Massan ja muun alustassa olevan paskan poisto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Massan ja muun alustassa olevan paskan poisto

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Elikäs nyt on tuo police special pesty ulkoa ja hieman tuota pohjaa / pyöränkoteloita katselin, tarttis saada tuo pinttynyt kura ja repeilevä massa pois, painepesuri on, mutta ei silläkään ihan tyydyttävää tulosta tullut (maali kyllä irtos) :)

Elikäs vinkkiä mitä liuotinta käyn hakemassa, mulla oli joskus jotain "rk24" tms. teollisuusrasvanpoistoainetta, jolla sain kaiken liimaantuneen sun muun irti (pesin tuon valkoisen, puunaltapelastuksen jälkeen).
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Kuumailmapuhallin ja bensarätti/rautalasta sillä saa jo paljon, myös kunnon painepesuri jolla saa lämmitettyä sen veden 120-130 asteiseksi (ei siis koti kärsseri).
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Nostin jo kotisumuttimen ahtopaineita, mutta kai se on sitten otettava tuo puhallin avuksi, sotkuista hommaa, veikkaan?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

lefa42 kirjoitti:sotkuista hommaa, veikkaan?
Kyllä, onneksi olkoon 8) :lol:
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kiitos, olen nyt suhteellisen paskainen, mutta ompahan tuota massaakin kuoritutunut reippaasti, lopettelen tältä päivää vasta kun 10l ämpäri on täynnä :) mukavaa hommaahan tämä.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

lintta go go kirjoitti:Kuumailmapuhallin ja bensarätti/rautalasta sillä saa jo paljon, myös kunnon painepesuri jolla saa lämmitettyä sen veden 120-130 asteiseksi (ei siis koti kärsseri).
Olin työharjoittelussa RK-konevuokraamossa Roissa ja siellä pesin auton moottorin kärsserin, jossa oli oma öljypoltin +120 asteista vettä varten ja baareja niin perkuleesti (ei muista kuinka paljon). Mutta paska irtosi konehuoneesta ilman pesuaineita.

Ei taida kuitenkaan Lefalla olla tarkoituksena saada peltipinnalle. Siihen nimittäin massapesu olisi paras. Oli joskus Mobilistissa juttua ja auton korin saa sillä peltipinnalle tosi vaivattomasti. Lähtee ruostekohdat, pakkelit jne. räpelykset samalla suhinalla.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Coltti
"Hölösuu"
Viestit: 2838
Liittynyt: To Huhti 22, 2004 09:34
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Coltti »

Minua ainakin kiinnostaisi, miten tuo massapesu toteutetaan?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Kyllä pelti saisi tulla näkyviin, ei tosin ihan jokapaikasta, mutta helpottaisi, jos edes pyöränkotelot saisi pellille, toki muitakin paikkoja on.

Voisiko tuolla menetelmällä siis esim. ennen tulevaa maalausta (ja sitä edeltävää tasoittelua) myös ulkopinnat "pestä" maalista?
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Korkeapainepesuhan olisi aivan ykkösjuttu massan poistossa, mutta se maksaa ja paljon. Muistaakseni jossain yhteydessä auton alustan peseminen olisi maksanut ~1000e, eli kallista puuhaa. Senpä takia mä ainakin kaavin ihan pakkelilastalla ja kuumailmapuhaltimella pohjan puhtaaksi, jonka jälkeen se pitäis hiekkapuhaltaa. Onpahan auto sentään koripukissa kiinni, niin ei tarvi auton alla kyykkiä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Paikallinen konevuokraamo varmaan vuokraa kuumapainepesuria, päivävuokra on kova mutta jos on kavereita joiden kans voi kimpassa vuokrata niin saa kustannuksia tasattua, lisäksi pitää paikan olla semmonen missä on voimavirtaa ja tarpeeksi iso vedenottopiste
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9416
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Kokeilepa lukaista tuolta ohjeita jos et ole jo tätä nähnyt:
http://personal.inet.fi/cool/makkes.garage/koulu.html

Tuolla on paljon hyödyllisiä vinkkejä. Minunkin mielestäni massa on parasta ottaa irti ihan kylmänä, silloin se sotkee vähiten, ja tosiaan kaikkea massaa ei kannata lähteä repimään mikäli alla on ehjää peltiä ja massa muuten kunnossa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Vastaa Viestiin