Ahtopainemittarista...
Ahtopainemittarista...
Tuli tuossa ostettua Equusin ahtopainemittari, vaikka tiedossa oli niiden arveluttava maine tarkkuuden suhteen... Kai sitä vain ajatteli, että kyllä mulle sattuu toimiva yksilö. Toisin taisi kuitenkin käydä. Mittari näyttää ahtojen olevan n. 0,2baria ja tekniikka vakio matalapaine (eli mittarin mukaan todellakin matalapaine) Kuitenkin auto tuntuu liikkuvan normitavalla (verrattuna 80-120km/h arvoihin mitä täältä löysin.) Kysymys kuuluukin, että voiko tuota mittarin näyttämää jotenkin tarkistaa ja tarvittaessa säätää oikeaksi vai jääkö ainoaksi vaihtoehdoksi uuden (paremman) mittarin osto... Saa tarjota vinkkejä hyvistä mittareista ja puljuista jotka myy niitä.
Tarkoitus olisi hieman nostaa paineita, mutta ei sitä viitsi tehdä ennenkuin saa varmaa tietoa niiden suuruudesta.
Tarkoitus olisi hieman nostaa paineita, mutta ei sitä viitsi tehdä ennenkuin saa varmaa tietoa niiden suuruudesta.
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
hommatkaa jostain amerikanvauhtikaupasta PSI-mittareita. Aika äkkiä uuteen yksikköön tottuu, ja voihan niihin tehdä oman pohjan jos tuntuu todella oudolta. Ja ei varmasti maksa 80 euroa.
Toki budjettiratkaisu on pistää joku teollisuusmittari, mutta kaunishan tuollainen ei ole.
-tuomas-
Toki budjettiratkaisu on pistää joku teollisuusmittari, mutta kaunishan tuollainen ei ole.
-tuomas-
#1508
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
2000 9-5 Aero, 1996 9000CSE, 1986 900 turbo 2d, 1980 99Turbo
2007 Honda CBR1000RR, 2001 Honda CBR600f4i, 1977 Honda CB750K
4. Rivi
Itsekin olen tykästynyt AutoGaugen mittareihin.
Eka yksilö entisessä autossani pelasi hyvin ja näytti tyylikkäältä, kun laitoin ledin vielä sinne kiinni.
...ja sinisen sellaisen.
Nykyiseen autooni ostin black-mallisen mittarin, ja se näytti heikosti valossa ja oli maanantaikappale. Maahantuojan mukaan noita ns. maanantaikappaleita on ollut muutamia kait vuoden aikana muistaakseni. Nyt pitäisi olla tulossa samanlainen mittari takuuseen maahantuojalta postissa ja se on samanlainen kuin ensimmäinen yksilö: 60 mm -mittari mattamustalla telineellä.
Ja jos ymmärsin oikein, niin tämä on maahantuoja sivut: http://www.mpm-performance.com/


Nykyiseen autooni ostin black-mallisen mittarin, ja se näytti heikosti valossa ja oli maanantaikappale. Maahantuojan mukaan noita ns. maanantaikappaleita on ollut muutamia kait vuoden aikana muistaakseni. Nyt pitäisi olla tulossa samanlainen mittari takuuseen maahantuojalta postissa ja se on samanlainen kuin ensimmäinen yksilö: 60 mm -mittari mattamustalla telineellä.

Ja jos ymmärsin oikein, niin tämä on maahantuoja sivut: http://www.mpm-performance.com/
#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Mulla on toi Revotecin mittari on näyttänyt ainakin täysin oikein. Kun ruuvasin kiinni niin ahdot oli 0,45 bar, eli juuri sen verran mitä pitikin(LPT kone mullakin). Sitten vaan hakemalla tankoa niin kireelle että tuo paineraja tuli vastaan(katkaisi menon 0,6-0,65 välillä) siitä vähän takasin ja pitää täysin kutinsa. Joskus kylmällä kelillä kun oikeen nopeasti lyö tillin pohjaan saattaa tuo paineraja tulla vastaan. Sitten rykäseekin oikeen mukavasti.
Hintaa on 85e, mutta laatuun kannattaa tässä asiassa mielestäni panostaa. Näköjään noita saa nyt myös hiilikuitu- ja mustapohjaisina. Itelläni on toi valkopohjainen.
Autoracing myy ainakin noita mittareitahttp://www.autoracing.fi/h/tuotteet.html
Pitäisköhän tilata tollanen kello ton orkkiksen tilallehttp://www.revotec.com/images/gaugesandfittings/gc.gif
Hintaa on 85e, mutta laatuun kannattaa tässä asiassa mielestäni panostaa. Näköjään noita saa nyt myös hiilikuitu- ja mustapohjaisina. Itelläni on toi valkopohjainen.

Autoracing myy ainakin noita mittareitahttp://www.autoracing.fi/h/tuotteet.html
Pitäisköhän tilata tollanen kello ton orkkiksen tilallehttp://www.revotec.com/images/gaugesandfittings/gc.gif
Viimeksi muokannut mikvil, Ma Touko 16, 2005 11:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
9000 CS 2.3t
Ongelmahan tässä on se,
että mun silmään noi autogauge sun muut mittarit
on aivan liian "tuuning".
En pidä vilkkuvista valoista tai ihmeellisistä väreistä,
eikä taida oikein 99:n ilmeeseenkään sopia.
VDO olis sinänsä hyvä, että on melkein samannäköinen
alkuperäisten mittareiden kanssa.
Mieluummin maksan lisää perinteikkäästä ulkonäöstä.
Tämä siis oli mun mielipide, ei herneitä
että mun silmään noi autogauge sun muut mittarit
on aivan liian "tuuning".
En pidä vilkkuvista valoista tai ihmeellisistä väreistä,
eikä taida oikein 99:n ilmeeseenkään sopia.
VDO olis sinänsä hyvä, että on melkein samannäköinen
alkuperäisten mittareiden kanssa.
Mieluummin maksan lisää perinteikkäästä ulkonäöstä.
Tämä siis oli mun mielipide, ei herneitä

Tässä vielä kuva siitä VDO-mittarista:
http://kotisivu.dnainternet.net/niemip/ ... 035001.jpg
Vielä kun tuo viisari olis keltainen
http://kotisivu.dnainternet.net/niemip/ ... 035001.jpg
Vielä kun tuo viisari olis keltainen

Näinhän se on.mikvil kirjoitti:Makuasioista ei kannata kiistellä!
Kävi vielä sellanenkin mielessä,
että jos mun autossa sattuisi olemaan joku autogauge tai vastaava,
niin kuinkahan kauan se siinä pysyisi?
Liian huomiota herättävän näköinen kenties.
Saattaisi ekana yönä lähteä ensimmäisen ohikulkevan
voron matkaan...
nim. merk. kahden vuoden aikana autoon murtauduttu 4 kertaa.
Ilmeisesti tuota Equshittia ei pysty mitenkään tarkistamaan ja säätämään, joten täytyy varmaan ostaa uusi. Onneksi tuo equus ei ollu kahtakymppiä kalliimpi, mutta ketuttaa silti. Olis löytyny rahoille muutakin käyttöä 
Ai niin, tuli tuossa sellainenkin mieleen, että ei kai paineiden pienuuteen vaikuta mulla oleva 2,1 kansi ja imusarja? Isommat imukanavat=paine jää samoilla säädöillä pienemmäksi
Viisaammat korjatkoon jos menee täysin metsään...

Ai niin, tuli tuossa sellainenkin mieleen, että ei kai paineiden pienuuteen vaikuta mulla oleva 2,1 kansi ja imusarja? Isommat imukanavat=paine jää samoilla säädöillä pienemmäksi

900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Pitäis olla aika isot mukit tossa sun koneessa, jottei toi turbo jaksais nostaa paineita 0,2baria suuremmiksi. Kyllä se painekello rajaa ne ahdot siihen mihin pitääkin. Mittari varmaankin näyttää puutaheinää.Ai niin, tuli tuossa sellainenkin mieleen, että ei kai paineiden pienuuteen vaikuta mulla oleva 2,1 kansi ja imusarja? Isommat imukanavat=paine jää samoilla säädöillä pienemmäksiViisaammat korjatkoon jos menee täysin metsään...
9000 CS 2.3t
Näin se varmaan on. Täytyy uskoa, että rahat meni equusissa hukkaan ja niellä tappio. Tuo VDO olisi aika hyvännäköinen vaihtoehto, sopii hyvin satkun tyyliin ja pitäisi ainakin olla laatumerkki. Kuka tietää maahantuojan tai lähimmän myyjän Kajaanin seudulla?mikvil kirjoitti:Pitäis olla aika isot mukit tossa sun koneessa, jottei toi turbo jaksais nostaa paineita 0,2baria suuremmiksi. Kyllä se painekello rajaa ne ahdot siihen mihin pitääkin. Mittari varmaankin näyttää puutaheinää.Ai niin, tuli tuossa sellainenkin mieleen, että ei kai paineiden pienuuteen vaikuta mulla oleva 2,1 kansi ja imusarja? Isommat imukanavat=paine jää samoilla säädöillä pienemmäksiViisaammat korjatkoon jos menee täysin metsään...
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938