Jarrukilpi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Kipe_9000 kirjoitti:Ei varmaan loppupeleissä olis paha rasti tehdä/teettää ite tollaset. Siis vähän yksinkertasemmat, että jättäs sen levyn ympärille kantatun reunan pois.
Ite ajattelin ainakin näin, tekis melkein suorat muuten mutta parantas ilman ottoo eteepäin. Sitä en sitten tie hyväksyykö insi taas oma tekeleet.... :roll:
Kannattaa ottaa huomioon se, että jarrut toisinaan kuumuvat aivan ***tanasti. Joten sitä reunaa kannattaa hieman pokata kuten alunperinkin on tehty, ettei lämpötilanvaihtelun takia jarrukilpi vääntyile ja ala hinkkaamaan jarrulevyyn.

Tietenkin johonkin kohtaan lienee sallittua tehdä ilmanotto jarrujen jäähdytystä silmällä pitäen.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Haa ... löysin purkusatuloista hyvät jarrukilvet , ei muuta kun vaihtaan vaan paikoilleen , lähti pultitkin auki kivasti , mut omastapa ei lähdekkään vaan meni poikki , meni poraus hommiksi.
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Jarrukilvistä

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

Ainakin täällä Varkaudessa katsastus vaatii ehjät jarrukilvet ! Sain parikertaa huomautuksen , nyt vaihdettava. UUSIA ei enää saa kovallakaan hinnalla. Itse sain purkuosana ja josta kannattaa kysellä tarvitsevien :lol: : JARMO SAVOLAINEN PUH 050-3679357 Kuopiossa. Hänellä kaikkea muutakin osaa kohtuu hinnoin :!: Osoitekin löytynee tuolta myyntipalstalta :!:
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Jaha että jarrukilvet harvinaiset eikä uusia saa, onneksi on itellä vielä kierros uusia jos sattuu nuo sinkityt loppumaan jossain vaiheessa, mitenkähän nuo asettuis jos tekis 1.5mm alumiinista, eipä ainakaan ihan heti lahois tai sitten värkkäis rosterista
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8265
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Hyvä vaihtoehto huonoille jarrukilville:

1. etsii tms. hyvä kuntoiset jarrukilvet
2. vie ne metallipinnoituksia tekevään firmaan
3. uittaa jossain hapossa, että lähtee pikkuruosteet ja muut pinnoitteet tjsp.
4. jos näyttävät edelleen hyviltä niin sitten sinkitys
5. ja lopuksi kotioloissa ruosteenestopohjamaalia ja pintamaalia ylle ja autoon
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
erites-2
Matalapaineturbo
Viestit: 165
Liittynyt: To Joulu 23, 2004 07:12
Paikkakunta: Varkaus

Viesti Kirjoittaja erites-2 »

lintta go go kirjoitti:Jaha että jarrukilvet harvinaiset eikä uusia saa, onneksi on itellä vielä kierros uusia jos sattuu nuo sinkityt loppumaan jossain vaiheessa, mitenkähän nuo asettuis jos tekis 1.5mm alumiinista, eipä ainakaan ihan heti lahois tai sitten värkkäis rosterista
Voisipa nousta kustannukset jo materiaalinkin osalta kohtuuttomuuksiin :!:
Tuo sähkösinkitys maino ja kestävä vaihtoehto :lol: eikä sinkitys kaipaa enää omia maalauksia
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Haa yhdestä purku saabista löysin tosi hyvät kilvet , tarttis vaan ruostesuojata ja laittaa noppaan paikoilleen.
Vastaa Viestiin