Terve
Auto 2,1 l 900 vm 92 ajettu 225 tkm. Kävi lämpimänä muutaman minuutin tyhjäkäynnillä ja check engine syttyi ja taas sammui kun lähti ajamaan. Onko veikkauksia / tietoa mistä voisi johtua. Ilmeisesti liittyy jotenkin jäähdytykseen. Lämpömittari oli ihan keskellä.
9-5 Nordic
Check engine
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
Voit päästä hyvinkin helpolla, jos vika on tommonen ohimenevä.
Pelkät maadoitukset voi olla "vikana".
Koodien purku tietysti kertoo tallennetun vikakoodin, mutta siihen ei voi aina täysin luottaa. (esim. huonoista maadoituksista johtuen).
Sinulla on autossasi LH 2.4.2, josta koodien purku kotikonstein on siis mahdollista.
Tarkkaile nyt hetki, jos rupeaa enemmän palamaan niin ota koodit ulos.
Pelkät maadoitukset voi olla "vikana".
Koodien purku tietysti kertoo tallennetun vikakoodin, mutta siihen ei voi aina täysin luottaa. (esim. huonoista maadoituksista johtuen).
Sinulla on autossasi LH 2.4.2, josta koodien purku kotikonstein on siis mahdollista.
Tarkkaile nyt hetki, jos rupeaa enemmän palamaan niin ota koodit ulos.
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
Joskus useampikin samaan aikaan.
Jos auto käy ja toimii niin kuin pitää niin anna palaa vaan.
Koodien luku on niin helppo toimenpide että sen voi tehdä kun ehtii ja jaksaa.
Melkein voisin veikata että urputtaa lambda-anturia. Valo nääs syttyy jos lambda näyttää jotain omiaan, mitä ne vanhemmiten tuppaa ajoittain näyttämään. Tuosta ei ole haittaa sillä tuossa tapauksessa ruisku unohtaa lambdasäädön ja menee ennakkoon asetetuilla kartoilla. Jos valo jatkuvasti alkaa loistaa niin kannattaa tsekata ne koodit.
Ittellä tuo on palanut vaihtelevasti jo monta vuotta, kerran oli syytäkin kun kansipahvi pimahti ja lambda siitä syystä näytti mitä sattuu. Eräässä autossa oli tosin maavika mikä aiheutti valon jatkuvan palamisen. Valo syttyy kun se saa maata, ts. ezk tai LH maadoittaa sen.
-Ville
Koodien luku on niin helppo toimenpide että sen voi tehdä kun ehtii ja jaksaa.
Melkein voisin veikata että urputtaa lambda-anturia. Valo nääs syttyy jos lambda näyttää jotain omiaan, mitä ne vanhemmiten tuppaa ajoittain näyttämään. Tuosta ei ole haittaa sillä tuossa tapauksessa ruisku unohtaa lambdasäädön ja menee ennakkoon asetetuilla kartoilla. Jos valo jatkuvasti alkaa loistaa niin kannattaa tsekata ne koodit.
Ittellä tuo on palanut vaihtelevasti jo monta vuotta, kerran oli syytäkin kun kansipahvi pimahti ja lambda siitä syystä näytti mitä sattuu. Eräässä autossa oli tosin maavika mikä aiheutti valon jatkuvan palamisen. Valo syttyy kun se saa maata, ts. ezk tai LH maadoittaa sen.
-Ville