Nyt olis apu tarpeen.
Nyt olis apu tarpeen.
Olen jo pitkän aikaa "paininut" käyntiongelman kanssa joka vaivaa vapari tonnaria.
Käynti on epätasainen, mutta kun lisää kierroksia niin yläkierroksilla alkaa käymään kunnolla.
Ruiskun boxi vaihdettu, nakuantura, virranjakaja,kylmäkäynnistysantura,kaasuläpän tunnistinanturi,puola kokeiltu toisesta autosta eikä apua.
Osien kokeiluun olen saanut apua mm.Ecopowerilta kiitos siitä Ylivieskan suuntaan.
Kokeilematta immu loppunumerolta 009 ja sytkän boxi loppunumero 126
jos sellaiset löytyis jolta kulta vois jonkinlaisen kuvion niistä sopia.
Vinkkejä vain kehiin mitä vois tehdä.
Käynti on epätasainen, mutta kun lisää kierroksia niin yläkierroksilla alkaa käymään kunnolla.
Ruiskun boxi vaihdettu, nakuantura, virranjakaja,kylmäkäynnistysantura,kaasuläpän tunnistinanturi,puola kokeiltu toisesta autosta eikä apua.
Osien kokeiluun olen saanut apua mm.Ecopowerilta kiitos siitä Ylivieskan suuntaan.
Kokeilematta immu loppunumerolta 009 ja sytkän boxi loppunumero 126
jos sellaiset löytyis jolta kulta vois jonkinlaisen kuvion niistä sopia.
Vinkkejä vain kehiin mitä vois tehdä.
Re: Nyt olis apu tarpeen.
Miten olis tyhjäkäyntiventtiilin tarkistus/kunnostus, eli AIC... ?kontki-2 kirjoitti:Olen jo pitkän aikaa "paininut" käyntiongelman kanssa joka vaivaa vapari tonnaria.
Käynti on epätasainen, mutta kun lisää kierroksia niin yläkierroksilla alkaa käymään kunnolla.
Ruiskun boxi vaihdettu, nakuantura, virranjakaja,kylmäkäynnistysantura,kaasuläpän tunnistinanturi,puola kokeiltu toisesta autosta eikä apua.
Osien kokeiluun olen saanut apua mm.Ecopowerilta kiitos siitä Ylivieskan suuntaan.
Kokeilematta immu loppunumerolta 009 ja sytkän boxi loppunumero 126
jos sellaiset löytyis jolta kulta vois jonkinlaisen kuvion niistä sopia.
Vinkkejä vain kehiin mitä vois tehdä.
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Ongelma ei ole tyhjäkäynti .... vaan kaasua antaessa käynti muuttuu epätasaiseksi ja kun kaasua antaa riittävästi käynti muuttuu tasaiseksi, mut silloin kone jo huutaa lähes täysillä kierroksilla.
Katsoin tuota kipinää koneen käydessä lasitulpalla ja sieltä näkyi välillä leimahduksia joka ohjeiden mukaan viittaisi kondensaattorin vikaan, mut kun tää laite on niin nykyaikainen ettei ole konkka enään.
Eli mikäs sen konkan virkaa hoitaa....?
Katsoin tuota kipinää koneen käydessä lasitulpalla ja sieltä näkyi välillä leimahduksia joka ohjeiden mukaan viittaisi kondensaattorin vikaan, mut kun tää laite on niin nykyaikainen ettei ole konkka enään.
Eli mikäs sen konkan virkaa hoitaa....?
Kokeile toista ilmamassamittaria
Kannattaisi ehdottomasti kokeilla toista TOIMIVAA ilmamassamittaria.
Suurella todennäköisyydellä suurimpia käyntiongelmien/tehon puutostilojen oireita on aiheuttanut/edelleen aiheuttaa monessa tonnarissa tuo viallinen ilmamassamittari.
Tyhjäkäyntimoottorin "likaisuus" taas aiheuttaa soutavaa tyhjäkäyntiä.
Korkeaa tyhjäkäyntiä taas useasti "kaasuläpän" perussäätöjen virheellisyys.
Suurella todennäköisyydellä suurimpia käyntiongelmien/tehon puutostilojen oireita on aiheuttanut/edelleen aiheuttaa monessa tonnarissa tuo viallinen ilmamassamittari.
Tyhjäkäyntimoottorin "likaisuus" taas aiheuttaa soutavaa tyhjäkäyntiä.
Korkeaa tyhjäkäyntiä taas useasti "kaasuläpän" perussäätöjen virheellisyys.
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
Mites polttoaine, ethän tankkaa St1 moskaa ? kokeileppa vaihtaa pensasuodatin ja kokele vaikka vaihtaa tuplanjohtoja vaikuttaako ? En oikein tiedä vapareista ja niiden tekniikoista, ja sitten tulee mieleen moottorinohjaus boksi. Mikä on boschin numero moottorinohjauksessa ?kontki-2 kirjoitti:Ei auttanut ilmamäärämittarin vaihtokaan.
Mitäs ihmettelis seuraavaksi?
Saab 9000 CS 2.0t A -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
eikös tuossa ole EZK-sytytys?
Kun kerran olet kokeillut melkein kaikkea niin tarkista vielä hall-anturin kunto, eli mittaa sen arvot. Se kyllä tosin tekee kuulemma sitä että näyttää välillä oikeita arvoja ja välillä ei. Kaverin autossa kävi näin, oli haljennut, tosin kaverin auto sammu aina välillä siitä syystä.
Kun kerran olet kokeillut melkein kaikkea niin tarkista vielä hall-anturin kunto, eli mittaa sen arvot. Se kyllä tosin tekee kuulemma sitä että näyttää välillä oikeita arvoja ja välillä ei. Kaverin autossa kävi näin, oli haljennut, tosin kaverin auto sammu aina välillä siitä syystä.
#2359 Ex: 9000CC T16 M90/88 Black, Ex: 900 GL T8 M86, Ex: 9000 Aero M96 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
EX: 9-5 Aero Sedan M04 Espresso Black, EX: 9-3 SE Sport Coupé M99 Black,
Saab 9-3 SS 2.0T BP Aero M08 Snow Silver, 9-3 SC 2.0t BP Vector M08 Black
jcarlson kirjoitti:9000i eli EZK-sytytys, joten virranjakaja on tyhjä ja kampiakselin asentoanturi löytyy. Juurikin tuolta hihnapyörän tienoilta.
kyseisen tapauksen hall-anturi löytyy jakajasta!! -89 eteen päin öljypumpun kyljestä!
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid