Jarruletkut edessä ovat haprastuneet ja ne pitäsi saada irti. Ovat vaan niin sairaan lujassa, koska ovat ruostuneet paikoillaan varmaan vuodesta 90 asti.
- Kärsiikö noita pultteja kuumentaa, jotta lähtisi irti?
- Onko muita hyviä vinkkejä?
Miten saan jumissa olevan jarruletkun irti?
Miten saan jumissa olevan jarruletkun irti?
Saab 900i vm.90 - 8 vent.
Samat neuvot kuin ilmausnipan kanssa pätee, paitsi pitkän hylsyn asemesta työkaluksi sopii avolenkkiavain.
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=11220
Myöskään samalla tavalla ei pääse lyömään päähän kuin nippaa pääsee.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12541
Jos joutuu oikein kovasti lämmittämään, niin letku saattaa plopsahtaa nipasta irti lämmittäessä, kannattaa varoa ettei tule silmille. Jarruneste on myös palavaa ainetta, tulee aika sankka harmaa sauhu...
http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... uote=11220
Myöskään samalla tavalla ei pääse lyömään päähän kuin nippaa pääsee.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=12541
Jos joutuu oikein kovasti lämmittämään, niin letku saattaa plopsahtaa nipasta irti lämmittäessä, kannattaa varoa ettei tule silmille. Jarruneste on myös palavaa ainetta, tulee aika sankka harmaa sauhu...
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jarruletkujen metalliosat
Availin just tossa 89 mallin letkuja, oli avainväli ruostunut niin paljon että ei enää oikein tunnustanut vakiokokoja. 2 kpl 14 mm kita- avainta löi tyhjää ( ja olis taatusti tehny saman jarruputkiavaimellekin).
Minulla oli siis jarru jo irti ja pöydällä. Kiersin raakasti auki sellaisilla isoilla pihdeillä , se letkun metalliosa on niin UMPIrautaa ( vain parin millin reikä nesteelle) , jotta kestää vääntää toisin kuin nippa.
niiden letkun tuennan mutterien kanssa ei sitten juuri kannata tapella, laikalla vaan vanhat pois. ( siis jos sellaiset kiusaa)
Minulla oli siis jarru jo irti ja pöydällä. Kiersin raakasti auki sellaisilla isoilla pihdeillä , se letkun metalliosa on niin UMPIrautaa ( vain parin millin reikä nesteelle) , jotta kestää vääntää toisin kuin nippa.
niiden letkun tuennan mutterien kanssa ei sitten juuri kannata tapella, laikalla vaan vanhat pois. ( siis jos sellaiset kiusaa)
Sain vaihdettua. Aikansa kun kolisteli ja ihmetteli, niin selvisi paikat, josta kannatti lähteä yrittämään. Loppujen lopuksi ei ollutkaan niin paha homma kuin aluksi sain vaikutelman...Kampiakselin stefan vaihto olisi sitten seuraava juttu...saapi nähdä kuinka suuritöinen juttu sekin on...
Saab 900i vm.90 - 8 vent.