satkun lootan vahvistus ?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

satkun lootan vahvistus ?

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Miten tuota lootaa voi vahvistaa ?

Käsittääkseni sen hajottaa "liiallinen" :lol: vääntömomentti, joka pullistaa kuoria ja sitten hampaat elää ja lohkeaa...

tässä muutama kuva jotka löysin...

Kuva

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... 0&start=30

http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/v ... c&start=90
petteri75
"Hölösuu"
Viestit: 1177
Liittynyt: To Elo 14, 2003 09:47
Paikkakunta: Kirkkonummi

Saabcentral!

Viesti Kirjoittaja petteri75 »

Itse asiassa, juuri tuosta satkun laatikon vahvistamisesta oli ehkä n. ½ vuotta sitten viestiketju SaabCentralin sivuilla:

http://www.saabcentral.com/forums/index.php

Search toimittaa varmasti paljon tietoa. Ja jos kolmas kotimainen (ruotsi) taipuu, niin ruotsalaisilta foorumeilta löytyy varmasti kaikenlaista lisätietoa.
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

ohan tota koitettu kahlata.... :oops: ei taivu ruooti ei :D
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Onkohan noi vetarin maljatkin vakiona heikot, vai miksi tuossa ne on tehty uusiksi?
Tässä vielä yksi kuva vahvistetusta laatikosta.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kuinkahan paljon tuo laatikon runko muuttaa muotoaan, jos sitä vahvistaa hitsaten lisää tavaraa? Meinaan että meneekö sovitukset/linjat pieleen.. ei ois varaa sentäs linjahoonauksiin/täyttöihin, alumig/tic laitteet ois sensijaan käytettävissä.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Saa nähdä kuinka pitkälle tällä reseptillä pääsee, eli:
- 4v-laatikko.
- Kuoret vahvistehitsattu.
- Jareämmät kannet + vetarin maljojen juureen vahvikelaipat.
- Peltikuorisen laakerin korvaaminen NKS 35 tai vast. laakerilla.
- Rataspakan sisäpuolisten neulalaakerien uran suurentaminen/pidentäminen isommille laakereille.
- Kytkinakselin pään laakerointi.
- Ja toki kaikkien muidenkin kulutusosien uusiminen, mm. synkrot ja laakerit + uudet hypoidit sisään 8).
- Unohtuikohan jotain?

Nämä siis ovat vasta suunnittelu asteella, tuommonen konversio allekirjoittaneella pyörii kuitenkin mielessä.
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Myrkky kirjoitti:Kuinkahan paljon tuo laatikon runko muuttaa muotoaan, jos sitä vahvistaa hitsaten lisää tavaraa? Meinaan että meneekö sovitukset/linjat pieleen.. ei ois varaa sentäs linjahoonauksiin/täyttöihin, alumig/tic laitteet ois sensijaan käytettävissä.
hitsaa koneen ollessa päällä... ei varmaan ainakaan nin paljoa vetele etteikö saisi enää pois ja takaisin...

Puikkokin olisi vaihtoehto, ei ainakaan lämpenisi niin paljon...
Vastaa Viestiin