pallonivelen irrotus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2521
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Laakkoselta olen itse pallonivelet hakenut...ja samalla myös vaihdattanut.
Yhteensä noin 50e/kpl. Aikaa menee pikahuollossa 20 minuuttia.

Toki jos kaikki vaihtaa kerralla, niin tuleehan sille hintaa.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mun satkussa on saabin tiskiltä ostetut TRW:t, joihin porasin rasvanipat. 2vuotta tulee täyteen elokuussa. Kestotesti siis menossa, miten kauan ne kestää, kun rasvataan 2x vuodessa.

Aiheeseen. Murtohaarukka on joskus ollut tuskaisen huono irroittamaan niveliä. Jos ei meinaa irrota murtohaarukalla, niin suojakumin leikkaaminen pois ja pyörän ripustuksen ottaminen syliin lyönnin ajaksi auttaa asiaa. On tullut huomattua. Ostin myöskin ruuvvattavan mallin. Yhdet raidetangonpäät olen sillä irroittanut ja lähti ihan naurettavan helposti. Alapallon kanssa vaan ei taida olla käyttökelpoinen ahtauden takia, tai täytyy irroittaa napamutteri ja vetää murrosnivel pyörännavasta siksi aikaa...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Raidetangot ja yläpallo normi pallonivelenpuristimella irti ja alapallo lyömällä, ovat tulleet vittuilemati noin.
Pallonivelen kiinityspultit tukivarresta lyömällä irti (jos jumissa, nehän uusitaan kuitenkin), uudet asennetaan kuparitahnan tai vaseliinin kans että ei tarvi toiste taikinoida
Vastaa Viestiin