Turbon asennus käytännössä

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Moore
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 22:14
Paikkakunta: Tampere/Herwood

Turbon asennus käytännössä

Viesti Kirjoittaja Moore »

Kuinka vaikeaa näin tarkalleen ottaen on turbon asennus tonnariin? Kyseessä siis 9000 CDE 2.3 vm -94 (http://koti.mbnet.fi/moore/saab/9000.jpg).
Mitä voi itse tehdä ja mihin tarvitsee välttämättä ammattilaisapua? Kuinka paljon osapuilleen maksaisi koko homman teetättäminen huollossa? Paljonko kalibroinnit sun muut huoltoasemalla tehtävät hommat tulisivat suunnilleen maksamaan?
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Re: Turbon asennus käytännössä

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

Moore kirjoitti:Kuinka vaikeaa näin tarkalleen ottaen on turbon asennus tonnariin? Kyseessä siis 9000 CDE 2.3 vm -94 ... Kuinka paljon osapuilleen maksaisi koko homman teetättäminen huollossa? ...
Turbon asennus yksinkertaisimmillaan on erittäin helppoa: Hommaa turbotonnari vaparin tilalle. :) Toiseksi helpoin vaihtoehto on hommata täydellinen turbon tekniikka esim. kolariautosta ja siirtää se kokonaisuudessaan vapariin. Muitakin tapoja lienee, mutta se teettää työtä aivan älyttömästi sekä osien etsimisen että niiden vaihtamisen merkeissä. En mitenkään halua latistaa intoa turbottamiseen, mutta mielestäni esittämäni vaihtoehdot on sieltä järkevimmästä päästä.

Veikkaisin, että samalla rahalla kun vaihdatat tekniikan jossain pajalla, saat hommattua vaikka Aeron nykyisen rinnalle :)
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Moore
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Ke Touko 11, 2005 22:14
Paikkakunta: Tampere/Herwood

Viesti Kirjoittaja Moore »

No samaa olen kuullut monilta muilta. Oli vaan pakko tarkistaa asia.
Vastaa Viestiin