Mylly täristää mukavasti liikkeelle lähdössä ja ei kait siihen mitään muuta selitystä ole kuin väsynyt kytki asetelma??
Mitäs kaikkea kannattaa samalla vaihtaa, kun hommaan ryhtyy?
Täytyykös ottaa laatikko vallan irti?
Samaan konkurssiin aattelin vaihtaa hydraulikumit, Onkos noille halvin vaihtoehto motonetti?
Kytkin rempasta
Kytkin rempasta
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Juu kyllähän se laatikko kannattaa melkein irrottaa kokonaa, niin vaihtaminen on ainaki helppoa. Onnistunee jotenkin myös laatikkoa siirtämällä sivuun, mutta on ilmeisesti aika ahdasta... Samalla kannattaa vaihtaa se työsylinterikin ja painelaakeri tietenkin.
Käyttis: 9000CS 2.0t -96
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
Kakkosauto: Opel Vectra C -07 OPC-line farkku 1.9DTH 150hp
Ex-tonnarit: 9000CD 2.3TA -91 ja 9000CD 2.0T16 -90
jäsen# 1960 mobiiili: 050-3763335
http://www.jope.fi/saab/www.quasimotors.com/clutch.htm
http://www.jus.liitin.net/9000_clutch_replacement.pdf
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch (34-megainen saksankielinen tee-se-itse-opas)
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... VM_94-.pdf
EDIT: linkkejä korjailtu
http://www.jus.liitin.net/9000_clutch_replacement.pdf
http://de.scribd.com/doc/132628246/Saab ... 94-Deutsch (34-megainen saksankielinen tee-se-itse-opas)
http://www.saabsportclub.com/site/ssc_t ... VM_94-.pdf
EDIT: linkkejä korjailtu
Viimeksi muokannut jus, Su Helmi 22, 2015 20:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Just kytkinremppa tehtynä, hommasin työsylinteriin tiivistesarjan Motonetistä, sarja on SAABin orkkis varaosa (tulee siis Saabin pussissa). Sen kun vaihtaa ja putsaa sylinterin ja männän kaikesta paskasta, niin hyvä tulee. Asetelman ja levyn lisäksi vaihdoin myös painelaakerin. Laatikon siirsin sivuun hienolla patenttinosturilla, eli jämäkkä puuparru konehuoneen poikki, parrun päälle tunkki ja laatikon korvaan tunkin nostopää köydellä tms. kiinni. Hienosti riippui siinä ja siirtyi nätisti syrjään, kun tunkkia veteli parrun päällä. Kuviakin otin, mutta en ole vielä ehtinyt niitä siirtää koneelle saatika sitten nettiin.Sabo kirjoitti:Eikös tuohon työsyklinteriin kannata hommata vain korjaus satsi? Painelaakeria arvailinkin ja kait tuo kampuran stefakin täytynee vaihtaa samalla.
Kiitokset jus, komeet linkit.
Satkun kytkinakseli on ihan ehdoton työkalu, helpottaa kytkinpaketin paikalleenlaittoa älyttömästi! Samoin tuo edellä kuvaamani "nosturi" oli paikalleenlaitossa melkoinen ässä. Laatikko meni tosi helposti paikalleen, kun vähän starttikehältä pyöritteli, että natsasi laatikon akseli paikalleen booreihin. Tein koko rempan ihan yksikseni, eli ei ole apumies pakollinen. Helpottaa toki.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
No nyt olis kuvia & tarinaa "nosturista" yms. kytkinremppaan liittyvästä. Löytyvät tuolta.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84