vanhan 99:n vaihdekepin nupin muovilätkä

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

vanhan 99:n vaihdekepin nupin muovilätkä

Viesti Kirjoittaja lucaf »

noniin eli seiskaykkösessä oli vaihdekepin nupin laella oleva vaihdekaavion sisältävä kiiltävä muovilätkä aivan säleinä.

ystävällinen kerhotoveri toi ajat sitten mulle vaihdekepin jossa pakasta vedetty nuppi. olis kiva saada käyttöön.

mutta mogasinko mä nyt ihan täysin tämän homman. olisi kai pitänyt vaihtaa koko nuppi, mutta minä viksu korkkasin tämän hienon lätkän pois nupista ja yritin sovittaa autossa kiinni olevan vaihdekepin nuppiin. ei ihan helppo homma, ei mene millään, ja jos vähänkin yrittää voimaa käyttää niin lätkä hajoaa tuhannen pirstaleiksi. pitääkö mun sorvata reunoilta milli pois vai mitä teen? :(
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

onko sulla kuvaa siitä nupista?
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

ei "siitä" mutta vastaavanlaisesta löytyi kerhotoverin sivuilta pienen surffailun jälkeen
http://cc.joensuu.fi/%7Ejahkonen/EMSmittarit.jpg
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

kylläkait tuosta voi vähän muovia sorvata pois ja jollain hyvällä liimalla kiinni..

miten ei mee paikalleen vaikka on samanlainen kuin alkuperäinen?? :)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

gls kirjoitti:kylläkait tuosta voi vähän muovia sorvata pois ja jollain hyvällä liimalla kiinni..

miten ei mee paikalleen vaikka on samanlainen kuin alkuperäinen?? :)
reikä johon kiekko kuuluu, on liian ahdas suuaukoltaan, eli reiän reunat kuuluisivat ilmeisesti sen lätkän päälle hivenen.

niin, jos sitä hepin päätä sais jotenkin siitisti veisteltyä tosiaan, siinäpä rojektia.

miten muuten tuollainen nuppi vaihdetaan/irroitetaan kepistä? en ole ikinä ymmärtänyt...on mulla ollut saabeja missä se nuppi on kokonaan irti, jää käteen kun vaihtaa vaihdetta. punaseen tuplaysiin liimasin sen pikaliimalla kiinni....
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

tuota oon yrittäny miettiä mutta enpä ole vielä irti saanut :) !

onnistuisko tuo veistäminen mattoveitsellä.. :roll:
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

lucaf kirjoitti:
gls kirjoitti:kylläkait tuosta voi vähän muovia sorvata pois ja jollain hyvällä liimalla kiinni..

miten ei mee paikalleen vaikka on samanlainen kuin alkuperäinen?? :)
reikä johon kiekko kuuluu, on liian ahdas suuaukoltaan, eli reiän reunat kuuluisivat ilmeisesti sen lätkän päälle hivenen.

niin, jos sitä hepin päätä sais jotenkin siitisti veisteltyä tosiaan, siinäpä rojektia.

miten muuten tuollainen nuppi vaihdetaan/irroitetaan kepistä? en ole ikinä ymmärtänyt...on mulla ollut saabeja missä se nuppi on kokonaan irti, jää käteen kun vaihtaa vaihdetta. punaseen tuplaysiin liimasin sen pikaliimalla kiinni....
Se nuppi on ihan vaan painamalla kiinni.Kunnon kiskasu niin sieltä ne kaikki nupit on multa lähteny.
Vastaa Viestiin