Kone, onko yhtä susi kuin aiemmat??
Kone, onko yhtä susi kuin aiemmat??
Eli lyhyt ja ytimekäs kysymys:
Onko näissä 9-3SS:n koneissa myöskin öljyloukko vai ei?
Jos on niin ovat ihan yhtä huonosti suunniteltuja kuin Trionic7-koneetkin.
Eli jos löytyy öljyloukko niin maks. öljynvaihtoväli on 10tkm.
Onko näissä 9-3SS:n koneissa myöskin öljyloukko vai ei?
Jos on niin ovat ihan yhtä huonosti suunniteltuja kuin Trionic7-koneetkin.
Eli jos löytyy öljyloukko niin maks. öljynvaihtoväli on 10tkm.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Sport Sedanin Trionic 8 -koneita tuskin on suunniteltu kuten Trionic 7 -koneita, kun lohkokin on GM:n peruja. En ainakaan ole vielä kuullut, että Trionic 8 -koneita olisi hajonnut huohotusongelman takia, mutta olen kyllä kuullut, että mäntiä on sulanut ja leikannut kiinni viritetyistä Trionic 8 -koneista (tiedossa ainakin yksi tapaus), virittäjänä ollut B** (jokainen voi päätellä itse nuo kaksi viimeistä kirjainta ).
Lisäksi olen muistaakseni lukenut eräältä ulkomaalaiselta foorumilta, että jonkun vakio-Aeron kone oli leikannut kiinni (meni takuuseen, moottorissa oli ilmeisesti valmistusvika).
Diesel -koneissa ja 1.8i:ssä ei ilmeisesti ole vielä tähän mennessä ilmennyt ongelmia, mutta odotan kärsimättömästi, koska tuo jakopään hihna paukahtaa käytössäni olevasta Sport Sedanista
Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
Lisäksi olen muistaakseni lukenut eräältä ulkomaalaiselta foorumilta, että jonkun vakio-Aeron kone oli leikannut kiinni (meni takuuseen, moottorissa oli ilmeisesti valmistusvika).
Diesel -koneissa ja 1.8i:ssä ei ilmeisesti ole vielä tähän mennessä ilmennyt ongelmia, mutta odotan kärsimättömästi, koska tuo jakopään hihna paukahtaa käytössäni olevasta Sport Sedanista
Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
OT
Laita vain palstalle, on se totta tai huhua.. Vaikka Saab on kiva merkki, niin suhteellisen kalliina investointina kaikki tieto on tarpeen.Turbo Sensonic kirjoitti: Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
Turbo Sensonic kirjoitti:Sport Sedanin Trionic 8 -koneita tuskin on suunniteltu kuten Trionic 7 -koneita, kun lohkokin on GM:n peruja. En ainakaan ole vielä kuullut, että Trionic 8 -koneita olisi hajonnut huohotusongelman takia, mutta olen kyllä kuullut, että mäntiä on sulanut ja leikannut kiinni viritetyistä Trionic 8 -koneista (tiedossa ainakin yksi tapaus), virittäjänä ollut B** (jokainen voi päätellä itse nuo kaksi viimeistä kirjainta ).
Lisäksi olen muistaakseni lukenut eräältä ulkomaalaiselta foorumilta, että jonkun vakio-Aeron kone oli leikannut kiinni (meni takuuseen, moottorissa oli ilmeisesti valmistusvika).
Diesel -koneissa ja 1.8i:ssä ei ilmeisesti ole vielä tähän mennessä ilmennyt ongelmia, mutta odotan kärsimättömästi, koska tuo jakopään hihna paukahtaa käytössäni olevasta Sport Sedanista
Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
No - nythän sitä vasta alkoikin huolestumaan, kun et kertonut millaisesta viasta "alakerrassa" on kysymys. Pistähän ihmeessä tietoa jakoon. -Bob-
-
- "Ruisku"
- Viestit: 103
- Liittynyt: Ma Maalis 15, 2004 18:59
- Paikkakunta: Espoo
Käsittääkseni pienellä kuormituksella öljyloukon kautta imusarjaan ja suuremmalla kuormituksella huohotinputken kautta suoraan turbolle eli kannattaa ajella varmaankin pedaali lattiassa, niin välttää ongelmat .ng900aero kirjoitti:Toivotaan parasta ettei tule suurempia murheita, alulohkot aina askarruttavat.
Mutta onko noissa huohotus hoidettu öljyloukon kautta vai meneekö venakopasta suoraan hörhötinputki turbolle, kuten kuuluukin?
Tuo asia on helppo korjata9-5T kirjoitti:Ehkä B2X5 koneiden ongelmat johtuu liian rauhallisesta ajostaBob kirjoitti: Käsittääkseni pienellä kuormituksella öljyloukon kautta imusarjaan ja suuremmalla kuormituksella huohotinputken kautta suoraan turbolle eli kannattaa ajella varmaankin pedaali lattiassa, niin välttää ongelmat .
Jos omanikin on liannut itsensä kun siinä on liian pienet ahtopaineet
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Alakerta
Taisi huoltopäällikkö puhua allekirjoittaneen "alakerrasta" joka meni vaihtoon lohkon valuvian ja puutteellisen tiivistesaumauksen johdosta...Edit: Herttoniemen Länsiauton huoltopäällikkö kertoi minulle Sport Sedanin Trionic 8 -koneen "alakerrasta" sellaisen jutun, että sitä ei edes kehtaa laittaa tälle palstalle, jos se todellakin oli totta.
Tietääkseni on kuitenkin ainoa laatuaan.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 7321
- Liittynyt: To Maalis 13, 2003 18:37
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Alakerta
Voi olla. Tämä keskustelu tosin käytiin 2004 vuoden alussa, juuri kun 9³ SS 1.8i oli tullut markkinoille. Kävin ostamassa jotain varaosia NG900:een ja tuli siinä sitten samalla juteltua tuon huoltopäällikön kanssa Trionic 8 -koneesta.opardi kirjoitti:Taisi huoltopäällikkö puhua allekirjoittaneen "alakerrasta" joka meni vaihtoon lohkon valuvian ja puutteellisen tiivistesaumauksen johdosta...
Tietääkseni on kuitenkin ainoa laatuaan.
#1438
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007