Vaihdoin jäähdyttimen tuulettimen anturin ja samalla valutin osan nesteistä ulos, sitten ilmaillessa koneen lämmön nousua odotellessa huomasin että roiskii vettä aikaslailla pakoputkesta.
Tässä vaiheessa moottori oli seissyt tunnin 50 km ajon jälkeen eli kohtalaisen lämmin yhä.
Oli myös jotenkin voimakkaan pahanhajuista tuo jäähdytysneste, pitäsikö alkaa huolestumaan?
15tkm sitten kannentiiviste vaihdettu merkkikorjaamolla, tämän jälkeen ei ole nesteitä hukkunut ja käynti ollut hyvää. Ajettu vajaat 200tkm
Pakoputken pisarointi
Pakoputken pisarointi
900i 2.1 16v -93
Pakoputkeen kondensoituu vettä erityisesti lyhyessä ajossa talviaikaan. Oire on normaali asia, onhan pakokaasussa bensiinin palamisen jälkituotteena ihan rehellistä vettä. Jos moottori alkaa pukkaamaan jäähdytysnestettä pakoputkeen, sen huomaa kauniin valkoisesta savusta joka tuoksuu makealle ja jäähdytysnesteen menekin kasvamisesta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
En huomannut makeaa tuoksua höyryä tuli hiukkasen.
Mitäs tuon pakokaasun sekoittuminen jäähdytysnesteeseen voiko sen jotenkin todeta ilman mittareita?
Mitäs tuon pakokaasun sekoittuminen jäähdytysnesteeseen voiko sen jotenkin todeta ilman mittareita?
Viimeksi muokannut Ebba, Ke Touko 18, 2005 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
900i 2.1 16v -93