
Neuvoja bensapumpun vaihtoon!
-
- "Kaasari"
- Viestit: 18
- Liittynyt: Ke Touko 04, 2005 18:15
Neuvoja bensapumpun vaihtoon!
No niin asia etenee
. Käynnistysongelma saatiin paikallistettua bensapumppuun, ja huomenna ois tarkoitus vaihtaa se. Pumppu on malliltaan sellainen "Walbro" mutta vaihto on mulle aivan uusi kokemus, joten tarvisin vähän neuvoja. Toki uudesta pumpusta voi vähän päätellä miten sen asennus pitää tehdä, mutta haluaisin mielellään kuulla muiltakin onko siinä jotain erikoista huomioitavaa tai jotain muuta mitä pitäis kenties tietää?

heh, missähän neuvot viipyy, äitienpäivillä kait.
radiossa sanoivat, jotta käytännöllisin äitienpäivälahja on pumpata fillarin kumit äidille täyteen ja rasvata kuivuuttaan kitisevät ketjut, olikohan takana ns. kaksimielisyyttä, toivottavasti.
siis pumppu:
nämä ovat virtuaaliohjeita, koska en ole itse hommaa tehnyt:
Poista virransyöttö akulta asti , matot takabaksista syrjään, se vasemmanpuoleinen iso peltikansi pois ja naputtele kierrekansi ( normaali oikeakätinen)auki puukepin tms pehmeähkön avulla ( voi lohjeta), irroitusöljyä bensaliittimen o- renkaille( 2 kpl) ja ehkä liiittimen pikkukiertelyä tms irroituslitkun perillemenon saattamiseksi. (saattaa lähteä ihan kiertelemällä ja vetämällä.)
Kampea TASAISESTI KAKSIPUOLEISESTI ne bensaputken liittimet SUORAAN ylös hyvin varovasti etteivät lohkea ja uusi takaiskuventtiili yleensä laitetaan siihen liittimen päähän, se kuulemma usein vuotaa ja tekee pidentyneitä startteja.?
sitten vain painat plugit (tarkkana järjestys) ja piuhat takaisin uuteen pumppuun.
En tiedä olisiko pumppu tarpeen täyttää bensalla, ettei se yhtään pääse käymään kuiviltaan, sillä bensa on laakerien voiteluaine.
Homma olisi tietenkin hyvä tehdä esim ulkona, kun bensan kanssa läträä niin aina on palovaara.
seuraavaa en ole itse tehnyt:
jos aikoo istuttaa esim motonetin tarvikepumpun siihen pumppukehikkoon niin vaikeimmat jutut ovat :
- ne vanhat pumpun sisäiset putket katkeilevat helposti
- miten saada vanhat auki ja uudet tiiviisti kiinni, lämmittämälläkö esim hiuskuivaimella tms??, olisi syytä selvittää putkien kiinnitystekniikka liittimiin ja ehkä varautua uudella putkella.
- se kumilaippa siinä pumpun päällä on kuulemma ikävän tiukka survoa liittimien yli.
radiossa sanoivat, jotta käytännöllisin äitienpäivälahja on pumpata fillarin kumit äidille täyteen ja rasvata kuivuuttaan kitisevät ketjut, olikohan takana ns. kaksimielisyyttä, toivottavasti.
siis pumppu:
nämä ovat virtuaaliohjeita, koska en ole itse hommaa tehnyt:
Poista virransyöttö akulta asti , matot takabaksista syrjään, se vasemmanpuoleinen iso peltikansi pois ja naputtele kierrekansi ( normaali oikeakätinen)auki puukepin tms pehmeähkön avulla ( voi lohjeta), irroitusöljyä bensaliittimen o- renkaille( 2 kpl) ja ehkä liiittimen pikkukiertelyä tms irroituslitkun perillemenon saattamiseksi. (saattaa lähteä ihan kiertelemällä ja vetämällä.)
Kampea TASAISESTI KAKSIPUOLEISESTI ne bensaputken liittimet SUORAAN ylös hyvin varovasti etteivät lohkea ja uusi takaiskuventtiili yleensä laitetaan siihen liittimen päähän, se kuulemma usein vuotaa ja tekee pidentyneitä startteja.?
sitten vain painat plugit (tarkkana järjestys) ja piuhat takaisin uuteen pumppuun.
En tiedä olisiko pumppu tarpeen täyttää bensalla, ettei se yhtään pääse käymään kuiviltaan, sillä bensa on laakerien voiteluaine.
Homma olisi tietenkin hyvä tehdä esim ulkona, kun bensan kanssa läträä niin aina on palovaara.
seuraavaa en ole itse tehnyt:
jos aikoo istuttaa esim motonetin tarvikepumpun siihen pumppukehikkoon niin vaikeimmat jutut ovat :
- ne vanhat pumpun sisäiset putket katkeilevat helposti
- miten saada vanhat auki ja uudet tiiviisti kiinni, lämmittämälläkö esim hiuskuivaimella tms??, olisi syytä selvittää putkien kiinnitystekniikka liittimiin ja ehkä varautua uudella putkella.
- se kumilaippa siinä pumpun päällä on kuulemma ikävän tiukka survoa liittimien yli.
Eipä tuo ollut kallis keikka teettää Länsiautossakaan. Hommasin Motonetin tarvikepumpun ja marssin länsiautoon. Tiskillä kaveri marisi hieman ja muistutti ettei työlle sitten tule takuuta, koska sinne pitäisi ohjeen mukaan vaihtaa koko kotelo (n. 500 eur). Mutta lupasivat tehdä parhaansa. Homma onnistui hyvin ja maksoi osineen kaikkineen yht. n. 150 eur.
Siinä hommassa on vaarana että rikkoo sen pumpun kotelon tai letkut.
Siinä hommassa on vaarana että rikkoo sen pumpun kotelon tai letkut.