Kilpisuihke

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2240
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Kilpisuihke

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
pade
"Hölösuu"
Viestit: 5150
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 23:04
Paikkakunta: hki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja pade »

Aika paljo juttuu ollu tosta ainaki tuol ruotsin eri forumeis esim http://www.zatzy.com ...Jotkut väittää että toimii kun taas jotkut väittää että ei :roll:
Ruotsissa poliisi oli tehnyt jonkun kokeen ja tietenkin heidän tulos oli ettei se toimi, tämä luultavasti ennaltaehkäisevässä mielessä..
Mut ois tota ihan kiinnostava testaa, aika kallista tököttiä vaan :?

Ja sit on viel se et meillä ei loppupeleissä niiiin paljoo noit kameroit oo.. :roll: Mut toisaalta sit kun sattuu olemaan eikä oo siihen valmistautunu niin kai toi ois jees, olettaen et se toimii :D
Viimeksi muokannut pade, To Tammi 01, 2004 22:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ei ole vielä tullut kokeiltua, taidan odotella vielä jonkinaikaa että selviää tarkemmin mihin tuo perustuu.. ja sitten automaalikauppaan ostoksille.. :wink:
NG900T
"Saabisti"
Viestit: 2240
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 21:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja NG900T »

pade900 kirjoitti:Ja sit on viel se et meillä ei loppupeleissä niiiin paljoo noit kameroit oo.. :roll: Mut toisaalta sit kun sattuu olemaan eikä oo siihen valmistautunu niin kai toi ois jees, olettaen et se toimii :D
Niin paitsi että näinhän se on että se kamera tuppaa sitten kohdalle kun sitä vähiten odottaa, meinaan näitä liikuteltavia perkeleitä. Onneks siellä missä mä tavallisesti pörrään ei onneks noita kiinteitä tolppia ole. Nekin vaan taitaa lisääntyä kokoajan :evil: Ja jos ei aurinkolippa satu olee naamarin edessä niin kilpisuihke vois olla viimenen oljenkorsi kun odotellaan sakkolappua postiluukista...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Mimmi kirjoitti:Tuossa ei ole kuin yksi pieni "ongelma": kuvankäsittelyohjelma, jollaisia poliisillakin on käytössään.
Ja ne taikoo rekkarin autoon, jota ne ei tiedä?
STCF #3
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

jaa ei se niin helppoa ole jos kuvaan jää vain valkoista ilman minkäänlaista rajaa ta kontrastia. Saa olla aika velho jos saa noiduttua kirjaimet esiin. Tosin kun ei tiedä tosta paljoo mitään niin ei voi muuta kuin veikata.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Lopettakaa tuommoinen pelleily. Minusta tämmöiset jutut voisi pitää poissa Saab-klubin sivuilta.

Ovatko kirjoittajat kenties samoja henkilöitä kuin seuraavissa tapauksissa:

Eräällä oli kova kiire, että piti Saab 9-5:llä ohittaa
Itäkeskuksen Citymarketin parkkipaikalla jalankulkijoiden keskellä.

Pari päivää myöhemmin näin luultavasti saman ysivitosen ohittelevan uudella porvoontiellä 60:n rajoitusalueella.

En minä tämmöisen takia ole Saab-klubiin liittynyt. Voisivatko kyseiset henkilöt kokeilla ajotaitojansa vaikkapa klubin rata-ajoissa tms? Pitääkö väkisin kaahailla siellä pikkulasten ja muiden sivullisten keskellä?
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ässä kirjoitti:Lopettakaa tuommoinen pelleily. Minusta tämmöiset jutut voisi pitää poissa Saab-klubin sivuilta.

Ovatko kirjoittajat kenties samoja henkilöitä kuin seuraavissa tapauksissa:

Eräällä oli kova kiire, että piti Saab 9-5:llä ohittaa
Itäkeskuksen Citymarketin parkkipaikalla jalankulkijoiden keskellä.

Pari päivää myöhemmin näin luultavasti saman ysivitosen ohittelevan uudella porvoontiellä 60:n rajoitusalueella.

En minä tämmöisen takia ole Saab-klubiin liittynyt. Voisivatko kyseiset henkilöt kokeilla ajotaitojansa vaikkapa klubin rata-ajoissa tms? Pitääkö väkisin kaahailla siellä pikkulasten ja muiden sivullisten keskellä?
Juurikin näin, tai sitten autiolla ja hylätyllä tieosuudella kello neljä aamuyöstä ilman ainuttakaan kanssa-autoilijaa kilometrien säteellä, kuten esim täällä itäsuomessa on helposti mahdollista.
En todellakaan ole maailman lainkuuliaisin ihminen auton ratissa, mutta järki päässä silti edes senverran, että ei kaahata siellä missä on muitakin ihmisiä.

Niin, ja jääratoja lisää suomeen missä saa porukka päästellä höyryjä päästään.. allekirjoittanut mukaanlukien!
Ant_ti
"Viggen"
Viestit: 508
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 19:09
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ant_ti »

Ässä kirjoitti:En minä tämmöisen takia ole Saab-klubiin liittynyt.
agreed..
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Sanavapaus vallitsee myös klubin sivuilla. Jokainen vastaa omista kirjoituksistaan ja tekemisistään. Ainoastaan herjaavat, loukkaavat ja rikoslainpiiriin kuuluvat kirjoitukset poistetaan seuraamusten kera.

Klubin tehtävä on ylläpitää Saab -merkkitietoutta jäsenten kesken. Se mitä yksittäiset klubin jäsenet ja rekisteröityneet käyttäjät puuhaavat liikenteessä on jokaisen oma asia. Muistettava vaan on ne säännöt joita jokainen on opiskellut aikoinaan autokoulussa.

Ai niin meinasi unohtua se yksi tärkeä tehtävä joka klubilla on, liikenneturvallisuuden edistäminen, sitä harjoitellaan aina suljetuilla radoilla.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Ässä kirjoitti:Lopettakaa tuommoinen pelleily. Minusta tämmöiset jutut voisi pitää poissa Saab-klubin sivuilta.

Ovatko kirjoittajat kenties samoja henkilöitä kuin seuraavissa tapauksissa:

Eräällä oli kova kiire, että piti Saab 9-5:llä ohittaa
Itäkeskuksen Citymarketin parkkipaikalla jalankulkijoiden keskellä.

Pari päivää myöhemmin näin luultavasti saman ysivitosen ohittelevan uudella porvoontiellä 60:n rajoitusalueella.

En minä tämmöisen takia ole Saab-klubiin liittynyt. Voisivatko kyseiset henkilöt kokeilla ajotaitojansa vaikkapa klubin rata-ajoissa tms? Pitääkö väkisin kaahailla siellä pikkulasten ja muiden sivullisten keskellä?
:roll: Joo, mulle ei oiken valaistu että mitä tekemistä keskustelulla jostain kilpimaalista on sen kanssa että itäkeskuksessa joku ohitteli???
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Speedou
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 05:00
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Juuh, hieman eriasia ajaa tyhjällä tiellä 95 kameraan 80-alueella ja saada sakot, kuin ohitella sittarin pihassa? :) Siellä ei tuo spray auta.

Ja meitä on moneksi, en ole itse puhdas pulmunen liikenteessä ja siitä olen sakkoni maksanut ja vastuun otan jatkossakin
STCF #3
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

Joo, ehkä minulla kiehahti yli. En minä tarkoittanut, että ylläpidon pitäisi täältä poistella viestejä tai mitään, ja saahan tänne kirjoitella :)

Itäkeskuksessa kaahailu liittyi tähän vain välillisesti. Ykköstiellähän poliisin kameroita on mm. Salossa risteyksissä, melko lähellä kaupunkia tai ainakin taajamassa. Muutenkin kamerat ovat minusta asiallisia. Minä pidän kyllä varsin omituisena, jos joku sitten haluaa kaahailla noilla valvotuilla tieosuuksilla päivisin.

Kilpisuihkettahan käytetään nimenomaan ylinopeudella ajon mahdollistamiseksi, vai olenko väärässä? Jos on nopea auto, tarvitseeko sitä nyt kuitenkaan ruveta ihmisten ilmoilla leveilemään sillä?

Kyllä te nyt tiedätte mitä tarkoitan. Nämä netissä leviävät kaahailupätkät ovat vain minusta jonkun ihmeen vääristyneen kaahailuihanteen ja läpimädän autoiluasenteen perikuva. Sitä minä en halua Saab-klubin sivuilla lukea. Menköön siitä kiinnostuneet vaikkapa Skannerin tai jonkun muun sopivamman yhteisön sivuille. Tämä on siis vain minun mielipide, ei siitä tarvitse kenenkään vedellä herneitä nenäänsä.

Radoilla tuota hurjastelua on harrastettu aikojen alusta, miksei siis nykyäänkin?
Ässä
"Hölösuu"
Viestit: 1653
Liittynyt: Ke Heinä 30, 2003 07:59
Paikkakunta: Nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja Ässä »

9-5T kirjoitti:
Miksei 60km/h alueella saisi ohittaa?
Poliisi hoitaa valvonnan eikä klubi. Jos klubin säännöistä löytyy ajotyyliin viittaava pykälä, joudun eroamaan.
No meidän molempien onneksi minä uutena jäsenenä en päätä yksin klubin säännöistä. :lol:
Ohitus kuitenkin oli törkeä.
TuuSaR
"Hölösuu"
Viestit: 1472
Liittynyt: Ma Elo 25, 2003 15:28
Paikkakunta: Orimattila/Töölö

Viesti Kirjoittaja TuuSaR »

Taitaa tulla halvemmaksi heittää vähän kuraa päälle.
Vastaa Viestiin