Seosmittarin asennus

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
uukka
"Ruisku"

Seosmittarin asennus

Viesti Kirjoittaja uukka »

Onkos kukaan asentanut seosmittaria ng900kuun? Itse sain kaverilta tuollaisen mittarin ja kytkin kiinni, mutta sehän seilas edestakaisin koko ajan. Tarviskohan se signaali tuoda erillisellä ( suojatulla ) johtimella lamda-anturilta saakka ja maadoitukset tehdä samaan paikkaan kuin moottorinohjausyksikössäkin? Alkuperäisesti tuo anturi on maadoitettu yhteen konetilan maadoituspisteistä ja signaali ohjausyksikölle tuodaan suojatulla kaapelilla, jonka vaippa on kytketty samaan maadoituspisteeseen anturin maadoituksen kanssa. Tätä yksikkö käyttää lisäksi vertailumaana (kai). Nyt rosvosin signaalin yksikölle tulevasta johdosta ja maadoituksen tein johonkin sisätilan pisteisiin, ihan normi piuhoilla.

En viitsis alkaa noita johtoja vetelemään uusiks, jos se on ihan turhaa hommaa. Elikkä jos jollakin on kokemusta, niin vinkkejä otetaan vastaan.
uukka
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja uukka »

Vastaan itselleni.

Kaverilla on tuollainen vanhakorinen Astra jossa myös saman merkkinen seosmittari. Lamda-anturin vaihdon jälkeen mittari toimi 10km normaalisti, jonka jälkeen teki saman tempun kuin omanikin, eli alkoi seilaamaan edestakaisin. Anturi oli tarvikemalli ja hänelle kerrottiin, että tuo mittari ei välttämättä toimi kunnolla sen anturin kanssa. Hänellä sama mittari on ollut kiinni moottoripyörässä ja siinä toiminut aivan moitteetta.

Mittarin pitäisi toimia oikein Boschin anturin kanssa, mikä pitäisi olla GM:n autoissa vakiona. Itse en vielä ole tutkinut onko edelliset omistajat vaihtaneet jonkun tarvikemallin tuohon omaan autooni.

Seuraava tutkimus on hakea uusi Boschilainen anturi ja testata toimaako hommat sen kanssa.
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Entäs jos poraa downpipeen oman holen tuolle seosmittarille vai miten tuo kytketään. Olisiko omasta holesta apua/hyötyä. Eli 2 lambdaa ja kolmas hole seosmittarin anturille :?: :?: :?:
9-3.1972
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

se93tbo kirjoitti:Entäs jos poraa downpipeen oman holen tuolle seosmittarille vai miten tuo kytketään. Olisiko omasta holesta apua/hyötyä. Eli 2 lambdaa ja kolmas hole seosmittarin anturille :?: :?: :?:
NG900:ssa on ainoastaan yksi lambda. Tällöin voisi käyttää esim. JT:n downpipessa olevaa lambda-anturin paikkavarausta seosmittarin anturille ja laittaa lambda-anturi ennen kattia olevaan lambda-anturin paikkaan. En tiedä, kuinka menetellä vakioputken kanssa, sillä siinä on ilmeisesti vain yksi paikka lambdalle. Tällöin joutuisi poraamaan rei'än downpipeen.
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
se93tbo
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

No mulla nyt on turbon jälkeen tietyistä syistä 2 lambdan holee vierekkäin :lol:
9-3.1972
tetammi
"Saabisti"

Re: Seosmittarin asennus

Viesti Kirjoittaja tetammi »

uukka kirjoitti:Onkos kukaan asentanut seosmittaria ng900kuun? Itse sain kaverilta tuollaisen mittarin ja kytkin kiinni, mutta sehän seilas edestakaisin koko ajan.
En ole tainnu ees olla ng:n kyydissä mutta seosmittarin oon asentanu omaan og-satkuun.
Siinä oli kanssa käytös tuollaista, hieman ihmettelin ens alkuun varsinkin kun oli päästöt saman aikaan koholla.
Mutta noinhan tuon kuuluukin toimii kun lambdaohjatussa seosta säädetään koko ajan. Täyskaasuseokset tuolla sentään näkee.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Vastaa Viestiin