Pakoputkisto

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
saabisti900
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

900aero-84 kirjoitti:no kyllähän "saabisti900" kannattas valmistella muutamat tommoset turbon peltisarjat ja jos ne vielä toimis niin niistähän vois pian rikastua aika paljon.
No joo, mutta täytyy ensiks kattoo kuinka vaikea tommonen peltisarja on tehdä ja kuinka se sitten toimii.

Osaaks kukaan muuten sanoa, mistä metallista noi peltisarjat on tehty? Tai mistä ton kuvan putkisto on tehty?
Saab 900 2.0t vm.96
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Tuommoset kuvat löyty netistä. Taitaa olla jollain solidworksilla tai vastaavalla piirretty. Laippa kun olis valmiina, niin mun satkussa tuommonen jo varmaan olisi :D . Pitäis visiin piirtää laippa koneella ja viedä leikattavaksi laserilla. Vai sattuuko kellään olla valmiina cadilla tai vastaavalla piirrettyä kuvaa laipasta, niin ei itte tartte vaivautua :wink:
saab900turbo
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja saab900turbo »

hewidero kirjoitti:Tuommoset kuvat löyty netistä. Taitaa olla jollain solidworksilla tai vastaavalla piirretty. Laippa kun olis valmiina, niin mun satkussa tuommonen jo varmaan olisi :D . Pitäis visiin piirtää laippa koneella ja viedä leikattavaksi laserilla. Vai sattuuko kellään olla valmiina cadilla tai vastaavalla piirrettyä kuvaa laipasta, niin ei itte tartte vaivautua :wink:
Se laippa kannattaa tilata vesi leikkuusta. Jostain 6-7mm plootusta. Mutkat kannattaa tehdä niin sanotusta tuubi pukesta. Itse aattelin talven aikana tommosen värkätä pitää lähettää projekti kuvia.... Hitsauksen attelin tehä ticillä. :P :P :P
Jarru on vauhdin surma!
saabracing
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Kannattas kysellä moniko haluais noita laippoja, niin sais halvemmalla...

Mulla vois olla kiinnostusta yhdelle T16 malliin käypäselle laipalle...

Kannattaskos tehä rosterista, hapiksesta ???

Mulle tullut käsitys rallipiireistä, että millin seinämä olis hyvää pakosarjaan ?

Tuntuu vähän ohkaselta ???

Joo, tigillä on helpoin tehä siistiä saumaa... ei roiski ollenkaan...
saabisti900
"Turbo"

Itsekkin haluais kuulla mistä olisi paras tehdä toi putkisto. Jostakin mikä on kestävää ja seinämät olisi ns. liukkaita, jotta pakokaasut voisi vapaasti virrata.

Omastakin mielestä millin seinämä kuulostaa aika ohkaselta, mutta jos metalli on tarpeeksi kestävää niin ei sitten.

Ja mistä muka noi mutkat pitäisi tehdä, mikä on "tuubiputki"?
Saab 900 2.0t vm.96
900aero-84
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Mullakin ois käyttöö tommoselle T16 laipalle, ilmotelkaa ku tiiätte paljo ois kokonais hinta. ja onko toi paja missä päin suomee joka tekee niitä?
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
saab900turbo
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja saab900turbo »

900aero-84 kirjoitti:Mullakin ois käyttöö tommoselle T16 laipalle, ilmotelkaa ku tiiätte paljo ois kokonais hinta. ja onko toi paja missä päin suomee joka tekee niitä?
Joo elikkäs nyt sit vaan kaikki halukkaat kenellä käyttöä löytyy parannetulle pakosarjalle, niin viestiä vaan tähän tai yv:tä. Pystyn hommaamaan niitä laippoja sopuhintaan. Talven aikana voin jopa väkästellä muutaman ylimääräisen koko pakosarjan vaikka myyntiin :?: Saan laippojen hinnan selville ehkä ens viikolla. RST(rosteri) tai FE(musta rauta). Vain 16v koneeseen.

Niin itse aattelin tehdä putket 2-3mm tavarasta. 1mm putki on kyllä liian ohkaista turbo käyttöön...
Jarru on vauhdin surma!
johniemi
"Aero"

Viesti Kirjoittaja johniemi »

Jos käy mitsun turboon (900s) niin mua kiinnostaisi varmaan kokonainen valmis pakosarja.
Kapaleino
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

Ei varmaankaan kannata rosterista tehdä ei kuulemma kestä kovin kauan ovat jenkki peleissä kokeilleet saundit on kuulemma kohdallaan mut kesto on lyhyt aikainen.
Jos hinta on kotuulinen niin voisin kans ottaa yhden laipan. saisko myös niitä turbon lappoja tehtyä :?:
Viimeksi muokannut Kapaleino, Su Tammi 04, 2004 14:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Kapaleino
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

hewidero kirjoitti:Tuommoset kuvat löyty netistä. Taitaa olla jollain solidworksilla tai vastaavalla piirretty. Laippa kun olis valmiina, niin mun satkussa tuommonen jo varmaan olisi :D . Pitäis visiin piirtää laippa koneella ja viedä leikattavaksi laserilla. Vai sattuuko kellään olla valmiina cadilla tai vastaavalla piirrettyä kuvaa laipasta, niin ei itte tartte vaivautua :wink:

Ei mahda tuosta sarjasta olla mitään mittoja missään :?:
Onko kukaan kysynyt Marteliukselta suoraan näitä pakosarjoja se tekee kyllä vaikka mita ja siltä saa hienoja valmiita käyriä, niistä mä sen sarjan aikanaan 96:seen väänsin.
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
saabracing
"Hölösuu"

Mustasta kannattaa tehä, kun rosteri kovettuu kun kuumenee-kylmenee ja sit se joskus murtuu...

Äänet on tosiaan paremmat :lol:

Riippuu rosterilaadusta, mut näinkin on käynyt...
900aero-84
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Kapaleino kirjoitti:

Ei mahda tuosta sarjasta olla mitään mittoja missään :?:
Onko kukaan kysynyt Marteliukselta suoraan näitä pakosarjoja se tekee kyllä vaikka mita ja siltä saa hienoja valmiita käyriä, niistä mä sen sarjan aikanaan 96:seen väänsin.
Kyllähän sää tohon noi mitat saat äkkiä ympärille ku tiiät nuo laipan mitat.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
saabisti900
"Turbo"

Tuossahan on kuvia vanhemmasta ysisatasen pakosarjasta. Onko kellään kuvia uudemmasta ysisatasen pakosarjasta? Itellä on vm-96 oleva saabi.

Millä tavoin muuten peltisarja on parempi kuin valurauta pakosarja? Kummassakin kuitenkin putkien mutkat menee samalla tavoin ja putket ovat halkaisijaltaan melkein yhtä paksuja.
Saab 900 2.0t vm.96
saabracing
"Hölösuu"

Kuva

Toi on og900 pakosarja ja kun löydän uudesta kuvan, niin laitan esille...

http://nordictuning.biz/specialproducts/

Kuvia uudemman sarjasta... Robert uhrin auto.

Kuva
Viimeksi muokannut saabracing, Ma Tammi 05, 2004 12:34. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hewidero
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja hewidero »

saabisti900 kirjoitti:Millä tavoin muuten peltisarja on parempi kuin valurauta pakosarja? Kummassakin kuitenkin putkien mutkat menee samalla tavoin ja putket ovat halkaisijaltaan melkein yhtä paksuja.
Kyllähän tuo peltipakosarja ja valusarja eroavat aikalailla. Valusarjassa jokaiselta pytyltä lähtevä putki on eripituinen, kun taas pellisessä ne on samanpituiset. Ja kyllähän peltipakosarjan vaihtamalla kevenee autokin melkoisesti :D
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Vastaa Viestiin