Vika oli bensapaineensäätimen alipaineletkussa - siinä motin / bensakiskon päällä köllöttävässä messingin värisessa mötikässä. Kone antaa kiinnityksistään sen verran periksi rasituksen alla, että letku osuu konepeltiin ja taipuu. Jos kohdassa on murtuma (kuten siis oli) alkaa letku vuotamaan -> laihalle -> CE-valo päälle. Valo tuli päälle vain kun oli vuotanut pitempään eli nopeammassa maantieajossa.
***************************
Syttyipä se CE-valokin vihdoin

Olin matkalla Hämeenlinnaan n. 130km/h lasissa ja valo syttyi 6km ennen Hlinnaa - Lahteen päin käännyttyä 60-80km/h nopeudella valo sammui muutaman kilometrin jälkeen. Takaisinpäin tultaessa valo syttyi (120km/h) linnatuulen kohdalla. Hyvinkäällä pudotin vanhalle tielle jossa 80km/h nopeudella ajeltiin ehkä kymmenkunta kilometriä kun valo taas sammui. Tuusulan motarilla koitin saada sen taas palamaan mutta 110km/h tai matka ei näyttänyt olevan tarpeeksi - en saanut kehäIII:llakaan 110km/h ajolla valoa syttymään. Tänä aamuna länsiväylällä valo vakaasti pimeänä.
Valo syttyi sateella, voimaa löytyi normaalisti, ei nykytystä millään kierroksilla - kulutuksesta ei voi sanoa mitään varmaa. Käy ja käynnistyy normaalisti.
Ennen vikakoodien purkua kysymys raadille - mikä sai valon palamaan vain suuremmassa nopeudessa ilman muita oireita?