
kyllä mersu "mies" loisti
Jälleen pieni kevennys väliin:
Mistä voi päätellä että Lada on väkivahva auto?
- Ladan on nähty vetävän kehätiellä perässään jonoa, joka on
ulottunut Leppävaarasta Itäkeskukseen
Miksi Lada on voimistelu- ja
urheiluauto? - Sisäänpääsy on
voimistelua ja ajaminen urheilua.
Ladaan myydään myös
virityssarjoja. Tunnetuimpia ovat
virityssarjat I ja II. Mitä
tarvikkeita niihin kuuluu?
- Virityssarja I koostuu
gallonallisesta bensaa ja askista
tulitikkuja.
- Virityssarja II taas
moukarista, rautakangesta ja
kirjasta "Miten hillitsen
hermoni"
Mistä voi päätellä että Lada on väkivahva auto?
- Ladan on nähty vetävän kehätiellä perässään jonoa, joka on
ulottunut Leppävaarasta Itäkeskukseen
Miksi Lada on voimistelu- ja
urheiluauto? - Sisäänpääsy on
voimistelua ja ajaminen urheilua.
Ladaan myydään myös
virityssarjoja. Tunnetuimpia ovat
virityssarjat I ja II. Mitä
tarvikkeita niihin kuuluu?
- Virityssarja I koostuu
gallonallisesta bensaa ja askista
tulitikkuja.
- Virityssarja II taas
moukarista, rautakangesta ja
kirjasta "Miten hillitsen
hermoni"
Pari mersua on kyllä hermostunut ohituksista. Tosin niitä oikealla kaistalla ohituksen aikana kiihdyttäviä on joka merkissä. Japsiautoilijoissa löytyy myöskin paljon (periaatteen miehiä, ikä 50-70, koskaan en ole kolaria ajanut, et saatana ohita, kun ajan sallittua nopeutta). Onneksi nuo eivät enää ole ongelma, harva pysyy ohituksessa mukana, kun painaa pedaalia.
Joskus on itsekin tullut tehtyä aiemmin rekan tekemänä mainittu, varsinkin vieraammalla tieosuudella. Eli ohitse miljoonaa ja seuraavasta rampista tahi risteyksestä sivuun. Ei sitä aina muista mihin on menossa...
Joskus on itsekin tullut tehtyä aiemmin rekan tekemänä mainittu, varsinkin vieraammalla tieosuudella. Eli ohitse miljoonaa ja seuraavasta rampista tahi risteyksestä sivuun. Ei sitä aina muista mihin on menossa...
JK
Normitilanne, melkein joka reissulla:
Mulla vauhtia vakionopussäätimellä nopeusrajoitus + 10%. Edessä ajaa "Seppo" Tojotalla/Nissanilla vauhtia nopeusrajoitus - 10% (ilmeisesti japsiauton mittarin mukaan tasan nopeusrajoitus). Ensimmäisen tilaisuuden tullen ajan ohi "Sepon" Tojotasta/Nissanista. Seppo kiihdyttää rinnalla venyttäen ohistumatkaa himpun. Sepon suu käy ja naama punertuu. Seppo välkyttelee valoja. Seppo roikkuu takaluukussa seuraavaan ylämäkeen asti, jossa välimatka alkaa pidentyä ja Seppo jättäytyy ajelemaan aikaisempaa vauhtia. Puna pysyy Sepon naamalla. Seppo manaa saapistit ja muut kaaharit alimpaan helvettiin. Seppo haukkuu saapistia jupiksi ja Saabia vekseliautoksi. Seppo kehuu vaimoilleen säästäväisyyttään ja vanhaa uskollista Tojotaa joka on maksettu 12 vuotta sitten käteisellä.
Jutun "Seppo" on tässä yleisnimitys japsikuskille, joten tarkoitus ei ollut loukata ketään Seppo-nimistä.
Mulla vauhtia vakionopussäätimellä nopeusrajoitus + 10%. Edessä ajaa "Seppo" Tojotalla/Nissanilla vauhtia nopeusrajoitus - 10% (ilmeisesti japsiauton mittarin mukaan tasan nopeusrajoitus). Ensimmäisen tilaisuuden tullen ajan ohi "Sepon" Tojotasta/Nissanista. Seppo kiihdyttää rinnalla venyttäen ohistumatkaa himpun. Sepon suu käy ja naama punertuu. Seppo välkyttelee valoja. Seppo roikkuu takaluukussa seuraavaan ylämäkeen asti, jossa välimatka alkaa pidentyä ja Seppo jättäytyy ajelemaan aikaisempaa vauhtia. Puna pysyy Sepon naamalla. Seppo manaa saapistit ja muut kaaharit alimpaan helvettiin. Seppo haukkuu saapistia jupiksi ja Saabia vekseliautoksi. Seppo kehuu vaimoilleen säästäväisyyttään ja vanhaa uskollista Tojotaa joka on maksettu 12 vuotta sitten käteisellä.
Jutun "Seppo" on tässä yleisnimitys japsikuskille, joten tarkoitus ei ollut loukata ketään Seppo-nimistä.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Ohituksissa yleisesti tyypillinen vit*tuksen tuova ilmiö on se että mennään jonossa puskurit puskurissa kiinni mutta ei kyetä/osata haluta mennä ohi.
Itse aina tsekkaan tilannetta muutaman hetken, ja jos näyttää ettei ohituksia tule niin painelen sitten reippaasti mahdollisesti koko letkan ohi.
No aina ei kaikkien ohi pääse ja joutuu tuikkaamaan keskelle jonoa.
Ja silloin hyvin usein "Seppo perkele" vetää välin umpeen, ja kun änkeet sinne rakoon kun muuallekaan ei pääse niin jo valot välkkyy ja torvet soi, peilistä kun katsoo niin "Seppo" heiluu ku heinämies riisikupin kabiinissa vaahto suusta valuen.
Ai että on muutaman kerran kyllä tehny mieli käydä juttutaa oikein lähemmin noita kus'päitä
Itse aina tsekkaan tilannetta muutaman hetken, ja jos näyttää ettei ohituksia tule niin painelen sitten reippaasti mahdollisesti koko letkan ohi.
No aina ei kaikkien ohi pääse ja joutuu tuikkaamaan keskelle jonoa.
Ja silloin hyvin usein "Seppo perkele" vetää välin umpeen, ja kun änkeet sinne rakoon kun muuallekaan ei pääse niin jo valot välkkyy ja torvet soi, peilistä kun katsoo niin "Seppo" heiluu ku heinämies riisikupin kabiinissa vaahto suusta valuen.
Ai että on muutaman kerran kyllä tehny mieli käydä juttutaa oikein lähemmin noita kus'päitä

Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Jousava liikenne Sepon mielestä on sitä, että kaikki ajaa samalla lailla kuin hän. Jos hän ei halua mennä ohi ja haluaa turvallista liikennettä, niin järkevintä lienisi antaa tilaa ja sen saapistinperkeleen menää pakoputkipunaisena ylinopeutta eikä lisätä vaaratilanteita omalla toiminnallaan.
Naureskelisi sitten jonossa saapistin ohi ajellessaan, kun tämä on ylinopeutta ajaessaan mennyt metsään/kahville/sakotettavaksi. Tai sitten seuraavalla tankkausasemalla saapistin kirotessa 12 l/100 km kulutusta, kun Nissani vie jonossa peesatessa vaan 6 l/100 km.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kun tuo toiminnallinen opettaminen ei onnistu liikenteessä. Vai mitä ? Käsi ylös kaikki, jotka ovat lopettaneet ohittelun ja laskeneet nopeutta tms. "ojentuneet", kun seppo on väläytellyt valoja tahi huitonut käsimerkkejä yms. ? Eipä se paljon turvallisuutta nosta, verenpainetta kylläkin.
Naureskelisi sitten jonossa saapistin ohi ajellessaan, kun tämä on ylinopeutta ajaessaan mennyt metsään/kahville/sakotettavaksi. Tai sitten seuraavalla tankkausasemalla saapistin kirotessa 12 l/100 km kulutusta, kun Nissani vie jonossa peesatessa vaan 6 l/100 km.
Antaa kaikkien kukkien kukkia, mutta kun tuo toiminnallinen opettaminen ei onnistu liikenteessä. Vai mitä ? Käsi ylös kaikki, jotka ovat lopettaneet ohittelun ja laskeneet nopeutta tms. "ojentuneet", kun seppo on väläytellyt valoja tahi huitonut käsimerkkejä yms. ? Eipä se paljon turvallisuutta nosta, verenpainetta kylläkin.
JK
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Käsi pysyy alhaalla, olen syyllinen ja huono oppimaan. Kaikki johtuu Suomen koululaitoksen tavasta opettaa uppiniskaisia häirikköpoikia...
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Jepjep,
Vaikka itse ajan vähän ylinopeutta ja alle sakkorajan, en siihen muita kehota. Jos kaikki sitä ajaisivat, niin olisihan se tavallaan helpompaa. Toki tiedän, että tuollasen vauhdin ylläpitäminen monille autoille ja autoilijoille on todella haasteellista ja vaatii hurjasti keskittymistä ajoneuvon tiellä pitämiseksi.
Omasta ajotavasta aiheutuu paljon ohitteluita, mikä saattaa aiheuttaa tarkkaamattomalle tienkäyttäjälle ja kyydissä istuvalle sydamentykytyksiä ja harmia - joskus itsellekin. Aina on liikenteessä ns. X-tekijöitä mihin ei voi varautua etukäteen. Veikkaan, että oma tyyli alkaa rauhottua vasta jos/kun joskus tulee pienelle turvatuolille käyttöä.
Omasta ajonopeudesta huolimatta aina jonkun valot lähenevät taustapeilissä. Silloin omankin mukavuuden takia vetää mielellään autoa himpun ajoradan oikeaan reunaan antaakseen taakse tulleelle merkin, että hänet on huomioitu ja että ollaan "pelissä mukana" kun hän lähtee ohittamaan. Silloin tietää, että ohitettava painaa jarrua jos ohittavan ollessa rinnalla mutkan takaa tuleekin auto vastaan. Tuollaista näkisi mielellään joskus itsensäkin edessä - joskus yllättäävää kyllä näkeekin!
Vaikka itse ajan vähän ylinopeutta ja alle sakkorajan, en siihen muita kehota. Jos kaikki sitä ajaisivat, niin olisihan se tavallaan helpompaa. Toki tiedän, että tuollasen vauhdin ylläpitäminen monille autoille ja autoilijoille on todella haasteellista ja vaatii hurjasti keskittymistä ajoneuvon tiellä pitämiseksi.
Omasta ajotavasta aiheutuu paljon ohitteluita, mikä saattaa aiheuttaa tarkkaamattomalle tienkäyttäjälle ja kyydissä istuvalle sydamentykytyksiä ja harmia - joskus itsellekin. Aina on liikenteessä ns. X-tekijöitä mihin ei voi varautua etukäteen. Veikkaan, että oma tyyli alkaa rauhottua vasta jos/kun joskus tulee pienelle turvatuolille käyttöä.
Omasta ajonopeudesta huolimatta aina jonkun valot lähenevät taustapeilissä. Silloin omankin mukavuuden takia vetää mielellään autoa himpun ajoradan oikeaan reunaan antaakseen taakse tulleelle merkin, että hänet on huomioitu ja että ollaan "pelissä mukana" kun hän lähtee ohittamaan. Silloin tietää, että ohitettava painaa jarrua jos ohittavan ollessa rinnalla mutkan takaa tuleekin auto vastaan. Tuollaista näkisi mielellään joskus itsensäkin edessä - joskus yllättäävää kyllä näkeekin!
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
niin minne on kadonnu se tapa jolla annettiin ohittajale tilaa ja joka vilkulla merkki että saa ohitaa tie vapaa. Mutta se oli ennen ja nyt on nyt.
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Yksi todella ärsyttävä piirre monissa suomalaisissa kuskeissa tulee esille moottoritiellä ajettaessa. Olen itse polttanut päreet monesti kolmostiellä näiden törppöjen takia. Eli itse ajelen siinä 120-125km/h vauhtia ja takana tuleva ajaa samaa vauhtia sopivan turvavälin päässä. Näin saatetaan mennä montakin kilometriä, kunnes alan saavuttaa edellä ajavaa hitaampaa ajoneuvoa, esim rekkaa. Tässä vaiheessa se peelo vaihtaa ohituskaistalle ja ajaa vierelläni n. ½km/h nopeammin kuin minä, jolloin joudun tämän peelon ja edellä ajavan "pussiin"...
Miksi ihmeessä pitää lähteä sieltä takaa ohittamaan etanavauhdilla???
Jos olen ajanut 10km samaa vauhtia, niin luulevatko ne ääliöt, että yhtäkkiä hidastaisin vauhtia ja jäisin rekan perään jurnuttamaan?
Aika monesti olen kyllä sitten kostanut "pussittajille" jättämällä ne samanlaiseen pussiin heti kun siihen on tilaisuus tarjoutunut. Vielä pienenä lisänä olen itsekin jarruttanut ohituskaistalla samalla kuin hekin joutuvat jarruttamaan rekan takana ja näyttänyt peeloille pitkää nenää tms



Miksi ihmeessä pitää lähteä sieltä takaa ohittamaan etanavauhdilla???

Aika monesti olen kyllä sitten kostanut "pussittajille" jättämällä ne samanlaiseen pussiin heti kun siihen on tilaisuus tarjoutunut. Vielä pienenä lisänä olen itsekin jarruttanut ohituskaistalla samalla kuin hekin joutuvat jarruttamaan rekan takana ja näyttänyt peeloille pitkää nenää tms

9-5 3,0TiD 2002
9000 CDE 2,3lpt 1996
9000 CDE 2,3lpt 1996
Harvassa on ne tieosuudet, missä on vanhat tavat kunniassa. Lappeenrannan ja Kouvolan välillä tuota kuitenkin tapahtuu vieläkinpotkuhousu kirjoitti:niin minne on kadonnu se tapa jolla annettiin ohittajale tilaa ja joka vilkulla merkki että saa ohitaa tie vapaa. Mutta se oli ennen ja nyt on nyt.

Foxbody turbo
On myös hauska todeta kuin paljon voi liikennekulttuuri muuttua, kun lähdet Oulusta ajelemaan kohti Kemi/Tornio seutua. Kun pääset Ruotsin puolelle, niin liikenne on kuin eri planeetalta. Siellä jos edellä oleva huomaa, että perässä tulevalla on vähänkin menohaluja, hän antaa kiltisti vilkun kanssa tietä ja päästää ohi. Kun taas täällä suomessa ohitettava junnautuu keskiviivalle sekä tottakai nopeus tipahtaa.. V*t*un suomalaiset pellet!! Täältä oulusta löytyy varmaan suomen "seppoimmat" kuskit. Jos tämä "seppo" ajaa esim. 80km/h rajoituksella 60km/h ja menet ohi. Niin se valoshow on melkoinen.. Luulevat kai olevan jotain poliiseja.. Sellaista päivää ei olekaan, milloin ei liikenteessä menisi hermot... 

Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
Lexus GS 300
Eipä se jousto keltään ole poies. Ja näistä tuohtuneista kommenteista johtuen olemme seuraavaksi aina näyttämässä vilkkua takana kärkkyjälle, jos menohalu on kova (olen tätä kyllä tehnyt).
Kyllä niitä teiden ritareita vielä joskus löytyy, valitettavasti nuita seppoja enemmänkin. Ja oma ajotyyli kyllä yltiöpäisimpien temppujen osalta rauhottuu kun kolme kuppipenkkiä on täytetty kyytiin, verrattuna toimintaan kun ne ovat tyhjillään.
Tosin se ei auta sitä kanssa-autoilijaa, joka mahdollisesti oman toimintani johdosta joutuu osalliseksi yksin ajellessani koheltamiseen ja hällä on kuppipenkit matkustajia täynnä...
Järki ja maltti päässä, kullakin kykyjensä mukaan. Ja kun hermo menee, niin käy vaikka kaffeella välillä. Elämä ei viidestä minuutista ole kiinni. Paitsi välillä on kyllä...
Kyllä niitä teiden ritareita vielä joskus löytyy, valitettavasti nuita seppoja enemmänkin. Ja oma ajotyyli kyllä yltiöpäisimpien temppujen osalta rauhottuu kun kolme kuppipenkkiä on täytetty kyytiin, verrattuna toimintaan kun ne ovat tyhjillään.
Tosin se ei auta sitä kanssa-autoilijaa, joka mahdollisesti oman toimintani johdosta joutuu osalliseksi yksin ajellessani koheltamiseen ja hällä on kuppipenkit matkustajia täynnä...
Järki ja maltti päässä, kullakin kykyjensä mukaan. Ja kun hermo menee, niin käy vaikka kaffeella välillä. Elämä ei viidestä minuutista ole kiinni. Paitsi välillä on kyllä...
JK