Mistä hyvät jarrulevyt turboon?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Mistä hyvät jarrulevyt turboon?

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Saab 900 turbo -90; uritettu ja jäähdytetty ATE Powerdisk eteen paikallisesta varaosaliikkeestä 78€/kpl. Olisiko tietoa saako mistään halvemmalla vai onko tuo jo ihan hyvä hinta?

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Eikö Motonet myy enää noita levyjä? Itse maksoin ko. levyistä motonetissa n.120€.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
johniemi
"Aero"
Viestit: 342
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 12:44
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Ei näy myyvän enää.

EDIT: Tähän ketjuun myös voisi lisätä kysymyksen; Mitä ongelmia voin kohdata vaihtaessani jarrulevyjä ja -paloja? Käytössä ihan basic Bilteman räikkäsarjat yms. "laatutyökalut" eli onko siellä jotain mihin pitäisi varautua? En ole ennen jarruremppaa tehnytkään, paitsi tonnarin palat vaihdoin joskus muinoin perjantai-iltana tönkköhumalassa joten siitä en muista kyllä enää mitään :oops:

-John
Ruotsalais-japanilaista turbopoweria
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

laita ilmausruuveihin muutamaan kertaan etukäteen reilusti rostoffia!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10502
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jarrulevyn kiinnitysruuvit osa olla sika tiukassa. Joku irroitusöljy tms. takapuoleltapäin kierteisiin kohdistettuna voi ehkä auttaa asiaa. Öljy kannattaisi laittaa "muhimaan" jo reippaasti etukäteen, jotta se oikeasti ehtii imeytymään kierteeseen. Samoin kannattaa antaa iskuja siihen torx ruuviin ja vanteen kohdistustappiin myöskin. Meinasi tulla pyöreä reikä siihen torxiin, kun porukoiden ässään vaihdoin jarrulevyjä. Piti samanaikaisesti kääntää ruuvia varovasti ja naputtelin vasaralla avaimeen siitä ruuvin kohdalta ruuvin suuntaisesti. Näin se lopulta antautui...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1099
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mulla oli ne torxit niin piukassa ja mädät, että ei auttanut kuin porata ne pois. Lisäksi vasemman etukulman mäntä oli aika perhanan piukassa, etten meinannut saada uutta levyä ja palaa paikoilleen, koska oli vaikeuksia saada mäntä pohjaan saakka. Voisi tehdä ihan hyvää puhdistaa niistä suurimmat ruosteet vaikka hiekkapaperilla.
9-5 2,3t Wagon `06 x 2
Avatar
tetammi
"Saabisti"
Viestit: 7687
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 11:14
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja tetammi »

Pitää kai tunnustaa että minä hain viimeiset powerdiscit motosta, sain vielä alennuksella kun oli 8-vuotissynttärit.

Hyvyyttä en ole vielä kokeillu kun viime syksyllä vaihdoin vanhojen levyjen seuraksi uudet palat ja niissä on ihan liikaa pintaa vielä.

Saa vinkata mistä täällä turun seudulla sais hyviä ja kohtuuhintasia jarrupaloja.
Moton valikoimasta löytyy vaan noita tm-testin häntäpään merkkejä.
Esim. bremboa en ole täältä vielä löytäny, tosin kyselykierros on vähän vaiheessa.

http://www.virtasenmoottori.fi myy kanssa jotain "tuning"-levyjä mutta eivät välttämättä sen edullisimpia.
Positiivista on että vastaavat sähköpostikyselyihin kohtuu nopeaan.

Jos joku innostuu tuonne naputteleen niin vois kysyy samalla mitä paloja saa ja mitä maksaa, itse en jaksa kun ei vielä ole tarvetta.
Vastavuoroisesti voin noutaa ja postitella osia jos eivät suostu tuolta lähettään.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Ite en välttämättä ostais motosta laikkoja ollenkaan. Kävi nimittäin niin kun vaihdoin ajo finukkaan, jossa on jäähdytetyt laikat, motosta ostamani ynnä uudet alkuperäiset palat, että alkoi oikean puoleinen jarru naputtamaan jarrutuksessa. Noupeuden mukaan naputus tiuheni ja laski vauhdin hidastuessa ja mitä kovemmin jarrutti sen rajumpaa naputus oli. Laikat sorviin vaan eipä auttanut. Vanhat takaisin paikoilleen ja loppui naputus. Onneksi kaverit tiskillä oli yhteistyöhaluisia ja sain rahat takaisin. Olisiko ollut valuvikaa tai joku jäähdytysrivoista auki valusaumasta?
Ehkä hieman OT:tä mutta kuitenkin.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
TjK
"Viggen"
Viestit: 547
Liittynyt: Pe Syys 19, 2003 12:43
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja TjK »

Ehdottomasti iskumeisselillä auki ne ruuvit ja oikean kokoinen ja laadukas torx-pala.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Vastaa Viestiin