Kilpisuihke

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

Mulle sitä ihmeainetta ja heti ( pari pullollista ) !!! :wink: (...vaikka sitte tulis Ässältä pyyhkeitä ... )

Kaikille tiedoksi: Olen lainkuuliainen kansalainen, noudatan nopeusrajoituksia, en tee törkeitä ohituksia, en potki mummoja,
en ole paha, syön aamupuuroni, ajelen rauhallisesti liikenteessä....jne...,

mutta jos tulee ihan täysin E P Ä H U O M I O S S A ajettua ( ihan vähän vaan ja sekin ihan vahingossa!!! ) ylinopeutta kameraosuudella,
niin ..... kyllähän te tiedätte, näillä uudemmilla Saappailla kun ei tuo nopeus aina tunnu miltään...pitäisi olla nenä kiinni mittarissa kokoajan tai
vakionopeudensäädin aina päällä... :D :D :D .....mulle siis pari putelia ja heti !!! :D :D :D

( Kura näyttää pahalta muuten puhtaassa autossa :) )

Speedou oli oikeassa: jokainen vastaa itse omista ajoistaan ja seuraamuksista !!! Siperia opettaa !!!

Kuva Kuva Kuva
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
Vigge
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Vigge »

Ottamatta kantaa sen enempää siihen mikä on järkevää ja mikä ei, mutta eikö noista "kilpi-jemmaan" tuotteista ole puhuttu myös aiemmin. Haulla en tällaista aihetta kuitenkaan löytänyt.
Jok tap Englantilainen top gear testasi taannoin tämän tyyppisä tuotteita ja ainoa edes jotenkin toiminut tuote oli kilven päälle asennettava levy. Muut kelmut, suihkeet sun muut vahat eivät käytännössä auttaneet yhtään. Ensialkuun nätti siltä että levy toimii ja kilpeä ei pysty lukemaan, mutta kun kuva käännettiiin negaksi oli se selvästi luettavissa.
Tosta suihkeesta vielä sen verran, että mä en ainakaan usko ennen kuin nään.
500whp.net member
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

Ässä kirjoitti:Lopettakaa tuommoinen pelleily. Minusta tämmöiset jutut voisi pitää poissa Saab-klubin sivuilta.

Ovatko kirjoittajat kenties samoja henkilöitä kuin seuraavissa tapauksissa:

Eräällä oli kova kiire, että piti Saab 9-5:llä ohittaa
Itäkeskuksen Citymarketin parkkipaikalla jalankulkijoiden keskellä.

Pari päivää myöhemmin näin luultavasti saman ysivitosen ohittelevan uudella porvoontiellä 60:n rajoitusalueella.

En minä tämmöisen takia ole Saab-klubiin liittynyt. Voisivatko kyseiset henkilöt kokeilla ajotaitojansa vaikkapa klubin rata-ajoissa tms? Pitääkö väkisin kaahailla siellä pikkulasten ja muiden sivullisten keskellä?
Kerrankin ei tarvinnut itse kirjoittaa omia ajatuksiaan vaan joku teki sen mun puolesta :)
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
jkairt
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja jkairt »

Kait kaikkea koittaa saa. Tosin sakko voi olla kertoimilla varustettu, kun jäät manipuloidun rekkarikilven kanssa kiinni ja sitten syytetään nopeusvalvonnan haittaamisesta. Lakikirjaa ei nyt ole kädessä, mutta olettaisin saman pykälän pätevän sprayhin kuin tutkanpaljastimeenkin eli tarkoituksena on juuri olla näkymättä/kiinni jäämättä nopeusvalvonnassa. Kukaan ei usko, että suihke on "vahingossa" parkkipaikalla autoon laitettu...

Ja mä olen jo piipparisakkoni maksanut... Ainakin osan.
JK
jara
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja jara »

Tommoiset maalijutut on HO...JEN hommaa!!! :?
Kamerasta voi kaivaa rekkarin vaikka tuulilasin turvakaiverruksesta!

Että eiköhän lopeteta tommoisen aineen jumaloiminen ja jos joku viittii asiaa kokeilla niin eiku siitä vaan!

Itsetunnon kärsiessä inflaatiota voi tietysti autoonsa revityttää liikenteen seassa, mutta mitä sitten jos.... :cry:

Mutta Tahkolla sitten annetaan kiertokangelle kyytiä!!
Tosin kuupan kiertokanki on hiukka hidas.. :wink:
valtteri
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja valtteri »

pade900 kirjoitti:Aika paljo juttuu ollu tosta ainaki tuol ruotsin eri forumeis esim http://www.zatzy.com ...Jotkut väittää että toimii kun taas jotkut väittää että ei :roll:
Ruotsissa poliisi oli tehnyt jonkun kokeen ja tietenkin heidän tulos oli ettei se toimi, tämä luultavasti ennaltaehkäisevässä mielessä..
Mut ois tota ihan kiinnostava testaa, aika kallista tököttiä vaan :?

Ja sit on viel se et meillä ei loppupeleissä niiiin paljoo noit kameroit oo.. :roll: Mut toisaalta sit kun sattuu olemaan eikä oo siihen valmistautunu niin kai toi ois jees, olettaen et se toimii :D
Ruotsissa tv-ohjelma Trafikmagasinet testasi tuon sprayn itse kun ei poliisi ollut halukas testiin ja totesi että spray tosiaan toimii :!:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112
mielestäni näillä sivuilla saa kirjoitella asioista :!: jokainen itse päätää mitä autolleen tekee ja miten sillä ajaa
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98 ja Ng 9-3 t Hirsch -08
"1159"
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

qaw kirjoitti:
Ässä kirjoitti:Lopettakaa tuommoinen pelleily. Minusta tämmöiset jutut voisi pitää poissa Saab-klubin sivuilta.

Ovatko kirjoittajat kenties samoja henkilöitä kuin seuraavissa tapauksissa:

Eräällä oli kova kiire, että piti Saab 9-5:llä ohittaa
Itäkeskuksen Citymarketin parkkipaikalla jalankulkijoiden keskellä.

Pari päivää myöhemmin näin luultavasti saman ysivitosen ohittelevan uudella porvoontiellä 60:n rajoitusalueella.

En minä tämmöisen takia ole Saab-klubiin liittynyt. Voisivatko kyseiset henkilöt kokeilla ajotaitojansa vaikkapa klubin rata-ajoissa tms? Pitääkö väkisin kaahailla siellä pikkulasten ja muiden sivullisten keskellä?
Kerrankin ei tarvinnut itse kirjoittaa omia ajatuksiaan vaan joku teki sen mun puolesta :)
Ja minä en vieläkään vieläkään ymmärrä miten tää liittyy alkuperäiseen aiheeseen. :roll:

jos nyt näiden moralisoijien aivoilla ajatellaan, sivuilta lienee olis paljonkin siivottavaa? Hakumoottori käyntiin ja hakuehdoiksi vaikka trionicin opetukseen liittyviä hakusanoja, tutkanpaljastimia, ohituskiihtyvyyden mittaamisesta ym ym
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
qaw
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja qaw »

NG900T kirjoitti:Ja minä en vieläkään vieläkään ymmärrä miten tää liittyy alkuperäiseen aiheeseen. :roll:
No siten kuin alkuperäinen kirjoittaja sen kirjoitti: "Ovatko kirjoittajat kenties samoja henkilöitä kuin seuraavissa tapauksissa". Ja minusta tuntuu olevan ihan foorumin tapa puhua asian vierestä ;)
jos nyt näiden moralisoijien aivoilla ajatellaan, sivuilta lienee olis paljonkin siivottavaa? Hakumoottori käyntiin ja hakuehdoiksi vaikka trionicin opetukseen liittyviä hakusanoja, tutkanpaljastimia, ohituskiihtyvyyden mittaamisesta ym ym
Ehkä olen sitten moralisoija mutta mä en ole kokenut noita kameroita mitenkään ongelmana. Pitää sen ylinopeuden alle kympissä niin ei ne kuvia räpsi, yleensä ovat sellaisissa paikoissa että on syytäkin hidastaa vauhtia.

Ja mikäkö ehdoin tahdoin tuollaisissa paikoissa kaahaamisessa on pahempaa kuin vaikka ohituskiihtyvyyden parantamisessa autoa virittämällä? Siitä ilmeisesti on jonkinasteisia näkemyseroja...

Toivottavasti meidän Saabistien touhut ei mene siihen kuin Bemaristeilla: kaahataan reikä päässä M5:llä polliiseja karkuun ja reteesti esitellään videota kerhon nettisivuilla... En tiedä oliko tilanne aito vai lavastettu mutta uskomaton idiootti oli ratissa whatsoever. Sellaisen hyväksyvä (=sivuillaan moista mainostava) kerho on jotain mihin en halua kuulua.
9-3 -05, Grand Cherokee -05, Charger -74
saabisti2
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja saabisti2 »

valtteri kirjoitti:
Ruotsissa tv-ohjelma Trafikmagasinet testasi tuon sprayn itse kun ei poliisi ollut halukas testiin ja totesi että spray tosiaan toimii :!:
http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=6911&a=134112
mielestäni näillä sivuilla saa kirjoitella asioista :!: jokainen itse päätää mitä autolleen tekee ja miten sillä ajaa
Kerrankin ei tarvinnut itse kirjoittaa omia ajatuksiaan vaan joku teki sen mun puolesta :D :lol:
t. IP-2 #1502
2*9-5 Aero. Sedan ja farkku.
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

Joo pankaa suihketta tännekin päin. Pitäis laittaa kaikille pakolliseksi, saa pelätä henkensä edestä tuolla liikenne valoissa kun porukat lykkää jarrutallaa paniikissa kun ite keskittyy nopeusmittarin tuijottamiseen. Ei vaan, kyllä se pikkasen stressiä poistais ;)

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
JouniCSE
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja JouniCSE »

peinu kirjoitti:Joo pankaa suihketta tännekin päin. Pitäis laittaa kaikille pakolliseksi, saa pelätä henkensä edestä tuolla liikenne valoissa kun porukat lykkää jarrutallaa paniikissa kun ite keskittyy nopeusmittarin tuijottamiseen. Ei vaan, kyllä se pikkasen stressiä poistais ;)
Jep luulen että tuo suihke säästää ennenaikaselta sydäriltä. Vaikka se ei oikeesti toimiskaan niin voi ainkin kuvitella olevansa kameroitten saavuttamattomissa. No sitten ku napsahtaa niin sit kyllä kenkuttaa.. :twisted: .

<offtopic>
Ihan yleisesti ottaen suomessa ei voi keskustella liikenteestä ilman että siitä tulee tappelu. Jos esim seuraa sfnet.keskustelu.liikenne niin osa porukasta on suunnilleen valmis käymään käsiks jos pimeessä ja vesisateessa käyttää sumuvaloja. Tämähän johtuu siitä että kaikki ovat parempia autoilijoita kun toiset, ja osalla ihmisistä tuntuu olevan tarvetta ottaa joku jeesuksen rooli opettaja.

Noi kamerat on mun mielestä todella syvältä. Pelkkä rahastusautomaatti, kun rajotukset on liian alhaset. Mitään mielenkiintoa ei tunnu olevan valvoa reikäpäitä jotka kaahaa kaupunkien keskustoissa ja ajelee päin punasia, mukavampi on pitää sitä skradaria töyrään takana ja naruttaa valtiolle mehevät ylinopeussakot.

</offtopic>

--
Jouni
Cruor
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Mitä nyt itelle on tullut vastaan, niin noi tolpat on sellasissa paikoissa missä ei kyl oo mitään tarvetta ajella ylinopeutta.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Speedou
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Speedou »

Jossain oli muuten suoraan ohituskaistan jälkeen, toisaalla pitkä 2km suora alamäkea ja sen päätteeksi...ei kovin kivoja.
STCF #3
Cruor
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Sellaset on kyl varmasti todella rasittavia. Tuossa syksyllä kun ajelin kemistä kotiin päin niin keskellä ei mitään oli tolppa jota oikeen säikähdin, ei kylläkään ollut ylinopeutta.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Vastaa Viestiin