elikkäs mitä tarvii muuttaa jos meinaa sovittaa 16v turbo koneen 99:n keulille?
olisin todella kiitollinen pienistäkin vinkeistä ja kokemuksia ja muita turinoitakin olis hyvä kuulla..
myös kuvat olis tosi nastaa!
eli poriskaa pois kaikki mahdolliset vinkit ja tarinat.
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
siinä ei periaatteessa muita ongelma alueita kuin kampiaksin ja vesipumpun siivapyörät ja moottorin ja vaihelaatikon kannakkeet!!
ja nekin on vaihdettavissa 99:sin sopiviin!! että saa ite moottorin sopiin konehuoneeseen!mut sit on kaikkea pientä lisäsi kuten,pa-tankkia,pakoputkia,johdotuksia+ruiskulaitteita
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
...tässä vain lokkeilen sun avaamalla Topicilla ja kysyisin vielä mitkä Tonnarin koneet käy myös Satkuun tai Satkun vaihteistoon?
Niitäkun tuntuu olevan vaan senverran enempi tarjolla kun satkun 16 tappisia.
Ja muistaakseni Tontun turbopakosarja oli myös erialinen.
Eikö se ollut niin, että jos se sopii 99: niin sopii satkuunkin...
Kö?
Viimeksi muokannut kms, To Touko 12, 2005 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kms kirjoitti:...tässä vain lokkeilen sun avaamalla Topicilla ja kysyisin vielä mitkä Tonnarin koneet käy myös Satkuun tai Satkun vaihteistoon?
Niitäkun tuntuu olevan vaan senverran enempi tarjolla kun satkun 16 tappisia.
Ja muistaakseni Tontun turbopakosarja oli myös erialinen.
Eikö se ollut niin, että jos se sopii 99: niin sopii satkuunkin...
Kö?
entä sopiiko tuplaysin sifteri tonnarin vaihteistoon vai täytyykö tehdä muutoksia
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
nyt menee offtopicin puolelle mutta mikä ihme tuo 99 on tuossa kolmannessa kuvassa tuolla saabracingin mainitsemalla sivulla kun on pienet etuvilkut ja isot takavilkut??!!
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
gls kirjoitti:nyt menee offtopicin puolelle mutta mikä ihme tuo 99 on tuossa kolmannessa kuvassa tuolla saabracingin mainitsemalla sivulla kun on pienet etuvilkut ja isot takavilkut??!!
Kun katsot tarkkaan, niin taitaa näkyä kuvissa isojen etuvilkkujen jättämät rajat(?) Eikös tuo lokasuoja ole sama kaikissa tuplayseissä, eli samaan vilkunreikään on vaan uudemmissa sovitettu isommat vilkut, samoin kuin kaikissa kuupissa...
Saab 9-5 2.3TA -98 *BioPower*
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81
kms kirjoitti:...tässä vain lokkeilen sun avaamalla Topicilla ja kysyisin vielä mitkä Tonnarin koneet käy myös Satkuun tai Satkun vaihteistoon?
kaikki 2-litraset ainakin vuoteen 92 asti, tuoreemmista joku muu saa kommentoida.
Niitäkun tuntuu olevan vaan senverran enempi tarjolla kun satkun 16 tappisia.
Ja muistaakseni Tontun turbopakosarja oli myös erialinen.
Eikö se ollut niin, että jos se sopii 99: niin sopii satkuunkin...
Kö?
Pako ja imusarja erillaiset, venakopan kansi pitäis myös olla viisto.
entä sopiiko tuplaysin sifteri tonnarin vaihteistoon vai täytyykö tehdä muutoksia
Jos meinaat vaihdekeppisysteemiä niin aika paljon menee uusiks, esim. koneen sijoitus, pitkittäin->poikittain
Edit: Ei kai tuota syvennystäkään tarvita jos käyttää 1-hihnasia siivoja?
Mitenkäs jos haluaa pultata yksihihnaisen pyörän tuon kaksihihnaisen tilalle, eli tuommoiseen -88 900:n malliin yksihihnaisen version. Onko olemassa älykkäämpiä vaihtoehtoja kun "laikkalyhennys" tuohon yksipyöräiseen?
lordofgreed kirjoitti:Mitenkäs jos haluaa pultata yksihihnaisen pyörän tuon kaksihihnaisen tilalle, eli tuommoiseen -88 900:n malliin yksihihnaisen version. Onko olemassa älykkäämpiä vaihtoehtoja kun "laikkalyhennys" tuohon yksipyöräiseen?
Voisi tutkia onko viimeisen vuosimallin (-87) 90:ssä yhteensopiva hihnapyörä.