9satkun lämppäristä...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tunkki
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Tammi 03, 2004 23:04

9satkun lämppäristä...

Viesti Kirjoittaja Tunkki »

Elikkä olisi pieni onkelma...Auto on 900 2.1 16v -92.Lämmintä ilmaa tulee vaan jos kierrokset on n.3000r/min tai yli.Tyhjäkäynnillä ilma muuttuu heti kylmäksi.Korjaamon äijä sano et vedet liikkuu ihan normaalisti ja termostaattikin on ihan uus ja talvi sellanen.Jos jollakin olisi tiedossa mistä hemmetistä tällanen kenties johtuisi olisin erittäin kiitollinen...on nimittäin aika kylmiä ilmoja luvattu...kiitos jo etukäteen...

T:Tunkki
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Eikös noissa tuon ikäisissä autoissa ollut myös se sähköinen kiertovesipumppu?
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2003
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Itse olen ainakin semmoisia noissa uudemmissa nähnyt, tulee siihen lämppärin putkiin kiinni. Ja päässä sähköliitin.

Vai onko tuo ohitusventtiili millainen??
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

og900 -92 ja -93 malleissa on sellainen musta neljähaarainen mutikka lämmityslaitteen kennolle menevissä letkuissa. ikäänkuin kierrättää vettä tasaisemmin. Ota koko mutikka pois. Hommaa vanhemman 16-tappisen lämmityslaitteen letkut, tai laita putkenpätkät liittimiksi ton mustan mötikän tilalle. Taisin käyttää 1" vesijohtoputken pätkiä. Tämän tempun tein isäukon 900S -92:lle ja alkoipa koppi lämpenemään paljon paremmin. Lisäys: tuossa ei ole mitään sähköjä.
Vastaa Viestiin