.. meidän uudistalon tontti sijaitsee juuri noiden peevelin koirankusettajien runkoreitin alueella, eli samat tyypit kävelevät talomme ohi noin 30-40 kertaa vuorokauden sisällä, ei se haittaa, sinänsä, mutta täällä maaseudulla on ilmeisesti tapana tuijotella ja arvostella toisten pihoja, kerrankin kaksi tukevaa lyyliä kusettivat koiriaan talomme edessä ja tokaisivat että asuuko tuossakin jo joku.. toki näyttää talo aika karulta kun on rappaukset kesken ja tellingit edessä jne.
Ja muitakin vastaavia kommentteja on saatu kuulla tämän tästä,
Onko täällä maaseudulla jokin laki/kulttuurisääteinen pakko kiinnostua muiden ihmisten asioista ja kommentoida niistä julkisesti?
Ja muutenkin täällä maalla tuntuu olevan pakko toljotella toisen asujaimistoa ja katsella ikkunoista sisään, onneksi on kaihtimet nykyään, ja ne ovat em. syistä aina kiinni

Täytyy hommata tuohon meidän tielle jokin kyltti; ohikävely ja tuijottelu kielletty

.. tekisi mieli avautua myös liian lukuisasta kissakannasta, sääskistä ja turhan voimakkaasta pohjoistuulesta joka puhaltaa suoraan taloomme, mutta antaapa olla.. siilien kanssa tulen hyvin toimeen, niitä olen ruokkinut tämän tästä

Ja nuo helvatan linnut (räkätit ja varikset) voisivat olla joskus hiljaa, tai haen mun vanhan ilmakiväärin pohjanmaalta ja vaiennan ne itse