Volvollakin moottoriongelma

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Volvollakin moottoriongelma

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

SVT:n ja nyt myös Aftonbladetin mukaan Volvo saattaa joutua korjamaan satojatuhansia autoja kaasusysteemissa olevan ongelman vuoksi. Tämä saattaa maksaa Volvolle jopa miljardia kruunua.

http://www.aftonbladet.se/vss/bil/story ... .html#idag

9-5 Nordic
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

Ja on suht vittumaista, että ongelma on Volvolla ollut tiedossa jo kauan, ois pitäny korjaa kaikki samantien takaisinkutsulla :x
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Johtunee nämä Volvon moottorionkkelmat paljolti Fordista! :? Kuten Saabilla Opel. T7 = Ecopower = Opel :(
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

juhokare kirjoitti:Johtunee nämä Volvon moottorionkkelmat paljolti Fordista! :? Kuten Saabilla Opel. T7 = Ecopower = Opel :(
Öh. T5 koneetkin ovat Ecopower.. ko. konseptihan tuli ensimmäistä kertaa tonnareihin. Ja tuskinpa sillä on mitään tekemistä huohotinongelmien kanssa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ahaa eli T5:kin on Ecopower. 8O Tuotapa en tiennyt - kiitoksia tiedosta. Ajattelin noin, koska Ecopoweria ei ole ilmaistu mitenkään moottorissa, tai en ole ainakaan huomannut.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Rommitommi
"Hölösuu"
Viestit: 2735
Liittynyt: Pe Syys 12, 2003 14:56
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rommitommi »

juhokare kirjoitti:Johtunee nämä Volvon moottorionkkelmat paljolti Fordista! :? Kuten Saabilla Opel. T7 = Ecopower = Opel :(
Ei ne Fordista johtu, koskee noita Volvon omaa suunnittelua olevia koneita vuoteen 2001 asti.
Tomppa & Saabit myyty :( & Volvo V70 2.5T
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Ahaa. No, tuokin on hyväksi tiedoksi.

Onko sitten T7 enemmän ecopower? Vai yhtä paljon kuin T5?
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Eräällä tyypillä, joka on myös kirjoitellut tänne foorumille, on tai oli Saab 9-5 2.3t 170hv vm. -98. Liekkö hänellä ollut maanantaikappale, mutta vikoja oli paljon kertynyt siihen yksilöön, vaikkei ollut ajettu paljoakaan päälle 100 000 km. Kysyin hänen mielipidettään kerran täällä käytännössä, kun tapasin, ja sanoi olevan nimenomaan Opelin peruja, ja eikä seuraava auto ole Saab. :?

Mutta onhan tuossa minunkin autossani Opelia paljonkin, mutta ei siinä ole ollut mitään vikaa siitä asti, kun sen vanhempani ostivat ihan uutena.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

juhokare kirjoitti:Eräällä tyypillä, joka on myös kirjoitellut tänne foorumille, on tai oli Saab 9-5 2.3t 170hv vm. -98. Liekkö hänellä ollut maanantaikappale, mutta vikoja oli paljon kertynyt siihen yksilöön, vaikkei ollut ajettu paljoakaan päälle 100 000 km. Kysyin hänen mielipidettään kerran täällä käytännössä, kun tapasin, ja sanoi olevan nimenomaan Opelin peruja, ja eikä seuraava auto ole Saab. :?

Mutta onhan tuossa minunkin autossani Opelia paljonkin, mutta ei siinä ole ollut mitään vikaa siitä asti, kun sen vanhempani ostivat ihan uutena.
Itselläni on 9-5 2.3t -00 ajettu hieman yli 200tkm, eikä ole mitään valittamista :arrow: tyytyväinen olen ollut :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Joo, sinulla se varmasti pelaa - uskon! :D Mutta hänellä oli melko raato se auto. :? Ainakin puheiden mukaan...

Sitten kun aika jättää tuosta nykyisestä joskus aikasintaan 3 vuoden päästä, niin pakko kait se on laittaa T7 tai T8.
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

Onhan tuossakin turbo vaihdettua ja jotain muita pikku juttuja, mutta onpahan tolla jo toisiaan yli 200tkm ajettu. Oli 160tkm minun ostaessa joten en tiedä mitä kaikkea on jouduttu tuohon mennessä reeraamaan :D


Eipä ole vielä sellasta autoa keksitty mitä ei koskaan tarvitsisi korjata :wink:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

No, olihan siinä minun entisessäkin NG900:sessa vaikka mitä pientä vikaa, mutta mitään vakavampaa turbo tai muuta mekaanista vikaa EI ollut. :wink:

Onko sinulla se Mitsun TD04H-15T? Sehän on aikasen hyvä laite! :o Pitäisi sellainen ehkä joskus asentaa tuohon, jos oikein hullaantuu... :lol:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
TK
"Ruisku"
Viestit: 123
Liittynyt: Ke Syys 01, 2004 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TK »

Ecopower-nimellä esiteltiin 90-luvun alussa moottorikonsepti tummansinisen Saab 9000:n keulalla jossakin kansainvälisessä autonäyttelyssä. Ecopower-nimellä pyrittiin korostamaan ahtamisen tuomaa säästöä polttoaineenkulutuksessa ja toisaalta tukevoitunutta alavääntöä.

Esim. matalapaineahtamisperiaate oli keksitty ja myös tuotu myyntiin jo aiemmin (S-mallit) - siis ennen GM:n mukaantuloa - Ecopower oli lähinnä vain sen pidemmälle hiottua markkinointia.

Yksilöiden perusteella en arvioisi koko mallisarjan laatutasoa.
Frostgrey
"Hölösuu"
Viestit: 3724
Liittynyt: Ma Touko 26, 2003 22:05
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frostgrey »

juhokare kirjoitti:No, olihan siinä minun entisessäkin NG900:sessa vaikka mitä pientä vikaa, mutta mitään vakavampaa turbo tai muuta mekaanista vikaa EI ollut. :wink:

Onko sinulla se Mitsun TD04H-15T? Sehän on aikasen hyvä laite! :o Pitäisi sellainen ehkä joskus asentaa tuohon, jos oikein hullaantuu... :lol:

Kyllähän tuosta sellanen löytyy, eipä olleet ainakaan Proturbossa innostuneita tuota GT17 korjaamaan :arrow: kuulemma vaikea saada tasapainoitettua :arrow: eivät mielellään myönnä takuuta. :roll:
Saab 9-3 TTID Vector 2008
juhokare
"Hölösuu"
Viestit: 3876
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 13:59

Viesti Kirjoittaja juhokare »

Miten sitten Saab on valinnut sellaisen turbomallin, joka ei tahdo kestää mitään, ja korjauskin on isotöinen? :? Vaa onko ööpplelin peruja? Miksi sitten Trionic7:koissa on kuuleman mukaan heikommat männät, vaikka entinenkään ei ollut pahasyöntinen ja päästöinen?? :?

Eikös nämä 2 litraiset T5 kestä ilman mitään mekaanisia muutoksia n. 400 hv ja minun käsitykseni ja kokemukseni mukaan ainakin 400 000 km normaalikäytöllä? Ja ei edes syö ihan hirveästi! :wink:
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Vastaa Viestiin