarkoitus joskus käyttää eka kertaa tuota Sporttia penkissäkin. :wink: Näkisi, että tuleeko edes se 150 hv. :D

Mutta omia arvojani päästömittauksesta:

TYHJÄKÄYNTI

CO% 0.00
HCppm 0.00
Lambda-arvo -
CO2-pitoisuus% 15.20
O2-pitoisuus% 0.00

N. 2500 RPM

CO% 0.00
HCppm 15
Lambda-arvo 1.01
CO2-pitoisuus% 15.00
O2-pitoisuus% 0.10
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
a9000
"Hirsch"
Viestit: 976
Liittynyt: La Touko 22, 2004 14:15
Paikkakunta: Eteläinen Suomi

Viesti Kirjoittaja a9000 »

Mulla kun on tuontipeli tämä 2.0lpt niin tässä on katti downpipessä kiinni. Mitä ssanotte ideasta, jos laittais seuraavaan katsastukseen asti (kävin tänään leimassa :) 3" downpipen sovittimella kiinni vakioputkistoon, ilman kattia. Ei varmaan vaikuta mitenkään haitallisesti... ainakaan suoritusarvoihin? :roll:

Sitten kävin leimauttamassa kun non hankittuna katti ja loput rojut 2,5" tai 3"

Ei tulis niin suuri kertainvestointi kun tarttis toi lastukin saada...

Koo

Haussa olisi koko setti 3" tai 2,5" - sporttikatilla tai liitospaloilla vakioon... en oo viel päättänyt. Stage 1 lastua olen ajatellut, mutta toisaalta stage3:ssa tulis putkisto mukana...[/quote]

Tilaa SP:ltä koko putkisto mut katti muualta jos epäilet ettei kestä nuo SP:n katit... SP:n eli JT:n putkistot kyllä ajaa saman asian kun muutkin. Mulla ollut ny kaks vuotta SP:ltä tilattu putkisto ja ei mitään korroosio tai muita ongelmia ole ollut.[/quote]
Milli
"Saabisti"
Viestit: 2172
Liittynyt: Su Kesä 08, 2003 21:53

Viesti Kirjoittaja Milli »

Onhan sitä muutamalla tyypillä 3" downpipe ilman kattia ja vakio loppuosa ja hyvin hönkii.
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vastaa Viestiin