mitkä iskarit madallettuun satkuun?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

mitkä iskarit madallettuun satkuun?

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Tilasin motonetistä sarjan korkeapainekaasuja, ovat ennen lähettäneet Kybejä jotka ovat mielestäni toimineet mainiosti madalletussa satkussa mutta nyt lähettivät jotain ihme Lip-merkkisiä putkia jotka on niin lusuja että oksat pois. Tai noh, sain eteen Kybit ja taakse Lipit...

Mutta nyt aion palauttaa nuo kaikki (2xKyb, 2xLip) koska Motonetillä ei näköjään ole enää Kybejä varastossa eikä tulekaan vähään aikaan.

Mitkä iskarit kannattaisi ostaa (ja mistä)? Haen jäykähköä alustaa jolla ajetaan kovaa asvaltilla :) Ehdotuksia? Ei mitään hirmu kalliitakaan olisi varaa ostaa, Kybin sarjahan maksoi karvan alle 200 euroa koko autoon mutta saako tuolla hinnalla mitään yhtä hyvä ja jämäkkää nyt kun Motonet lopetti Kybien myymisen?

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Sachs Advantaget olisi tarkoitus laittaa lähiaikoina omaan Aeroon Lesjöforssin madallusjousien kaveriksi. Tätä yhdistelmää on kovasti kehuttu ja Jyväskylän Autovaraosasta lupasivat etuiskarit 51 eur/kpl ja takaiskarit 45 eur/kpl, eli 192 euroa kierros.

Eski
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Samoilla linjoilla olen Eskin kanssa, tosin pykälän jo edempänä eli Sachs Advantaget on alla Kilen-madallusjousien kera.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1850
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Pori/Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Kaveri heitti Satkuun madallusjousien kera jotkun Gabrielin kaasu iskarit ja ne on mainiosti pelittäneet.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

kyselkääpäs samoilla mitoilla kun saabin oma iskari ja samoilla päillä, eli lenkki ja tappi.

Löytyy muistaakseni jotkin palettiauton tai maasturin iskarit. tulee "sopivan" jämäkkä :wink:

Ja ei ole kalliit.

Jos varaosamyyjä vaan viitsii alkaa etsiä...
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Olen kuullut väitettävän, että Lesjöt ja Kilenit on ihan samaa tavaraa, mutta tiedä häntä sitten.

Sellaista piti vielä mainita, että jos viitsii haku-toimintoa käyttää, niin löytyy kilometrikaupalla juttua tästäkin aiheesta, vaikkapa hakusanalla iskarit...

Eski
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sachs Advantaget tuli motonetistä, kun porukoiden ässään Sachs-iskarit tilattiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Eski kirjoitti:Olen kuullut väitettävän, että Lesjöt ja Kilenit on ihan samaa tavaraa, mutta tiedä häntä sitten.
Ovat joo. Kileneissä mukana tuli samanlainen TÜV-hyväksyntälappu kuin aikoinaan 99:iin ostamissani Lesjöissä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Noista TüV-papereista tuli mieleen, että olettekos muutoskatsastaneet näitä madallussarjoja?

Eski
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Itse aikanaan epäilin noitten advatagien toimivuutta madalletussa alustassa kun tuossa 8 tappisessa sellaiset on vakio jousilla ja kun vaihdoin tuohon 16 tappiseen lesjöt ja jätin turbon kaasut alle niin keulasta tuli jenkki laivan tyylinen heijaava ja ajattelin että atvantakeista tulisi samallaiset.(?)

Nyt alla on bilstein sportit ja olen oolut ERITTÄIN tyytyväinen että kyllä kannatti siottaa se vajaa 400€!
Saabiton saabisti
#1470
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

spaxit toimii, ja ne voi säätää ihan mieleisiksiin.

-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Sachs Advantaget tuli ite laitettua madallusjousten kanssa.Ihan sopiva siitä tuli ei liian jäykkä eikä liian löysä.Kadulle mielestäni ihan ok.Sileälle radalle noi olis liian löysät.Huomattavasti mukavammat kuin esim korkeapainekaasut jotka juurikaan ei ole tarkoitettu nupulakiville/soralle.
Saapas
"Saabisti"
Viestit: 213
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 17:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saapas »

Eski kirjoitti:Noista TüV-papereista tuli mieleen, että olettekos muutoskatsastaneet näitä madallussarjoja?

Eski
Viime syksynä jouduin muutoskatsastamaan madallussarjan. Olin keväällä sen asentanut ja vuosikatsastuksessa tuli hylsy (johtuen alapallosta, pakoputki oli vähän alhaaalla ja muutoskatsastus piti tehdä.) Ei voinu muuta kuin taipua ja katsella, kun mitat otettiin ja uudet paperit kirjotettiin. Mitään TüV-papereita ei kyselty ja muutenkin olin aivan tietämätön kyseisestä madallussarjasta :oops: . No, nyt on ainakin lainvoimaiset paperit hanskalokerossa..
KTM SD
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Eski »

Joo eipä niitä TüV:n tms. papereita tarvita noissa vanhoissa autoissa. Tuolta AKE:n alustanmadallusmuistiosta lunttasin, että jos auto on EY-tyyppihyväksytty (1.1.96 ja sen jälkeen tyyppihyväksytyt uudet henkilöautot ja 1.1.98 ja sen jälkeen käyttöönotetut henkilöautot) tarvitaan myös riippumattoman tutkimuslaitoksen (esim TUV) todistus että madallussarja on ko automalliin tarkoitettu.

Eski
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

99 on muutoskatsastettu ja 900 menee sinne jahka jaksaa, viimeistään seuraavassa vuosikatsastuksessa.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Vastaa Viestiin