Karstan poisto mäntien päältä?

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Karstan poisto mäntien päältä?

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Kuten jo otsikko antaa ymmärtää, kysymys kuuluu: mikäs olisi paras tökötti/konsti karstojen poistoon mäntien päältä? Sylinterikansi siis on irti, joten motarille ja lämä pohjaan ei ole vaihtoehto karstan polttoon, eikä oikein vihtis ruuvarilla tms. rapsutella 8O
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Männät näkyivät puhdistuvan kirkkaiksi kun suihkutin niille sitä Bilteman hapettumanpoistosprayta, se on tarkoitettu sähköliitoksien putsaamiseen, se näytti purevan karstaankin, sekä sen tehosteeksi suihkutettu saman kaupan ruosteenirrotusspray. Siis noita suihkuttelin, annoin vaikuttaa ja pyyhin rievulla sulan seoksen pois.
Ps. toivottavasti eivät männät tuosta seoksesta kutistuneet :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Polttoöljy toimii kans kuin tauti osien puhdistuksessa. Huomattavasti halvempaakin kuin "oikeat" -puhdistusaineet.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hewidero kirjoitti:Polttoöljy toimii kans kuin tauti osien puhdistuksessa. Huomattavasti halvempaakin kuin "oikeat" -puhdistusaineet.
en kyllä mäntiä silla puhtaaksi saanut.
muuten on kyllä aika hyvää ja ennenkaikkea Halpaa!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Liuota bensassa ja pensselillä pyyhkii pois...
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

saabracing kirjoitti:Liuota bensassa ja pensselillä pyyhkii pois...
Jeh, eli huomenna tarjotaan mäntien laelle bensakylpy, katsotaan toimiiko. Onko oktaanilla väliä, toimiiko Nesteen 98E tässäkin paremmin kuin St1:n "vesilaimennettu" halpisbensa (huom, huumoria!!) :lol:
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9405
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Juu pistä vaan täysoktaanista :wink: ja tietty tulta perään niin luulisi karstojen palavan :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
anttipa
"Saabisti"
Viestit: 598
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 16:36
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Karstat liukeni myös aika hyvin tiivisteen irroitusaineella.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

paha karsta irtoaa parhaiten sorvilla. :lol: 8)
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Juusokas
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2004 23:07
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Juusokas »

Omat mäntäni ja varsinkin palotilat olen kiillottanut messinkisellä kiilloitusharjalla (poraan kiinnitettävä). Kyllä pinnat kiiltää. Kunhan ei vain sekoita teräsharjakuppiin, niitäkin on kullan värisiä. Messinki on sen verran pehmeää ettei alumiinia irtoa pinnoista.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mäntä yläkuolokohtaan ja raakasti teräsharjalla, sitten mäntää alaspäin ja pyyhkien rievulla enimmät skeidat sylinteristä.. pykälää huolellisempi tyyppi ampuisi vielä paineilmalla YKK kohdassa skeidat pois männän ja sylinterin välistä.. näin siis minä, älkää ottako oppia.. :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Vastaa Viestiin