Onko tietoa saako vanhempaan 99:iin uutta tuulilasintiivistettä enää mistään? Se on sellainen pyöreämmän mallinen ja kapeampi kuin uudempi, ero on niin huomattava etten uudempaa viitsi laitella tuohon -73 vanhukseen.
Ja onko tietoa mistä löytyisi sopivaa metalliputkea panhard-tangon tekemiseksi, päät saisin tuosta vanhasta mutta itse tanko on ruostunut liian ohueksi. Kait tuollaisen saa itsekin hitsata??
Sen pituus päästä päähän mitattuna on about 102.5cm.
99:n tuulilasin tiiviste + panhard-tanko
99:n tuulilasin tiiviste + panhard-tanko
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Tiivisteestä en osaa sanoa mut kyllä sen tangon teko on kiellettyä. Kun noihin akselistoihin yms. pyöräntuentaosiin on kielletty kaikenlainen hitsaaminen. Toisaalta jos sen siististi tekee ja vetää värin päälle nii kuka sen sanoo onkose tanko tehty ite vai ei. Putkeks ei kannata hommaa mitään huonekaluputkea vaan jotain hiukka paksuseinäisempää. Joku rautakauppa vaik starkki tms. saattais myydä sellasta putkea. Sit monilla romuliikkeillä on ihan uutta tavaraa myytävänä kans. Semmosestahan monet on hakenu noita vesijohtokäyriäkin pakosarjoja varten nii miksei sitte suoraa putkeakin.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Kiitos vinkistä, täytyypä lähteä metsästämään sopivaa putkea. Ehjää ja ruostumatonta tankoa kun ei tunnu mistään löytyvän niin luulisin kunnolla tehdyn olevan parempi kuin tuollainen madonsyömän, vaikkenkaan mielelläni säännöksiä rikkoisi, mutta kun ehjää ei löydy niin pakko se kaiketi on sitten tehdä 
Vanhan tangon seinämien vahvuus lienee nykyisellään jotain millin luokkaa, on siis tosi pahoin hapertunut, kun koputtelin sitä niin lähti 2-3mm:n ruostekerros irti. Tuollaisen vahvistaminenkin on aika vaikea homma, parempi tehdä uusi tukeva korvaamaan alkuperäisen.
Olisiko tietoa kuinka vahvasta aineesta tuo on ollut tehty?

Vanhan tangon seinämien vahvuus lienee nykyisellään jotain millin luokkaa, on siis tosi pahoin hapertunut, kun koputtelin sitä niin lähti 2-3mm:n ruostekerros irti. Tuollaisen vahvistaminenkin on aika vaikea homma, parempi tehdä uusi tukeva korvaamaan alkuperäisen.
Olisiko tietoa kuinka vahvasta aineesta tuo on ollut tehty?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Mitä ainetta kuuluu laittaa tuulilasin tiivistyksen yhteydessä? Sen pitäisi olla sellaista kovettumatonta, vähän bitumin tapaista tavaraa, sikaflexiä tms liimamassaa en lähde laittamaan, sitä ei saa sitten kirveelläkään pois ja sotkee kaikki paikat ja tiiviste on silloin kertakäyttöinen.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Siihen lasin tiivistykseen on olemassa ihan oma kittinsä. Kentillä on sellanen aine kun rubbercement mut voi olla kallista ostaa ja sitte wurth:kin myy sellasta tavaraa. Sikaa ei kannata laittaa eikä myöskään mitään silikonia.
Noi molemmat sotkee hiukan mut ylimääräset saa helposti pois muovilastalla ja liuottimella ja jos antaa hetken kuivahtaa niin lähtee hyvin maalarinteipillä silleen töpöttämällä. Kummatkin jää kanssa hiukan pehmeiks.
Noi molemmat sotkee hiukan mut ylimääräset saa helposti pois muovilastalla ja liuottimella ja jos antaa hetken kuivahtaa niin lähtee hyvin maalarinteipillä silleen töpöttämällä. Kummatkin jää kanssa hiukan pehmeiks.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85