
satkun etuloksun vaihto
satkun etuloksun vaihto
tarttis tosta aerosta toi hanttarin loksu vaihtaa kun siihen on joku tölvässyt aika ikävännäköisen lommon. mites tämä käytännössä tapahtuu. kaikki neuvot ja vinkit ovat tervetulleita 

saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Itse tein seuraavasti:
- ovi, puskuri ym. tiellä olevat tavarat irti.
- lokasuojan pistehitsien auki poraus (isommalla terällä ei tarvitse porata niin syviä reikiä)
- yläreunassa olevan hitsisauman rälläköinti (sauma, jolla lokarin yläreuna on sisälokasuojassa kiinni)
- lokasuojaan jouduin rälläköimään aukon öljynjäähdyttimen letkulle, kun en letkuja jaksanut ruveta availemaan (ovat sen näköiset, etteivät välttämättä ehjänä auki lähde)
- konepellin ohjauskiskon hitsisauman rälläköinti sisälokasuojasta (vaihdettavassa lokarissa oli uusi kisko paikallaan, joten se oli helppoa vaihtaa tuosta kohdasta)
- koriin tulleiden porauksien täyttö hitsaamalla kohtiin, joihin tuli porattua liian syvälle
- uuteen lokariin reiät tulppahitseille (oli valmiiksi, koska porasin sen irti toisesta autosta)
- lokarin hitsaus paikalleen muutamasta kohdasta ja tarkastus, että on oikealla paikalla ja kaikki osat istuu paikalleen (itsellä jäi muutaman millin liian eteen)
-tulppahitsejä ja saumat yläreunaan ja konepellin kiskon kiinnitykseen
-kotelosuojaa rakoihin ja maali pintaan
-osat paikalleen
Jotenkin tuolla tavalla muistaakseni tein omaani. Korjatkoon joku, jos on virheellisesti jotain tehty.
- ovi, puskuri ym. tiellä olevat tavarat irti.
- lokasuojan pistehitsien auki poraus (isommalla terällä ei tarvitse porata niin syviä reikiä)
- yläreunassa olevan hitsisauman rälläköinti (sauma, jolla lokarin yläreuna on sisälokasuojassa kiinni)
- lokasuojaan jouduin rälläköimään aukon öljynjäähdyttimen letkulle, kun en letkuja jaksanut ruveta availemaan (ovat sen näköiset, etteivät välttämättä ehjänä auki lähde)
- konepellin ohjauskiskon hitsisauman rälläköinti sisälokasuojasta (vaihdettavassa lokarissa oli uusi kisko paikallaan, joten se oli helppoa vaihtaa tuosta kohdasta)
- koriin tulleiden porauksien täyttö hitsaamalla kohtiin, joihin tuli porattua liian syvälle
- uuteen lokariin reiät tulppahitseille (oli valmiiksi, koska porasin sen irti toisesta autosta)
- lokarin hitsaus paikalleen muutamasta kohdasta ja tarkastus, että on oikealla paikalla ja kaikki osat istuu paikalleen (itsellä jäi muutaman millin liian eteen)
-tulppahitsejä ja saumat yläreunaan ja konepellin kiskon kiinnitykseen
-kotelosuojaa rakoihin ja maali pintaan
-osat paikalleen
Jotenkin tuolla tavalla muistaakseni tein omaani. Korjatkoon joku, jos on virheellisesti jotain tehty.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4093
- Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
- Paikkakunta: jkl, laukaa
Aivan. Eli kannattaa sovittaa oven kanssa. Helpolla tulee myös oven raosta kartiokas jompaan kumpaan suuntaan.- lokarin hitsaus paikalleen muutamasta kohdasta ja tarkastus, että on oikealla paikalla ja kaikki osat istuu paikalleen (itsellä jäi muutaman millin liian eteen
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Höm.. Tuli viel mieleeni, että ite en vaihtais koko loksua, vaan ainoastaan lommotetun puolen. Eli katkaisu keskimmäisen kumin reiän keskeltä. Nopeuttaa ja jää turhaan irrottamati ehjä puoli. Originaalina saa kumpaakin päätä erikseen. Tietty jos on mätävikaa kannattaa vaihtaa kokonaan mut muuten ei.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85