Koneremppa edessä, mistä osat?
Koneremppa edessä, mistä osat?
Koneremppa pitäisi tehdä turbokoneeseen ennen kuin keulalle laitan.
Voiko motonetin laakereihin sun muihin hiluihin luottaa vai
hankinko osat muualta?
Haussa siis kaikki alakerran laakerit, männänrenkaat, uusi ketju ja kaikki koneen tiivisteet ja stefat.
Voiko motonetin laakereihin sun muihin hiluihin luottaa vai
hankinko osat muualta?
Haussa siis kaikki alakerran laakerit, männänrenkaat, uusi ketju ja kaikki koneen tiivisteet ja stefat.
Minäkin suosittelen myös kannentiivisteeksi Elringiä tai Goetzea ja männänrenkaiksi Goetzea.
Omien kokemusten perusteella suosittelen hieman tutkimaan noita tiivistesarjojen sisältöjä. Täältä luettujen juttujen perusteella ostin kokonaiset tiivistesarjat koska niiden piti sisältää kaikki tarvittavat nippelit, vaan toisin kävi. Esim lohkolämmittimen tai turbon öljynpaluun tiivisteitä ei ollut, kuten ei myöskään öljypumpun jalan tai virranjakajan o-renkaita.
Päätylevyjen tiivistykseen käytin Saabin omaa tiivisteliimaa, sitä "karkkia". Sarjojen mukana tulleet pahviset eivät herättäneet luottamusta.
Eli pieni vertailu kannattaa noita ostettaessa, että kerääkö irto-tiivisteinä ne mitä tarvitsee, voi selvitä halvemmalla ja joutuu maksamaan vain niistä mitä tarvitsee. Itellä jäi aika paljon noita tiivisteitä yli, kansi+imusarjakin kun olivat 2.1:stä.
Varaosaliikkeeseen tilasin jotain muuta kuin Scantechiä mutta silti sitä tuli sinne ekalla yrittämällä. Myöhemmin kun Elringin sarja oli tullut niin pientä vertailua suoritettaessa Scantechin paketoimassa sarjassa oli Elringin kansipahvi, mutta vihreät scantechin venavarren kumit jne. En tiedä vaan onko noissa venavarren kumeissa sitten jotain eroa oikeasti. Tämä siis 16v koneisiin. Mutta kannattaa siis itse miettiä ja selvitää mitä ostaa ja mitä toimitetaan ja tekee ostopäätöksen sitten.
Omien kokemusten perusteella suosittelen hieman tutkimaan noita tiivistesarjojen sisältöjä. Täältä luettujen juttujen perusteella ostin kokonaiset tiivistesarjat koska niiden piti sisältää kaikki tarvittavat nippelit, vaan toisin kävi. Esim lohkolämmittimen tai turbon öljynpaluun tiivisteitä ei ollut, kuten ei myöskään öljypumpun jalan tai virranjakajan o-renkaita.
Päätylevyjen tiivistykseen käytin Saabin omaa tiivisteliimaa, sitä "karkkia". Sarjojen mukana tulleet pahviset eivät herättäneet luottamusta.
Eli pieni vertailu kannattaa noita ostettaessa, että kerääkö irto-tiivisteinä ne mitä tarvitsee, voi selvitä halvemmalla ja joutuu maksamaan vain niistä mitä tarvitsee. Itellä jäi aika paljon noita tiivisteitä yli, kansi+imusarjakin kun olivat 2.1:stä.
Varaosaliikkeeseen tilasin jotain muuta kuin Scantechiä mutta silti sitä tuli sinne ekalla yrittämällä. Myöhemmin kun Elringin sarja oli tullut niin pientä vertailua suoritettaessa Scantechin paketoimassa sarjassa oli Elringin kansipahvi, mutta vihreät scantechin venavarren kumit jne. En tiedä vaan onko noissa venavarren kumeissa sitten jotain eroa oikeasti. Tämä siis 16v koneisiin. Mutta kannattaa siis itse miettiä ja selvitää mitä ostaa ja mitä toimitetaan ja tekee ostopäätöksen sitten.
Mulla kans hyllyllä odottaa goetsen renkaat. Ei kai ne sitten ihan perseestä ole, vaikka nimen perusteella niin voisi luullakkinAksu900 kirjoitti:En saabin tiskiltä oo ostanu mutta moottorihiomolta 80-90e irtoaa goetzen satsi, joka on kyllä laadukas.

#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=16248Ransu kirjoitti:Mitäs nuo motonetin rankaat ovat ja ovatko hyviä vain sinnepäin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00