Kesäkunnostusta (99)

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Jeps, kyllä taas tuntee itsensä paremmaksikin saabistiksi, kun grillijonossakin vanhat ukot kehu auton kuntoa ja ihmetteli :)

Mutta jos jotain hyvää niin huonoakin, grilliltä oli siivuperunat loppu ja jouduin ottamaan ranskalaisia :cry:
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

hewidero kirjoitti:Jos jotakin autoa voi sanoa sympaattiseksi, niin tuota Lucan ...
Olen mielenkiinnolla seurannut noita Lucan juttuja. Aika paljon jäisi saabismista puuttumaan ilman noita kommentteja ja juttuja. Jos on auto symmppis niin on persoonallinen omistajakin. Esim. puolajuttu sai minut näkemään asioita uudessa valossa, kirkkaan kipinän nimittäin.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

ompa valkonen siistissä kunnossa! vielä nuo paksut kylkilistat pois niin.. 8)
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kylkilistat on ja pysyy, mutta arvatkaas mitä, tälläsin äsken alle jotkut ihmekorkeat kuormajouset, ja perähän pomppas, vähintään sen verran kun toivoinkin, eikä näemmä ihan pientä painoa pelästy, täytynee kokeilla lyijylevyillä, paljonko nyt voi lastata.. mahtavaa :)
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kuva
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

lefa42 kirjoitti:Jeps, kyllä taas tuntee itsensä paremmaksikin saabistiksi, kun grillijonossakin vanhat ukot kehu auton kuntoa ja ihmetteli :)
No onhan se tietty mieltä nostattavaa, kun joku on oikeista asioista kiinnostunut. Vielä kun saisi sukulaiset ymmärtämään hyvän päälle... :wink:
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Sanopa muuta, suku on pahin, ainakin mulla, ei nimittäin yhtään saabistia.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tany, kiitos positiivisesta palautteesta.

tää oma 71 vielä jaksaa huolestuttaa suurella öljynkulutuksella. hetken luulin sen loppuneen, mutta ei. öljynpaineanturin alaosa on taas kostea. ja myös öljyntyhjennysproppu. tiukkasin kumpaakin (anturia varmaan viidennen kerran, koska tulee raja vastaan?).

työmatkoja ajaessani olen huomannut moottoritien rampilla että kierrosten noustessa ~4000 niin auto tupruttaa mustaa savua takanatulijoiden silmille. onkohan mulla jäänyt kaasuttimen suuttimen säätö puolahässäkän jälkeen liian rikkaalle.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin