
Ahtopainemittarista...
Soitin tosiaan EA-Importsiin eli AutoGaugen maahantuojalle, niin sieltä sanottiin, että luultavimmin mittari kyllä pelaa minulla, mutta autossa taitaa olla vikaa.
Kyllähän tuo auton sammuksissa ollessa mittari näyttää melkein prikulleen nollaa ahtoja, ja sitten aina käynnistäessä näyttäisi menevän sinne tyhjäkäynnillä -0.6, mutta liikahtaakin vähän ajan päästä sinne -0.75:een. Voisiko pitää paikkansa, että mittari näyttää oikein ja autolla hieman heittää nuo viralliset arvot?

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Tossa meikäläisen viritys. Mittarina Revotec. Ei haittaa näkyvyyttä eteenpäin ja lukemat näkee pienellä vilkaisulla.9000T CD kirjoitti:Tosiaan jos joku on virittänyt mittarin tonnariin, niin olisi hauska nähdä kuvia minne sopisi parhaiten. Joskun tuli nähtyä versioita jotka oli laitettu kehyksellä niihin radion tai tuhkakupin aukkoihin, mutta eihän sinne kerkeä kurkistella siinä vaiheessa kun kiihdyttelee vähänkin kovemmin.
Taas sellainen vakiomallin muki kyljellään mittariston päällä ei sekään houkuttelisi... ei oikein sovi diplomaattimallin pähkinäpuu sisustaan. Satkuihinhan se menee mittariston vasemmalle puolelle siihen reikään, mutta tonnarissa siinä on se valokytkytin.
Hyvästä ideasta kiitän ja kumarran (mittari olisi tulossa kuitenkin ensi viikolla)
Kuva1
Kuva2
Noista saa aika hyvän lähikuvan kun zoomaa!

9000 CS 2.3t
Ja tässä tuo Revotec 9-3:ssa. Samalla periaatteella menee tonttuunkin.
http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/revotec.jpg
http://koti.phnet.fi/ht989ti/saab/revotec.jpg
Kaveri laitto tonttuun AutoGaugen. Silloin epeilimme 0,10-0,15 liian pieniä näyttämiä. Verrokki mittaria ei ollut Saabin oman lisäksi joten täyttä varmuutta ei saatu.juhokare kirjoitti:Soitin tosiaan EA-Importsiin eli AutoGaugen maahantuojalle, niin sieltä sanottiin, että luultavimmin mittari kyllä pelaa minulla, mutta autossa taitaa olla vikaa.Kyllähän tuo auton sammuksissa ollessa mittari näyttää melkein prikulleen nollaa ahtoja, ja sitten aina käynnistäessä näyttäisi menevän sinne tyhjäkäynnillä -0.6, mutta liikahtaakin vähän ajan päästä sinne -0.75:een. Voisiko pitää paikkansa, että mittari näyttää oikein ja autolla hieman heittää nuo viralliset arvot?
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Onko tuo A-pilariin tuleva kotelo omaa tekoa vai ostettu malli?. Mietin vakavissani tuota samaa ideaa itselleni.. jos vielä verhoilisin sen kotelon autoon sopivaksi niin ilonpäivä olisi lähempänä kuin koskaan!mikvil kirjoitti:Tossa meikäläisen viritys. Mittarina Revotec. Ei haittaa näkyvyyttä eteenpäin ja lukemat näkee pienellä vilkaisulla.9000T CD kirjoitti:Tosiaan jos joku on virittänyt mittarin tonnariin, niin olisi hauska nähdä kuvia minne sopisi parhaiten. Joskun tuli nähtyä versioita jotka oli laitettu kehyksellä niihin radion tai tuhkakupin aukkoihin, mutta eihän sinne kerkeä kurkistella siinä vaiheessa kun kiihdyttelee vähänkin kovemmin.
Taas sellainen vakiomallin muki kyljellään mittariston päällä ei sekään houkuttelisi... ei oikein sovi diplomaattimallin pähkinäpuu sisustaan. Satkuihinhan se menee mittariston vasemmalle puolelle siihen reikään, mutta tonnarissa siinä on se valokytkytin.
Hyvästä ideasta kiitän ja kumarran (mittari olisi tulossa kuitenkin ensi viikolla)
Kuva1
Kuva2
Noista saa aika hyvän lähikuvan kun zoomaa!
In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 193
- Liittynyt: Ke Maalis 17, 2004 10:49
- Paikkakunta: Nastola
- Viesti:
Kotelo on ostettu. Mallia tämä. Työvälineiksi tarvii rautasahan ja puolipyöreän viilan. Siitä vaan sitten pikkuhiljaa materiaalia pois ja mallausta A-pilariin, niin hyvä tulee.9000T CD kirjoitti:Onko tuo A-pilariin tuleva kotelo omaa tekoa vai ostettu malli?. Mietin vakavissani tuota samaa ideaa itselleni.. jos vielä verhoilisin sen kotelon autoon sopivaksi niin ilonpäivä olisi lähempänä kuin koskaan!mikvil kirjoitti:Tossa meikäläisen viritys. Mittarina Revotec. Ei haittaa näkyvyyttä eteenpäin ja lukemat näkee pienellä vilkaisulla.9000T CD kirjoitti:Tosiaan jos joku on virittänyt mittarin tonnariin, niin olisi hauska nähdä kuvia minne sopisi parhaiten. Joskun tuli nähtyä versioita jotka oli laitettu kehyksellä niihin radion tai tuhkakupin aukkoihin, mutta eihän sinne kerkeä kurkistella siinä vaiheessa kun kiihdyttelee vähänkin kovemmin.
Taas sellainen vakiomallin muki kyljellään mittariston päällä ei sekään houkuttelisi... ei oikein sovi diplomaattimallin pähkinäpuu sisustaan. Satkuihinhan se menee mittariston vasemmalle puolelle siihen reikään, mutta tonnarissa siinä on se valokytkytin.
Hyvästä ideasta kiitän ja kumarran (mittari olisi tulossa kuitenkin ensi viikolla)
Kuva1
Kuva2
Noista saa aika hyvän lähikuvan kun zoomaa!
Hintatiedot löytyy tuolta: http://www.autoracing.fi/downloads/hinnasto2005.pdf SIVU 64
9000 CS 2.3t
Meikällä on tuollanen AutoGaugen mittari. En oikein usko, että se näyttää oikein; kun orkkis (OG900) ahtomittari on keltaisen ja punaisen välissä, AG näyttää vain 0.7 baria. Sitten kun orkkis painahtaa vielä noin puoli senttiä punaisen puolelle, AG näyttää 0.9 baria.. Vähän on sellainen kutina, että tuo näyttäisi 0.05 baria liian vähän.
Muutenkin mielestäni mittari on vähän epäselvä luettava, mutta samapa tuo, ei sekään nyt hinnalla ollut pilattu.
Muutenkin mielestäni mittari on vähän epäselvä luettava, mutta samapa tuo, ei sekään nyt hinnalla ollut pilattu.
Aika huonosti noi halppismittarit kestää ja toimii. Autogauge levis melkein heti ja Splitfire kesti noin neljä kuukautta.
Tosin ekan Revotecin neula oli heti -0.1 bar ja näytti sen verran pieleen.
Nyt on toinen ja se näyttää ja toimii hienosti.
Jälleen kerran olisi pitänyt heti ostaa se vähän kalliimpi ja laadukkaampi vaihtoehto.
Tosin ekan Revotecin neula oli heti -0.1 bar ja näytti sen verran pieleen.
Nyt on toinen ja se näyttää ja toimii hienosti.
Jälleen kerran olisi pitänyt heti ostaa se vähän kalliimpi ja laadukkaampi vaihtoehto.
NG9-3 MY08 2.0T Vector Farkku
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mercedes CLS 500 Shooting Brake MY15
Mä sain tänään laitettua VDO:n paikoilleen. Maksimiahdot on tuon mukaan 0,3 ja vakionahan sen pitäisi olla 0,45
Näyttääkö sitten tämäkin väärin vai onko hukkaportinkello vain vanhuuttaan väsynyt, eikä jaksa pitää ahtoja enempää? Ahdot sinänsä pysyy nätisti, vain aivan huippukierroksilla pikkasen laskee.
Asennus ei sujunutkaan niin helposti kuin arvelin. Equusin kotelo kun on liika lyhyt ja mittari ei mahdu sinne kokonaan. Seuraava operaatio onkin sopivan kotelon etsiminen. Tuo a-pilari kotelo olisi sinänsä hieno, mutta taitaa satkussa olla liika pysty pilari, jolloin mittarikin tulisi lähes pystyyn. Ei hyvä

Asennus ei sujunutkaan niin helposti kuin arvelin. Equusin kotelo kun on liika lyhyt ja mittari ei mahdu sinne kokonaan. Seuraava operaatio onkin sopivan kotelon etsiminen. Tuo a-pilari kotelo olisi sinänsä hieno, mutta taitaa satkussa olla liika pysty pilari, jolloin mittarikin tulisi lähes pystyyn. Ei hyvä

900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Äkkiä tuon itsekin tekee; uretaanista "kotelon ulkomuoto" ja sitten kun miellyttää silmää ja istuu oikeassa asennossa, niin vuoraat uretaanimöykyn foliolla ja kuidutat koko möykyn. Pikku hiontaa ja kittausta ja hiontaa. Sitten oikeanlainen verhoilu päälle tai maalaus.JuHem kirjoitti: Asennus ei sujunutkaan niin helposti kuin arvelin. Equusin kotelo kun on liika lyhyt ja mittari ei mahdu sinne kokonaan. Seuraava operaatio onkin sopivan kotelon etsiminen. Tuo a-pilari kotelo olisi sinänsä hieno, mutta taitaa satkussa olla liika pysty pilari, jolloin mittarikin tulisi lähes pystyyn. Ei hyvä
No joo, noin se tietysti onnistuisi, mutta taitaisi tosiaan melkoinen möykky tulla. Equusilla olis varmaan onnistunu paremmin, mutta VDO vaatii niin syvän kotelon, että minkälainen mahtaisi tulla. VDO vaatii yli seitsemän senttiä syvän kotelon ja kaikenlisäksi se tulisi melkein 90 asteen kulmaan pilariin nähden
Eli vähän epäilyttää, että kuinka kolhon näköinen siitä tulisi.

900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Dodii ja tutkittu on taas equusin laatuasiat. Pistin koemielessä kiinni tonnariin equusin jo paljon haukutun mittarin ja se näytti 0.95bar. Vakiopaineilla 0.65bar, eli legendaariset 0.2bar liian vähän. No tämä testi oli onneksi ilmainen ja seuraavaksi pitäisi etsiä toimiva mitari. 

In Memorian: 9000CD 2.0T -89, 9000CD 2.0T -88
Juu... tuo Revotec onkin ehkä 40mm syvä + letku. Sille saa melko kompaktin kotelon helposti.JuHem kirjoitti:No joo, noin se tietysti onnistuisi, mutta taitaisi tosiaan melkoinen möykky tulla. Equusilla olis varmaan onnistunu paremmin, mutta VDO vaatii niin syvän kotelon, että minkälainen mahtaisi tulla. VDO vaatii yli seitsemän senttiä syvän kotelon ja kaikenlisäksi se tulisi melkein 90 asteen kulmaan pilariin nähdenEli vähän epäilyttää, että kuinka kolhon näköinen siitä tulisi.