Esimerkillistä asiakaspalvelua Maptun Finlandin tapaan
Ei MapTun Finlandin toimita ole minuakaan vakuuttanut.
Meileihin ei kovinkaan nopeasti kannata vastausta odottaa, puhelimeen minulle on sentään vastattu.
Kaikkiin kysymyksiin sähköpostiviesteissä ei ole vastattu, mm. koskien klubialennusta. (erittäin ärsyttävää jota tapahtuu monessa firmassa)
Puhelimessa kyllä tuntui asialliselta ja rehdiltä puljulta.
Vakavasti harkitsisin kyllä muun valmistajan softaa, jos vain lompakossa olisi enemmän pitoa. (Tämä vain tämän paikallisen diilerin takia)
Toivottavasti toimitusaika ei veny...
Tiedän kyllä että on turhauttavaa vastailla samoihin kysymyksiin päivästä toiseen ja kertoa perusasioita aina uudestaan, teen sitä itsekin päivittäin.
Näihin tyhmiinkin kysymyksiin olisi syytä vastata asiallisesti, kyseessä on monesti monelle melko iso ostos.
Meileihin ei kovinkaan nopeasti kannata vastausta odottaa, puhelimeen minulle on sentään vastattu.
Kaikkiin kysymyksiin sähköpostiviesteissä ei ole vastattu, mm. koskien klubialennusta. (erittäin ärsyttävää jota tapahtuu monessa firmassa)
Puhelimessa kyllä tuntui asialliselta ja rehdiltä puljulta.
Vakavasti harkitsisin kyllä muun valmistajan softaa, jos vain lompakossa olisi enemmän pitoa. (Tämä vain tämän paikallisen diilerin takia)
Toivottavasti toimitusaika ei veny...
Tiedän kyllä että on turhauttavaa vastailla samoihin kysymyksiin päivästä toiseen ja kertoa perusasioita aina uudestaan, teen sitä itsekin päivittäin.
Näihin tyhmiinkin kysymyksiin olisi syytä vastata asiallisesti, kyseessä on monesti monelle melko iso ostos.
Yleisesti arvaillen, taitaa sähköposti jo nykyään olla tietyn alan yrittäjälle enemmän riesa, kuin asiakaspalvelun väline.
Voin vain arvailla esim. Completoksen saamaa sähköpostitulvaa/vuorokausi, siinähän henkilökunta sitten seuloo niitä edes 10 prosenttia *oikeasti* potentiaalisista asiakkaista niiden 90 prosentin uteliaiden seasta, jotka vielä ajavat tossumopolla.
Anonyyminä on helppo ottaa yhteyttä, ihan tuosta noin huvikseen. Mitä yrittäjä tekee, onko vara olla vastaamatta
Voin vain arvailla esim. Completoksen saamaa sähköpostitulvaa/vuorokausi, siinähän henkilökunta sitten seuloo niitä edes 10 prosenttia *oikeasti* potentiaalisista asiakkaista niiden 90 prosentin uteliaiden seasta, jotka vielä ajavat tossumopolla.
Anonyyminä on helppo ottaa yhteyttä, ihan tuosta noin huvikseen. Mitä yrittäjä tekee, onko vara olla vastaamatta

2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Viistää vähän offtopiciksi mutta,
Tiedä sitten tulisko äkkiä paskanen loppu, mutta itse ainakin esim autovarusteluliikkeen yrittäjänä panostaisin nykyajan sähköisiin kaupankäyntitapohin ja kommunikointiin. Homma liikkeelle siitä että kunnon nettisivut pystyyn, hintatietoineen, suojattu luottokorttitilausjärjestelmä, jonka kautta mahdollisuus tehdä tilauksia on-line. Petollisen kätevää vertailla hintoja ja tilata heräteostoksia kotisohvalta, tämä puree ainakin meikäläiseen.
Ja USA:ssa homma toimii. Asiakaspalvelu on kaikissa kokemissani firmoissa ollut todella hyvää; sähköposteihin vastataan vuorokauden sisällä, tilattaessa asiakas on aina tietoinen missä mennään eikä tarvii paljoo kysellä mikä v**tu maksaa, onkohan tavara jo tulossa vai ei => todella rasittavaa! Toimitus on yleensä nopeaa ottaen huomioon että tavara tulee toiselta puolelta maapalloa, ja kun hintakin on vielä kohdallaan niin miksi tukea täällä kaikenlaista sivubisnestään pyörittävää tumputtajaa? Monelleen paikkaan olen jättänyt luun käteen jos ei sähköpostiin ole tullut siedettävässä ajassa vastausta jos vaan tietoa löytyy kilpailijan nettisivuilta ja hyvän asiakaspalvelun kera.
ps. Tämä vuodatus EI sitten liity maptun finlandiin. En ole sieltä vielä mitään ostanut voidakseni sanoa hyvää tai huonoa.
Tiedä sitten tulisko äkkiä paskanen loppu, mutta itse ainakin esim autovarusteluliikkeen yrittäjänä panostaisin nykyajan sähköisiin kaupankäyntitapohin ja kommunikointiin. Homma liikkeelle siitä että kunnon nettisivut pystyyn, hintatietoineen, suojattu luottokorttitilausjärjestelmä, jonka kautta mahdollisuus tehdä tilauksia on-line. Petollisen kätevää vertailla hintoja ja tilata heräteostoksia kotisohvalta, tämä puree ainakin meikäläiseen.
Ja USA:ssa homma toimii. Asiakaspalvelu on kaikissa kokemissani firmoissa ollut todella hyvää; sähköposteihin vastataan vuorokauden sisällä, tilattaessa asiakas on aina tietoinen missä mennään eikä tarvii paljoo kysellä mikä v**tu maksaa, onkohan tavara jo tulossa vai ei => todella rasittavaa! Toimitus on yleensä nopeaa ottaen huomioon että tavara tulee toiselta puolelta maapalloa, ja kun hintakin on vielä kohdallaan niin miksi tukea täällä kaikenlaista sivubisnestään pyörittävää tumputtajaa? Monelleen paikkaan olen jättänyt luun käteen jos ei sähköpostiin ole tullut siedettävässä ajassa vastausta jos vaan tietoa löytyy kilpailijan nettisivuilta ja hyvän asiakaspalvelun kera.
ps. Tämä vuodatus EI sitten liity maptun finlandiin. En ole sieltä vielä mitään ostanut voidakseni sanoa hyvää tai huonoa.
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
#1429
#1429
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Eikös sitä voi edelleenkin tehdä kauppaa Fredrikin ja Johnnyn kanssa Ruotsin päässä, jos kotimainen diileri ei miellytä? Vai ohjaavatko em. henkilöt ottamaan yhteyttä suomalaiseen diileriin? En ole ostanut Maptun Finlandilta mitään, mutta olen toistaiseksi saanut ihan hyvää palvelua, tosin viimeisestä yhteydenotosta on aikaa vuoden päivät.Tuumer kirjoitti:Ei MapTun Finlandin toimita ole minuakaan vakuuttanut.
Meileihin ei kovinkaan nopeasti kannata vastausta odottaa, puhelimeen minulle on sentään vastattu.
Kaikkiin kysymyksiin sähköpostiviesteissä ei ole vastattu, mm. koskien klubialennusta. (erittäin ärsyttävää jota tapahtuu monessa firmassa)
Puhelimessa kyllä tuntui asialliselta ja rehdiltä puljulta.
Vakavasti harkitsisin kyllä muun valmistajan softaa, jos vain lompakossa olisi enemmän pitoa. (Tämä vain tämän paikallisen diilerin takia)
Toivottavasti toimitusaika ei veny...
Tiedän kyllä että on turhauttavaa vastailla samoihin kysymyksiin päivästä toiseen ja kertoa perusasioita aina uudestaan, teen sitä itsekin päivittäin.
Näihin tyhmiinkin kysymyksiin olisi syytä vastata asiallisesti, kyseessä on monesti monelle melko iso ostos.
Business on ainakin sujunut hyvin Maptunin Fredrikin ja Johnnyn kanssa, mitä nyt ehkä negatiivisena asiana voisi mainita sen, että jouduin odottelemaan kireämpää aktuaattoria pari kuukautta, mutta se johtui aktuaattorin jousien toimittajan toimitusvaikeuksista, joten se ei ollut Fredrikin, Johnnyn tai Maptunin vika.
Jos jotain firmaa voisi kritisoida, niin Speedpartsin pari-kolme vuotta sitten tapahtunut "välijäähdytintilausepisodi" ei saa minulla täysiä pointseja sitten millään

#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Joutessani kirjoittelin faktat omasta kaupankäynnistäni Maptunin foorumille, kun sielläkin valiteltiin yhteydenpidon takkuamisesta. En postaa juttua tänne, ettei kukaan ala syyttämään mainostuksesta
Kiinnostuneille linkki kuitenkin: http://www.maptun.com/forum_fin/viewtopic.php?p=70#70
Muoks: Ehkä asioihin saa vauhtia se, että laitan aina kyselyiden liitteeksi oman nimeni + osoitteen + puhelinnumerot kännyyn ja lankaan?

Kiinnostuneille linkki kuitenkin: http://www.maptun.com/forum_fin/viewtopic.php?p=70#70
Muoks: Ehkä asioihin saa vauhtia se, että laitan aina kyselyiden liitteeksi oman nimeni + osoitteen + puhelinnumerot kännyyn ja lankaan?
Viimeksi muokannut Termos, Ke Touko 18, 2005 19:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
Olisi pitänyt selvittää tilaamisen mahdollisuus ruotsista, mutta nettisivujen mukaan hintaeroa ei juuri ollut niin en viitsinyt. Eipä negatiivista palautetta Suomen Maptunista ollut silloin vielä kuulunut.Turbo Sensonic kirjoitti:Eikös sitä voi edelleenkin tehdä kauppaa Fredrikin ja Johnnyn kanssa Ruotsin päässä, jos kotimainen diileri ei miellytä? Vai ohjaavatko em. henkilöt ottamaan yhteyttä suomalaiseen diileriin? En ole ostanut Maptun Finlandilta mitään, mutta olen toistaiseksi saanut ihan hyvää palvelua, tosin viimeisestä yhteydenotosta on aikaa vuoden päivät.Tuumer kirjoitti:Ei MapTun Finlandin toimita ole minuakaan vakuuttanut.
Meileihin ei kovinkaan nopeasti kannata vastausta odottaa, puhelimeen minulle on sentään vastattu.
Kaikkiin kysymyksiin sähköpostiviesteissä ei ole vastattu, mm. koskien klubialennusta. (erittäin ärsyttävää jota tapahtuu monessa firmassa)
Puhelimessa kyllä tuntui asialliselta ja rehdiltä puljulta.
Vakavasti harkitsisin kyllä muun valmistajan softaa, jos vain lompakossa olisi enemmän pitoa. (Tämä vain tämän paikallisen diilerin takia)
Toivottavasti toimitusaika ei veny...
Tiedän kyllä että on turhauttavaa vastailla samoihin kysymyksiin päivästä toiseen ja kertoa perusasioita aina uudestaan, teen sitä itsekin päivittäin.
Näihin tyhmiinkin kysymyksiin olisi syytä vastata asiallisesti, kyseessä on monesti monelle melko iso ostos.
Business on ainakin sujunut hyvin Maptunin Fredrikin ja Johnnyn kanssa, mitä nyt ehkä negatiivisena asiana voisi mainita sen, että jouduin odottelemaan kireämpää aktuaattoria pari kuukautta, mutta se johtui aktuaattorin jousien toimittajan toimitusvaikeuksista, joten se ei ollut Fredrikin, Johnnyn tai Maptunin vika.
Jos jotain firmaa voisi kritisoida, niin Speedpartsin pari-kolme vuotta sitten tapahtunut "välijäähdytintilausepisodi" ei saa minulla täysiä pointseja sitten millään
En edes usko, että Ruotsista myytäisiin suomeen koska täällä on paikallinen toimija. Nämä minun pienet vastoinkäymiset ovat tosiaan kevyttä kauraa, mitä olen lukenut tarinoita Speedpartsin toimituksista...
Jos tässä tilaus/toimituksen aikana tulee vielä ongelmia, pitää antaa palautetta suoraan Ruotsiin. Tarkoituksenani ei ole mustamaalata Maptun Finlandia, mutta kerronpahan kokemuksiani. Toivottavasti voin raportoida positiivisesti myöhemmin.
Ulkomailta tilatessa olen aina saanut hyvää palvelua, sähköposteihin vastataan nopeasti ja toimitusajat pitävät kutinsa.
No nyt tuo Maptunin kotimainen foorumi meinataan lopettaa. IMO vois tuo olla ihan toimiva kyselypalsta, jos sinne hortoilis kirjottajia lisää.
http://www.maptun.com/forum_fin/viewtopic.php?p=74#74
http://www.maptun.com/forum_fin/viewtopic.php?p=74#74
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
moro
Joo tilasin maptunin webshopista EBC greenstuffit ja sit pistin kyselyä maptun finlandille että tuleeko ruottista asti vai suomesta.
No vastaus oli että webshop on vaan Ruotsalaisille.
Suora lainaus:
"Valitettavasti web shop on tarkoitettu ainoastaan Ruotsin markkinoille
joten tilaukset sen kautta onnistuvat vain Ruotsista."
En vaan osaa, sitä vaan ihmettelen miks se webshop linkki on siinä maptun.fi sivulla jos sillä ei tee mitään. Jotenkin on taas niin vaikeeta, EBC palojen maahantuoja on vaihtunu ja hankala saada muualta ja maksaa $$$. Kai se on parempi vaan hakee biltemasta, ei tartte auttaa kele..
Joo tilasin maptunin webshopista EBC greenstuffit ja sit pistin kyselyä maptun finlandille että tuleeko ruottista asti vai suomesta.
No vastaus oli että webshop on vaan Ruotsalaisille.
Suora lainaus:
"Valitettavasti web shop on tarkoitettu ainoastaan Ruotsin markkinoille
joten tilaukset sen kautta onnistuvat vain Ruotsista."
En vaan osaa, sitä vaan ihmettelen miks se webshop linkki on siinä maptun.fi sivulla jos sillä ei tee mitään. Jotenkin on taas niin vaikeeta, EBC palojen maahantuoja on vaihtunu ja hankala saada muualta ja maksaa $$$. Kai se on parempi vaan hakee biltemasta, ei tartte auttaa kele..

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
On se vaan ihme juttu, että tuon webshopin kielen voi valita valikosta ja valuutankin (esim. €, SEK jne.) voi vielä valita. Jos nämä em. asiat eivät merkitse sitä, että webshop on kaikkien Maptunin asiakkaiden käyttöön, niin sitten olen kyllä aivan ymmälläniJouniCSE kirjoitti:"Valitettavasti web shop on tarkoitettu ainoastaan Ruotsin markkinoille
joten tilaukset sen kautta onnistuvat vain Ruotsista."

Edit: mikset tilannut niitä EBC:n Greenstuffeja Pro-Car Serviceltä? Sieltä minä tilasin omani.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Aattelin olla laiska ja tilata netistä, oli niin helpon tuntusta, hee lisäks olin tilaas maptun paitaaTurbo Sensonic kirjoitti: Edit: mikset tilannut niitä EBC:n Greenstuffeja Pro-Car Serviceltä? Sieltä minä tilasin omani.

Nyt annetaan ruusuja Maptun Finlandille.
Selvittelin itse (klubin guruja apuna käyttäen) miksi ahdot karkailee. Viaksi selvisi magneettiventtiili.
Laitoin illalla puoli kymmenen aikaan tietoa Maptun Finlandille, selvitin oireet ja kokeilujen tulokset. Asikasnumero ja ostopäivä (kesäkuu) vielä mukaan.
Nyt aamulla luin sähköpostit ja ilokseni huomasin, että viestiin oli vastattu saman tien ja uusi magneettiventtiili on tulossa ensi tilassa.
Mielestäni sain nyt erittäin hyvää asiakaspalvelua!
- teemu
Selvittelin itse (klubin guruja apuna käyttäen) miksi ahdot karkailee. Viaksi selvisi magneettiventtiili.
Laitoin illalla puoli kymmenen aikaan tietoa Maptun Finlandille, selvitin oireet ja kokeilujen tulokset. Asikasnumero ja ostopäivä (kesäkuu) vielä mukaan.
Nyt aamulla luin sähköpostit ja ilokseni huomasin, että viestiin oli vastattu saman tien ja uusi magneettiventtiili on tulossa ensi tilassa.
Mielestäni sain nyt erittäin hyvää asiakaspalvelua!
- teemu
Nyt ei mennyt jakeluun, eikös Maptun sijaitse Joutsenossa? (Minni kaiketi Vantaalla)Mimmi kirjoitti:Muistitkos uhkailla, että käyn paikan päällä kiroilemassa puolestasi![]()
Nimimerkillä: 150m päässä MapTun Finlandista juuri kotiin tulleena.
SS-K #1367 \ STCF #44
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
9-3 2.0t Sport -00 Junnustage 1
"Elämää varmaan löytyy ilman 500 hv:tä mutta veikkaanpa että se on melkoista nyhräämistä"
- Eki Mustakari -
Pitäskö Mimmin muuttaa nimimerkkiiään jotta nuo typovirheet loppuisivatJuusokas kirjoitti:Nyt ei mennyt jakeluun, eikös Maptun sijaitse Joutsenossa? (Minni kaiketi Vantaalla)Mimmi kirjoitti:Muistitkos uhkailla, että käyn paikan päällä kiroilemassa puolestasi![]()
Nimimerkillä: 150m päässä MapTun Finlandista juuri kotiin tulleena.

Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98