Porkkanasorvin kevätkunnostus *HELP*

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Porkkanasorvin kevätkunnostus *HELP*

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Tuli tuossa männä viikolla käytyä tallilla ja totesin että perskele, voisi kajakin lyödä tulille. Olin vaihtanu kansipahvit syksyllä ja sekä imusarja että kaasari olivat vielä irti. Pistin siis rotjakkeen nippuun ja käyntiin. Ei käynyt tyhjää, ei niin millään ja ajattelin että paskat, taitaapi olla koko auto totaalisen paska ja luovutin.

Tänään kävin uudestaan ja päätin sitten ottaa kaasarin auki ja putsata sen. Kamat takas nippuun eikä toiminu vieläkään. Ajattelin, että vanha konsti on aina tepsiny joten hyppäsin sisään ja kävin antamassa läheisellä hiekkatiellä Saabille kenkää niin pirusti. Sen jälkeen tunti säätöä / ruuvailua niin johan rupes käymään nättiä tyhjäkäyntiä.

Pitkät ei toimi joten pitäis varmaan keksiviikkona käydä kattomassa mikä niitä vaivaa kun ei millään toiminu. Kaikki muu pelaa moiteetta joten eiköhän pitäisi leima tulla kun jaksaa konttorilla käydä.

Sillä välin pari kuvaa jos tällä vaikka tulis Hyvinkäälle 5.5. :)

Kuva
Eipäs ajella kaduilla tolla, tai tulee pääote!

Kuva
Huomaa tyylikäs vaihdekepin nuppi.

Kuva
TUUUUUNING!!!
Viimeksi muokannut Playboy, Pe Huhti 29, 2005 14:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Hyvähyvä! Ilman muuta helatorstaina liikenteeseen, siellä näkee paaljon kanssakuupisteja ym.

Ps. Onkos tuo muuten simons mikä siellä puskurin alla pilkottaa? 8)
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Jep. Sehän se.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
teamjakari
"Ruisku"
Viestit: 107
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 19:36
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja teamjakari »

miten noin hienon vaihdekepinnupin saa asennettua ettei se jää käteen? :D hieno peli...
Jännityskirjailija John Gardner valitsi Saab 900 Turbon agentti James Bondin kulkuneuvoksi kolmeen ensimmäiseen Bond-kirjaansa License Renewed (1981), For Special Services (1982) ja Tehtävä Suomessa, James Bond (1983)
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Nyt sitten katsastusmies mukavan homman meikäläiselle lykkäs! Molemmat pallonivelet vasemmalta pitäis vaihtaa. Kaikki muu oli OK. No ryhdyinpä sitten vaihtamaan palloja niin tuli heti mutkia matkaan. Eipä yläpallosta auennut ne kaksi 19mm pulttia ollenkaan ja alapallon ainokainen pyörii vaan ympyrää (jengat menny). Onkos kellään mitään ideoita millä sais noi vaihdettua tai onko kellään vastaavia kokemuksia pallonivelten vaihdosta? Pitääpi varmaan ottaa irti koko hoito ja vähän rälläköidä / lämmitellä.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja himmee »

varmaan tuo rälläkkä on ihan hyvä idea jos vaan mahtuu.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Ajattelin kirjoitella tässä vähän kevätkunnostuksen kulusta...

Otin sitten irti koko pyörännavan ja piti lämmittämällä ottaa irti noi yläpallon pultit ja kalliopiikillä hakata irti se alapallon pultti.

Uudet palikat haettiin motonetistä ja nyt ollaan sitten vaiheessa että kaikki on paikallaan paitsi ne kaksi yläpallon pulttia jotka tulee kiinni siihen jousikupin alle. Onkos kellään mitään kuningasideaa tuon tehtävän onnistumiseen ilman suurempia ikävyyksiä?
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
MikkiV4
"Aero"
Viestit: 302
Liittynyt: Ke Touko 21, 2003 12:07
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja MikkiV4 »

Korjaamonkäsikirja neuvoo irroittamaan jousen, mutta kyllä tuo onnistuu muutenkin. Kaverin kanssa kun tunkin ja erinäisten vääntövarsien (rengasrautoja, ruuvimeisseleitä yms.) kanssa hieman jaksaa taistella niin kyllä ne sinne menee, joskus saattaa jopa kierteet säilyä ehjinä :lol:
Viritys on onnistunut, jos alle 10% tehoista häviää.
96 V4 Super -77 1700cc
96L V4 -76, odottaa aikaa ja motivaatiota | 96 super -78 K/VA | 9000 CD iA -89 VA
Forester XT 2.5T -07 (modified) | #2020
Playboy
"Turbo"
Viestit: 264
Liittynyt: Ti Syys 23, 2003 22:47
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Playboy »

Kyllä ne pultit meni sisään ilman suurempia murheita. Nyt vaan jarrut ilmaten, käy hakemassa päästötodistuksen ja sit leimalle. Jee.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Vastaa Viestiin