
Mutta asiaan eli voinko käyttää em. viriastetta T5:ssa vakioputkella? Koska toistaiseksi 3" down pipe:n kanssa on pieniä teknisiä ongelmia

Mitä vakavia seurauksia teoriassa/käytännössä olisi edessä, jos ihan hiukan koittaisi

Missäs pienipalkkainen lainkuuliainen virkamies voisi em. kokeilun Aerolla tehdä2,3T sport kirjoitti: Jos haluat tosi karkeata omatoimi tutkielmaa suorittaa lämpökuorman kasvamisen tiimoilta, niin vetäise nykyisellä ohjelmistolla jonkun mittainen täyskaasu kiihdytys 3. tai 4. vaihteella ja pian sen jälkeen kurkkaa ahtimen ja pakosarjan punaisuus-astetta auton käydessä tyhjäkäynnillä.
Onko autossasi mitään muuta "rauta-puolen" muutosta kuin tuloillaan oleva downpipe?
Dynot mitä yleensä käytetään on joko dynaamisia tai staattisia dynoja. Dynaamiselle dynolla on tyyppillistä että auton ajetaan läpi kierrosalueen aloittaen jostain 2000rpm tienoilta. Dynaamisen pyyhkäisyn kesto riippuu taasen vähän käytetystä penkistä. Yleensä se on inertiadynossa luokkaa 15s ja jossain MAHAn penkeissä 1min.pevi kirjoitti:Ihan hiukan pyytäisin tarkennuksia Viggen kommenteihin. Ne eivät täysin auenneet minulle asiantuntemattomuuteni vuoksi.
On totta, kun esim vertaa Maptunin vastaaviin käyriin tulee ilmoitettu maksimi teho selkeästi ylemmille kierroksille. On myös nähtävissä,että mittapisteitä on perin harvassa, mutta mitä tarkoittaa kommentti eli stattisesti 3s per mittauspiste ja pisteden välissä "lepoa" 1min.
Maantiellä kun ajetaan pitkää kiihdytystä ja kun rauta ei vastaa tehotasoa alkaa paikat lämpiämään sun muuta kivaa jonka seurauksena ECU joutuu myöhäistämään sytkää jotta pannu ei alkaisi nakuttamaan. Sytkän myöhäistäminen tiputtaa tehoja, eli sitä 300hp ei sieltä tule ulos tai tulee muutaman nanosekunnin ajan. Dynossa sen sijaa kuorma usein pienempi kuin mitä maantiellä jolloin voidaan periaatteessa ajaa sellasella ennakolla mitä maantiellä on mahdoton käyttää.pevi kirjoitti: Ei oikein auennut toi juttu sytytysennakosta maantielläkään![]()
Kun vertaillaan esim Maptunin lastujen tehoja, jotka on tarkoitettu 9000 Aeroon, niin kyllä sielläkin mm. steg 4 yltää yli 300 hp:n tehoille Aeron vakio turbolla, siinähän on alunperin "tavallista turboa" isompi Mitsun ahdin.
Ala ja keskialueen parannus on merkittävä, tämä näkyy esim parantuneena ohituskiihtyvyytenä. Esim 80-120 väli paranee huomattavasti stage III paketin myötä. Oma kiesi selviää siitä mittarin mukaan tasan kolmessa sekunnissa, kun taasen vakiolla siihen menee about 1s pidempään.pevi kirjoitti:Suuret kiitokset,nyt minullekin alkaa totuus hahmottua.
Hiukan jäi kyllä pessimistinen kuva täyspaineisen turbon lastuvirittämisestä. Onkohan siis niin, ettei ko. viritys tuo merkittävää etua alkuperäisen täyspaineturbon suoritusarvoon.
Vai onko kuitenkin niin, että mainittu keskialueen tehonlisäys ja kasvanut vääntö tuntuu myös muuallakin kuin kukkarossa
Mulla on stage-5, ja katsastukseen nyppäsin mankkuvenan johdon irti -> seokset loistavatsakarias kirjoitti:Entäs mitä sitten tapahtuu, kun asiat ovat päinvastoin? Originaali LPT-lastu ja iso putki. Meneekö seokset sekaisin?
Ajattelin katsastukseen vaihtaa originaalin paikalleen. Siksi tätä kyselen.