Alakierrosvääntö parani...

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
SN2770
"Tuplakaasari"

Alakierrosvääntö parani...

Viesti Kirjoittaja SN2770 »

Tuli asennettua kesäksi Viggeniin MapTun stage 1 (~265/420) ja kyllä tuo alakierrosvääntö parani selvästi. Alkoi taas vedellä hieman enemmän, vaikka klämppi on kiinni ja takana asennettuna Konit, H&R:t ja uudet puslat. Etupää on kylläkin vielä vakio, koska asennuksessa tuli pieniä ongelmia: hajotettujen työkalujen listaan lisättiin 32mm hylsy sekä raidetangon pään ulosvetäjä. Ostettujen työkalujen listaan lisättiin 18mm hylsy, 32mm hylsy 3/4 tuuman kiinnityksellä ja 700mm vääntövarsi, sekä 2kpl ulosvetäjää. Työkalujen määrän suhteen jäin siis plussan puolelle :wink:

Olen tässä välillä miettinyt rikkinäisten työkalujen, osien ja rystysten äärellä, onko mitään järkeä rakennella autoja itse, vai olisiko parempi antaa ammattimiesten hoitaa hommat. Itse tehdessä kyllä oppii kaikenlaista, mutta ei tämä välttämättä halvemmaksi tai lopputulos paremmaksi tule, ellei sitten tee montaa kertaa. Tietysti kun itse tekee, niin tietää, miten homma on tehty ja myös sen että se on tehty. Tästähän ei voi olla varma jos antaa autonsa vääriin käsiin. Ainakin kun lukee esim. TM:n vertailuja huolloista, niin tulee ikävä olo, koska monessa paikassa tehdään niin huonoa työtä. Toisaalta hyviä ja luotettavia paikkoja löytyy myös ja niissä tehdään hyvää jälkeä ammattitaidolla.

Minkälaisia kokemuksia muilla on tästä asiasta: mitä on itse tehty ja mitä on jätetty ammattimiehille. Tietysti taitaa olla niin, että monet palstan aktiivit ovat myös ammattilaisia autojen parissa.
CC Aero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Aika lailla samat operaatiot itsellä edessä kesällä mutta onneksi tuo kaveri on apuna. Pyrin itse tekemään, jos vaikka jotain oppisikin. Ja onhan siinä sellaista työn teon tuntua ja toivottavasti lopputuloskin on palkitseva. :)
Milli
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja Milli »

Juu kaikki on tullut askarreltua itse ja välillä kaverien suosiollisella avustuksella. :? :oops: Palautetta ovat kyllä saaneet kivasti aina välillä.. :D On se hyvä että meillä täällä Oulussa on niin tiivis saabisti-rinki että ihan hirvittää. :wink:

Seuraavana alkaa vaihdelaatikon tutkiminen kuin myös kytkimen että mitä ovatkaan syöneet kun ei vaihteet suostu meneen päälle.. :evil:
Saab 9-5 Griffin -01, Saab 9-5 2.0t -06, Saab 9-5 1.9tids -08
Vastaa Viestiin